printlogo


کد خبر: 230628تاریخ: 1400/3/20 00:00
کالدرون بی‌خبر از تماس پرسپولیس!
11 تیر آخرین مهلت پرداخت مطالبات

بعد از بررسی اعتراض پرسپولیس به حکم کمیته وضعیت فیفا درباره پرونده گابریل کالدرون در دادگاه عالی ورزش، چند روز قبل CAS رسماً اعتراض پرسپولیس را رد کرد و این به معنی این است که رأی اولیه صادرشده توسط کمیته وضعیت فیفا لازم‌الاجراست. حالا پرسپولیس تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۹ تیر ۱۴۰۰)  فرصت دارد تا طلب ۵۸۰هزار دلاری کالدرون را به‌علاوه ۵درصد سود سالانه بپردازد.
البته پرسپولیسی‌ها در پرونده دستیار کالدرون یعنی خواکین هم محکوم به پرداخت ۹۵هزار دلار تا تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰) شدند که باید این طلب هم پرداخت شود، اما اگر این مبالغ پرداخت نشود چه تبعاتی در انتظار پرسپولیس است؟
بر اساس قوانین، وقتی CAS رأی نهایی را صادر می‌کند، ۳۰ روز فرصت وجود دارد تا طلب شاکی پرداخت شود. بعد از آن اگر طلب پرداخت نشد، طبکار باید به کمیته انضباطی فیفا مراجعه و اعلام کند رأی صادرشده اجرا نشده است. در اینگونه موارد معمولاً کمیته انضباطی فیفا ابتدا فرصت ۳۰ روزه اولیه تعیین می‌کند و اخطار نهایی را می‌دهد و بعد از آن، باشگاه را مبلغی جریمه و فرصت ۳۰ روزه دوم را می‌دهد که اگر در این فرصت پول پرداخت نشود، مجازات بعدی بسته شدن پنجره نقل‌‌و‌انتقالات خواهد بود. بر اساس قوانین جدید، در صورت بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات به‌خاطر پرونده‌های مالی، باشگاه خاطی بلافاصله بعد از پرداخت و تسویه بدهی خود می‌تواند درخواست باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی خود را بدهد. بر همین اساس اگر پرسپولیس تا ۱۱ تیر بدهی خود را پرداخت نکند، تا حدود سه ماه بعد فرصت دارد تا با پرداخت بدهی خود به کالدرون و دستیارش از بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی در امان باشد. نکته دیگر در خصوص این پرونده اینکه چند روز قبل سیدمجید صدری رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس خبر از تلاش برای توافق با کالدرون برای پرداخت طلب او در زمان بیشتر کرد، اما گابریل کالدرون در مصاحبه با مهر از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و عنوان داشت هیچ تماسی از سوی مسئولان باشگاه در این باره دریافت نکرده است.
 

Page Generated in 0.0061 sec