printlogo


کد خبر: 230613تاریخ: 1400/3/20 00:00
عراق را می‌بریم و صعود می‌کنیم
آزمون: عاقبت توهین به سرود ملی ما همین است
من خیلی کم تیم ملی را در این شرایط دیده‌ام. همه بازیکنان، چه آنهایی که در ترکیب اصلی هستند و چه آنهایی که روی نیمکت می‌نشینند، برای‌شان فرقی ندارد چه کسی گل بزند و بدرخشد

امیر اسدی      
 
 برای پیروزی مقابل بحرین، تیم ملی یکدست بود و این مسأله را بخصوص در نیمه دوم به رخ حریف کشید. سردار آزمون اما مثل خیلی از دیدارهای دیگر، آغازکننده یک ماجرای شیرین بود. او با پاس مهدی طارمی و فرار از میان مدافعان حریف، ضربه‌ای آموزشی به توپ زد تا ایران از رقیب خود پیش بیفتد. او گل دوم را نیز با فراری زیبا زد و نشان داد فقط موقعیت می‌خواهد تا همچنان یک بازیکن کلیدی برای ایران باشد. او بعد از درخشش در این بازی حساس، سؤال‌های ایران ورزشی را اینگونه پاسخ داد.
 
اول از همه دوست داریم نظرت را درباره این برد ارزشمند بدانیم.
در سؤال گفتید برد ارزشمند. واقعاً درست است چون اتفاقات مختلفی برای ما رقم خورد تا به این بازی برسیم. بازی رفت را در منامه انجام دادیم و بازی برگشت را نیز همینطور. این عین بی‌عدالتی بود اما خم به ابرو نیاوردیم چون نمی‌خواستیم حاشیه‌ای ایجاد بشود. با اتحاد و همدلی پا به مسابقات گذاشتیم و البته نیاز به هماهنگی داشتیم که این اتفاق مقابل هنگ‌کنگ و نیمه نخست دیدار با بحرین رخ داد. در نهایت هم به برد شیرینی دست یافتیم. فکر می‌کنم برای اولین بار تیم ملی در بحرین به پیروزی رسید و این برای ما ارزش فراوانی دارد. هر چند به این مسائل نگاه نمی‌کنیم و فقط می‌خواهیم از این گروه به مرحله بعد صعود کنیم و تاریخ‌ساز بشویم.
البته در بازی رفت اتفاقاتی هم رخ داد که به نظر، شما را با انرژی و انگیزه بالا به این دیدار فرستاد. از جمله توهین به سرود ملی ایران و مسائل دیگری هم در منامه با آن مواجه شدید. مرور این اتفاقات چقدر انگیزه شما را برای موفقیت بیشتر کرد؟
صددرصد به ما انگیزه داد تا با تمام قوا برای شکست بحرین تلاش کنیم. مگر می‌شود به سرود ملی شما توهین بشود و ناراحت نشوید. ما اتفاقات بازی رفت را از یاد نبردیم، هم به لحاظ فنی و هم حاشیه‌ای. متأسفانه اتفاقاتی رقم خورد تا در دیدار رفت شکست بخوریم و کارمان به دور برگشت بکشد. از بحرین انتقام سختی گرفتیم و حالا باید به دو بازی بعدی فکر کنیم. من در گفت و گو با خود شما، فکر می‌کنم حدود یک ماه قبل هم گفتم که بحرینی‌ها 30 درصد ما هم نیستند. الان حرف من را همه در زمین دیدند. آنها را تحت فشار قرار دادیم و اجازه ندادیم نفس بکشند. هر کس به سرود ملی ما توهین کند، عاقبتش همین خواهد بود.
فکر می‌کنم همدلی خاصی هم در تیم ملی وجود دارد. نمونه‌اش را بعد از گل نخست تو دیدیم که تمام بازیکنان اصلی و ذخیره خودشان را به تو رساندند تا در خوشحالی‌ات سهیم باشند. این مسأله چقدر در موفقیت شما نقش دارد؟
من خیلی کم تیم ملی را در این شرایط دیده‌ام. همه بازیکنان، چه آنهایی که در ترکیب اصلی هستند و چه آنهایی که روی نیمکت می‌نشینند، برای‌شان فرقی ندارد چه کسی گل بزند و بدرخشد. حتماً در تصاویر دیدید که همه به هوا پریدند و چگونه شادی کردند. این یکی از رازهای موفقیت ما مقابل بحرین بود و نقش اساسی در پیروزی ما داشت. مثلاً اگر از کریم انصاری‌فرد بپرسید که چقدر از گلزنی من خوشحال شده، قطعاً در پاسخ خواهد گفت کمتر از خود من شادی نکرده. همه ما در تیم ملی برادر و رفیق هم هستیم و شک نکنید برای موفقیت تا جایی که انرژی داشته باشیم تلاش می‌کنیم. فرقی هم نمی‌کند من بازی کنم یا مهاجمی دیگر. هدف همه ما صعود از این مرحله به عنوان تیم نخست است و در این مسیر مسئولان فدراسیون هم پای کار آمده‌اند و تمام امکانات را مهیا کرده‌اند تا بدون دغدغه وارد زمین بشویم.
تو و مهدی طارمی ما را یاد زوج‌های هماهنگ در تاریخ فوتبال ایران می‌اندازید.
من و مهدی سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنیم و از خصوصیات یکدیگر خبر داریم. مثلاً او که حرکت می‌کند من می‌دانم باید چه کار کنم و برعکس. خیلی خوشحالم که این هماهنگی مقابل بحرین به تیم ملی کمک کرد تا به پیروزی برسد. هر چند بقیه بازیکنان هم از جان مایه گذاشتند تا بتوانیم در این بازی حساس سه امتیاز را کسب کنیم. این پیروزی را به نام کادرفنی، بازیکنان و مسئولان فدراسیون بنویسید و نه فقط من و مهدی.
بازی مقابل کامبوج و عراق را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
ما از روزی که بحرین را بردیم، جشن‌مان تمام شد چون دو بازی سخت دیگر پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم سربلند باشیم. عراق بخصوص تیمی قدرتمند و باکیفیت است اما شک نکنید دو بازی بعد را هم می‌بریم و به مرحله بعد صعود می‌کنیم.
 

Page Generated in 0.0057 sec