printlogo


کد خبر: 230649تاریخ: 1400/3/20 00:00
به استقبال جام ملت‌های اروپا
نبرد اول در المپیکو!

یادداشت
علی بابازاده     
 
جمعه شب و از ساعت 23:30 دقیقه در ورزشگاه المپیکو شهر رم، سوت آغاز جام ملت‌های اروپا زده می‌شود و رقابت بین ۲۴ تیم برتر قاره سبز آغاز خواهد شد؛ در بازی افتتاحیه تیم‌های ایتالیا و ترکیه از گروه A مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و جدال شاگردان روبرتو مانچینی با پسران شنول گونش در تیم ملی ترکیه، به مانند یک جنگ تمام عیار است!
برای انتخاب میزبان یورو ۲۰۲۰ و برخلاف دوره‌های گذشته، استفاده از روش میزبانی متمرکز کنار گذاشته شده است و بازی افتتاحیه در المپیکو شهر رم و بازی فینال در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود؛ میزبانی گروه‌های شش‌گانه به کشورهای مختلفی سپرده شده و شهرهای باکو و رم میزبان دیدارهای گروه A خواهند بود. دیدارهای گروه B در شهرهای کپنهاگن و سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود و آمستردام هلند و بخارست رومانی به عنوان میزبان تیم‌های گروه C شناخته می‌شوند. رقابت‌های گروه D در شهرهای گلاسکو و لندن، گروه E در بیلبائو و دوبلین و در نهایت مسابقات گروه F نیز به میزبانی بوداپست مجارستان و مونیخ آلمان برگزار می‌شود.
به نقل از مدیران یوفا، حدود بیست هزار نفر از تماشاگران، مراسم افتتاحیه را از نزدیک تماشا خواهند کرد و فرانچسکو توتی در کنار الساندرو نستا دو میهمان ویژه اولین مسابقه جام ملت‌های اروپا هستند‌. جذابیت چشمگیر گروه F و حرف و حدیث‌های فراوان در خصوص تیم‌های حاضر در این گروه باعث شده تا بیشتر نگاه‌ها به سمت تیم‌های آلمان، فرانسه، پرتغال و مجارستان باشد؛ با این همه یقیناً رقابت بین ایتالیا، ترکیه، سوییس و ولز جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت و هیچ تضمینی برای صعود بدون دردسر آتزوری با روبرتو مانچینی وجود ندارد! ترکیه با چنگیز اوندر، مریح دمیرال و هاکان چالهان‌اوغلو در حال حاضر یکی از مستعد‌ترین تیم‌های قاره سبز به حساب می‌آید و یادمان نرود که می‌توان به این اسامی، نام بوراک ایلماز و یوسف یازیچی را از تیم قهرمان لیگ فرانسه، لیل اضافه کرد. در آن سوی میدان اما ایتالیای احیا شده قرار دارد؛ روبرتو مانچینی موفق شده تیمی را آماده مسابقات کند که از شرایط ایده‌آل برخوردار است؛ ایتالیا با قدرت کامل جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا را به دست آورد و اکنون نیز درخشش ستارگان جوان آتزوری خبر از انگیزه بالای آنها برای قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ می‌دهد. با اتمام لیگ‌های اروپایی و کنار گذاشتن مسابقات باشگاهی، دوباره تب ‌داغ فوتبال ملی بالا گرفته و بهترین تیم‌های قاره سبز پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت؛ یوفا ترجیح داده علیرغم تأخیر در مسابقات، نام رقابت‌ها را تغییر ندهد و همچنان از اسم‌ یورو ۲۰۲۰ استفاده کند. ایتالیا و ترکیه جمعه شب جدال اول برای رسیدن به قله اروپا را برگزار می‌‌کنند و حساسیت به جهان فوتبال برخواهد گشت؛ چرا که این بار نه با لیگ ملت‌های اروپا، بلکه با «جام ملت‌های اروپا» مواجهیم!

Page Generated in 0.0056 sec