printlogo


کد خبر: 230614تاریخ: 1400/3/20 00:00
چه لیگی شده لیگ یک
6 هفته، 9 مدعی

عرشیا برزگر  
 
همانطور که پیش‌بینی می‌شد تکلیف تیم‌های صعود و سقوط کننده از لیگ یک به هفته‌های پایانی کشیده شده است. در حالی که شش هفته تا پایان ماراتن لیگ باقی مانده ۹ تیم بالای جدول برای خودشان شانس صعود قائل هستند. دو تیم تهرانی بادران و هوادار صدر را به خود اختصاص داده‌اند و مس کرمان و شش تیم دیگر، آنها را تعقیب می‌کنند.
در هفته‌ای که گذشت دو بازی فوق‌العاده حساس را شاهد بودیم. در اهواز تیم استقلال خوزستان که تا دقیقه ۶۱ از میهمانش هوادار عقب بود با گلی که فرشاد جانفزا از روی نقطه پنالتی زد بازی را به تساوی کشاند. این نتیجه به دست آمده برای هر دو تیم و بخصوص میزبان نتیجه خوبی نبود.
در خرم‌آباد هم خیبر مقابل تیم مدعی فجر سپاسی به تساوی بدون گل رضایت داد. هر دو تیم، فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشتند که تا حدودی برتری نسبی از آن شاگردان ویسی بود. آرش ملک گلر فجری‌ها چندین فرصت طلایی گلزنی را از مهاجمان سختکوش و گلزن خیبر خرم‌آباد گرفت. این نتیجه هم بیشتر بالانشین‌های جدول را خوشحال کرد.
اما بادران که حالا یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است در تهران تیم استقلال ملاثانی را از پیش رو برداشت تا یک گام دیگر به هدفش نزدیک شود. بادران بازی را خوب شروع کرد و پس از ایجاد یک حمله، در دقیقه ۸ روی ضربه کرنر علی خسروی از جناح راست زمین به مقابل تیرک اول و ضربه سر مرتضی خراسانی به گل اول دست پیدا کرد. مرتضی خراسانی که زننده گل اول بود، در دقیقه ۳۸ با نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه استقلال ملاثانی و خطایی که روی او اتفاق افتاد، یک پنالتی گرفت تا حمید کاظمی آن را تبدیل به گل کند.
مس کرمان در دربی این استان فرصت عالی صدرنشینی را با شکست مقابل آرمان‌گهر از دست داد. مسی‌ها که پس از پنج هفته ناکامی در کسب پیروزی و به دست آوردن تنها دو امتیاز و سه شکست، در بازی هفته قبل توانستند به برتری دست پیدا کنند و دوباره به روند نه چندان خوب گذشته بازگردند، این بار در زمین آرمان‌گهر سیرجان مغلوب شدند.
آرمان‌گهر سیرجان پس از کسب چهار برد خارج از خانه اخیرش، این هفته هم با تک‌گل حسین شوشتری که در دقیقه ۳۹ به ثمر رسید، موفق شد به برتری یک بر صفر برابر مس کرمان دست پیدا کند تا ۳۶ امتیازی شود و ضمن فرار از جمع تیم‌های پایین جدول، در رتبه یازدهم قرار بگیرد. این شکست پایان کار برای تیم شهر کرمان نبود و مدیرعاملش بعد از این باخت استعفا داد. علی رمضانی مدیرعامل باشگاه مس کرمان با حضور در رختکن این تیم با بازیکنان و کادرفنی تیم مس خداحافظی کرد و از سمت خود استعفا داد؛ باید دید واکنش مدیران کارخانه نسبت به استعفای رمضانی چه خواهد بود و چه سرنوشتی در انتظار کادر مدیریتی باشگاه مس در روزهای آینده است.
ملوان انزلی هم دربی گیلان را با پیروزی پرگل ۳ بر صفر مقابل شهرداری آستار پشت سر گذاشت. شاگردان مازیار زارع اگر چه شانس زیادی برای صعود ندارند اما با این سه امتیاز خیال‌شان تا حدود بسیاری زیادی راحت شد.
جدال دو تیم شمالی و جنوبی رایکا بابل و شاهین ‌بوشهر گلی به همراه نداشت. شاهینی‌ها می‌خواستند در بابل چهارمین برد متوالی خود را جشن بگیرند و سیر صعودی‌شان در جدول به سوی سهمیه لیگ برتر را ادامه دهند که نوار پیروزی‌هایشان پاره شد.
اما چوکا تالش که از چند روز پیش فرشاد پیوس سرمربی محبوبش را دوباره روی نیمکت می‌دید، سه امتیاز با ارزش را مقابل خوشه‌طلایی ساوه به دست آورد تا امیدهای هواداران این تیم برای بقا افزایش پیدا کند. تک گل این بازی را حسین پاپی زد.
پارس جنوبی جم حکایت جالبی دارد. مدیرعامل باشگاه امروز حکم برکناری موقت سرمربی‌اش را رسانه‌ای می‌کند و فردا دوباره با او ادامه می‌دهد. محمد نصرتی که اصراری به ماندن نداشت حالا بعد از جلسه با مدیران باشگاه دوباره به تیم برمی‌گردد. به نظر می‌رسد شوک جدایی دو، سه روزه او جواب داد و آنها توانستند تیم نود ارومیه را با یک گل شکست دهند. نودی‌ها پس از تجربه اولین پیروزی با هدایت علی لطیفی به دنبال دومین برد متوالی با کادرفنی جدید خود بودند تا بتوانند برای بقا در لیگ یک امید بیشتری را داشته باشند اما جریان بازی از همان ابتدا در اختیار جمی‌ها بود.
تیم انتهای جدولی گل ریحان البرز هم با قبول شکست 3-2 مقابل قشقایی یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد. تیم شهر کرج کار بسیار سختی برای بقا در لیگ یک دارد.
به همان اندازه که تکلیف تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر هنوز مشخص نیست در انتهای جدول هم چنین وضعیتی را شاهد هستیم. فاصله کم سه، چهار تیم (به غیر از گل‌ریحان) با یکدیگر حساسیت بازی‌های پایانی را دو چندان خواهد کرد.

Page Generated in 0.0055 sec