printlogo


کد خبر: 230596تاریخ: 1400/3/19 00:00
فنونی زاده: بازیکن ما به عشق پرسپولیس برگشته، نباید از سرمربی رقیب اجازه می‌گرفت
سمیعی برای جام‌های جدید ویترین سفارش داده

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
 مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سرمربی استقلال بهتر است برای نتیجه‌گیری حواسش به تیم خودش معطوف باشد و به مسائل پرسپولیس کاری نداشته باشد. مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید مجیدی باید مشکلاتش را در نگرش خودش و موارد درونی تیمش ببیند و برای فرار از نتیجه نگرفتن، توپ را به زمین تیم قهرمان نیندازد.
 
سرمربی استقلال باز هم حرف از خرید پرسپولیس از لیگ قطر و پرتغال زده یا گفته سپاهان هم بازیکنی مانند حاجی صفی را به خدمت گرفته اما استقلال نتوانسته نقل و انتقال موفقی در نیم فصل داشته باشد؟
بالاخره طبیعی است؛ استقلال 8،7 سال است که در لیگ قهرمانی نیاورده و این جام نیاوردن برای تیم رقیب خیلی سخت و گران و غیر قابل هضم باشد. این موضوع زمانی شدت و حدت بیشتری به خود می‌گیرد که آنها دربی را هم باخته‌اند و شانس قهرمانی این فصلشان را هم تقریباً از دست داده‌اند. از همین رو من شرایط سرمربی استقلال را درک می‌کنم که برای جبران مافات و بهانه آوردن برای جام نیاوردنش دنبال مسائل جانبی بگردد که اصلاً درست و منطقی نیست. سرمربی استقلال گفته پرسپولیس از قطر بازیکن آورده؛ بله ما از قطر بازیکن آوردیم چون مهدی ترابی خودش عاشق تیم باشگاهی‌اش در ایران است و یک پرسپولیسی دو آتیشه محسوب می‌شود. از آن گذشته وقتی ترابی بعد از بازی در قطر به این واقعیت می‌رسد که تیمی در آسیا بزرگتر از پرسپولیس نیست و در آنجا نمی‌تواند به اندازه پرسپولیسی که هر سال قهرمانی کسب می‌کند جامی بگیرد خودش ابراز علاقه می‌کند که باز می‌گردد و باشگاه هم بدون پرداخت پولی به باشگاه قطری، ترابی را باز می‌گرداند. در واقع پرسپولیس آنقدر خوب و موفق بوده و جام گرفته که خود لژیونرها مایلند دوباره به پرسپولیس برگردند. این در حالی است که استقلال هم لژیونرهایی در خارج از کشور مانند مجید حسینی و کاوه رضایی را دارد که در اروپا بازی می‌کنند اما هیچ علاقه‌ای به بازگشت به استقلال ندارند چون می‌دانند اگر برگردند موفقیتی و جامی در انتظارشان نیست به همین دلیل اصلاً رغبت و تمایلی برای بازگشت به استقلال نشان نمی‌دهند. سرمربی استقلال هم حتماً خوب این مسائل را می‌داند پس بهتر است توپ را به زمین تیم قهرمان نیندازد و دنبال دلیل بگردد که چرا لژیونرهای استقلال اصلاً دوست ندارند به استقلال بازگردند. در مورد بحث اسپانسر اصلی که من می‌دانم استقلال و پرسپولیس اسپانسر اصلی‌شان یکی است و اگر پرسپولیس از کارگزاری پول میلیاردی گرفته، آنها هم از کارگزارشان گرفته‌اند اما سرمربی استقلال حتماً می‌داند که قطعاً قیمت تیم قهرمان و تیمی که چهار دوره متوالی قهرمان لیگ شده و پرهوادارترین تیم ایران و آسیا است قطعاً برای کارگزار با استقلال فرق می‌کند و مسلم است که هر کارگزار و اسپانسری برای تیم قهرمان بیشتر پول خرج می‌کند و برای تیم سوم یا چهارم جدول پول آنچنانی برای اسپانسری در نظر نمی‌گیرد.
جالب است سرمربی استقلال این حرف‌ها را زده اما حتماً خوب می‌داند که رقم قرارداد همه بازیکنان استقلال بالاتر از بازیکنان پرسپولیس است. تیمی که به گواه کارشناسان بهترین بازیکنان ایران هستند و بدون ادعا فقط جام می‌گیرند چون تخصص‌شان جام گرفتن است نه حرف زدن علیه این تیم و آن تیم.
حرف‌های شما تمامی ندارد!
مشخص است که باید از حقیقت و تیم قهرمان دفاع کرد و من هم به عنوان پیشکسوت وظیفه خودم می‌دانم اجازه ندهم بی‌جهت و با دلایل عجیب و غریب علیه تیم محبوب پایتخت و ایران حرف بزنند. بازیکن برای تیم پرسپولیس بوده و دوباره به پرسپولیس بازگشته و هیچ ایرادی ندارد و نباید برای این کار از سرمربی تیم رقیب اجازه می‌گرفته ضمناً مغانلو هم یک پرسپولیسی تمام عیار و بازیکنی بسیار خوب و مجرب است که خودش با پرسپولیس همکاری کرد که به تیم محبوبش برسد و به خاطر رسیدن به عشق‌اش روی خیلی از خواسته‌هایش خط کشید.
در رابطه با مسائل دیگر صحبتی ندارید؟
چرا حرف که زیاد است اما تا فراموش نکردم این را بگویم که آقای سمیعی، مدیر عامل پرسپولیس دنبال سفارش ویترین جدید است چون ویترین قبلی باشگاه دیگر جا برای جام‌های جدید ندارد. از این رو ویترین شکیل جدیدی برای پرسپولیس سفارش داده شده است.
در خصوص زمان بازی سوپرجام هم سرمربی پرسپولیس از بی‌عدالتی در زمان تاریخ بازی‌ها حرف زده و گفته تیمی با یک ملی‌پوش بازیش لغو می‌شود و یا زمان بیشتری برای بازی‌هایش پیدا می‌کند در حالی که پرسپولیس بیشترین ملی‌پوش را دارد.
واقعاً سازمان لیگ و فدراسیون با برنامه‌ریزی جدیدشان در خصوص پرسپولیس ظلم کردند و به هیچ وجه عدالت را رعایت نکردند و امسال نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمانی پنجمش را کسب کند اما آنها هر کاری کنند باز هم نمی‌توانند حریف پرسپولیس شوند چون کار پرسپولیس قهرمانی است و کسی نمی‌تواند مانع این تخصص پرسپولیس شود. پرسپولیس بیشترین قهرمانی را در ایران آورده و چند بار هم سه‌گانه برده و با شخصیتی که در امر قهرمانی دارد، ان‌شاءالله قهرمان سوپر جام هم می‌شود و برای قهرمانی لیگ و آسیا هم اسب خودش را زین کرده است.

Page Generated in 0.0049 sec