printlogo


کد خبر: 230584تاریخ: 1400/3/19 00:00
با 2ملی‌پوش مصدوم و 5 بازیکن خسته پیش به سوی جام بعدی!
یحیی با تیم نصفه در سوپرجام

گزارش
محمدقراگزلو   
 
برد فوق‌العاده شیرین و جذاب تیم ملی در منامه و طلسم‌شکنی در پایتخت بحرین آنقدر جذاب و شیرین بود که هیچ‌کس دوست نداشت به اتفاق بد رخ داده در حین این مسابقه فکر کند اما حین بازی وقتی وحید امیری با مصدومیت از زمین بیرون رفت، یحیی و کادر فنی پرسپولیس و البته هواداران میلیونی این تیم خوشحال‌ترین و در عین حال نگران‌ترین ایرانی‌های اهل فوتبال بودند.
بعد از پایان بازی با بحرین، اسکوچیچ از مصدومیت وحید امیری به عنوان بدترین اتفاق ممکن یاد کرد و گفت او دو بازی بعدی مقابل کامبوج و عراق را از دست داده و به نوعی از کادر تیم ملی خارج شده است.
همچنین دکتر شهاب، پزشک تیم ملی هم تأیید کرد که امیری از ناحیه همسترینگ پا دچار آسیب دیدگی شده و مقدمات مربوط به تشخیص مصدومیت او آغاز شده است.مصدومیت وحید امیری همان قدر که برای اسکوچیچ و تیم ملی یک اتفاق منفی به حساب می‌آمد، یک خبر تلخ و نگران کننده برای یحیی و کادر فنی پرسپولیس بود. در واقع اگر اسکوچیچ ستاره لرستانی را برای دو بازی از دست داد، یحیی به این فکر می‌کرد که برای چند مسابقه وینگر – مدافع چپ خود را در اختیار ندارد.
دیروز با دکتر علیرضا حقیقت، پزشک تیم پرسپولیس تماس گرفتیم که او اعلام کرد تا وقتی امیری به ایران برنگردد و معاینه‌اش نکند نمی‌تواند درباره میزان دوری او از تمرینات نظر بدهد.
مصدومیت امیری از ناحیه همسترینگ است و می‌تواند کشیدگی یا پارگی باشد. کشیدگی در این ناحیه هم درجه‌بندی دارد و خفیف‌ترین نوع کشیدگی دو تا سه هفته باعث دوری بازیکن از تمرینات خواهد شد. اگر هم امیری دچار پارگی همسترینگ شده باشد حداقل یک ماه دور از تمرین و مسابقه خواهد بود و این می‌تواند برای کادر فنی پرسپولیس در بازی‌های باقیمانده پیش رو یک ضایعه بزرگ باشد.با احتساب مصدومیتی که امیری دچارش شده او بازی یکشنبه 30 خرداد ماه مقابل تراکتور در دیدار سوپرجام را حتماً از دست خواهد داد و احتمال دارد دو بازی بعدی تیمش در لیگ برتر را هم حداقل از دست بدهد.
امیری در بازی‌های اخیر پرسپولیس به عنوان مدافع چپ به میدان می‌رفت و حالا یحیی با آماده شدن سعید آقایی می‌تواند دوباره به این بازیکن در آن پست اعتماد کند ضمن اینکه در کناره‌های خط میانی هم بازیکن کارگشا زیاد دارد اما مشکل اینجاست که وحید امیری را نمی‌توان با هیچ بازیکن دیگری مقایسه کرد. او به لحاظ توان بدنی، دوندگی و جنگندگی و حضور مؤثر در کارهای ترکیبی، بازیکن یگانه‌ای برای تیم ملی و پرسپولیس است و به نوعی جانشین ندارد و با نبود او حتماً بخش مهمی از توان فنی پرسپولیس کاسته خواهد شد.
 
کمال هم سوپرجام را از دست داده؟
کمال کامیابی‌نیا دیگر بازیکن پرسپولیسی تیم ملی است که با مصدومیت از منامه به تهران باز خواهد گشت و به مشکلات کادر فنی سرخ‌ها در آستانه بازی‌های پیش رو می‌افزاید. البته کمال قبل از رفتن به منامه مصدومیتی قدیمی در مچ پایش داشت و در بازی‌های اخیر تیمش هم حضوری نصف و نیمه داشت اما حالا با تشدید این مصدومیت به تهران بازخواهد گشت و شاید او هم بازی سوپر جام را از دست بدهد هر چند کادر پزشکی پرسپولیس از وضعیت این بازیکن هم خبری ندارد.
مشکل اینجاست که با در نظر گرفتن مصدومیت کمال و اینکه احمد نوراللهی بازیکن فیکس اسکوچیچ به حساب می‌آید، حالا دعوت از میلاد سرلک یک معضل بزرگ را برای میانه زمین پرسپولیس ایجاد خواهد کرد و یحیی نیروهای وسط زمینش را با تمام توان و با بهترین شرایط در اختیار نخواهد داشت که این می‌تواند نگران کننده باشد.
 
خستگی و مصدومیت رهاورد منامه برای پرسپولیس
آخرین بازی تیم ملی در منامه روز 25 خرداد برگزار خواهد شد و از آنجایی که سازمان لیگ هیچ اعتنایی به درخواست باشگاه پرسپولیس نکرده، بازی سوپرجام فقط 5 روز بعد از این تاریخ در تهران برگزار خواهد شد.
با توجه به مصدومیت کمال و امیری، شرایط دیگر بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی هم در بازگشت از منامه، نگرانی بزرگی برای یحیی و همکاران او در کادر فنی است. محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نوراللهی دو بازیکن فیکس تیم ملی هستند و مهدی ترابی هم در هر بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رود. سیامک نعمتی دیگر پرسپولیسی تیم ملی است که تا الان به میدان نرفته اما بعید نیست مقابل کامبوج بازی کند. همچنین میلاد سرلک هم به تیم ملی دعوت شده و از امروز در اختیار کادر فنی پرسپولیس نخواهد بود و یحیی باید بدون 7 بازیکن خود آماده بازی سوپر جام شود. 7 بازیکنی که همگی جزو نفرات اصلی تیم‌شان به حساب می‌آیند و غیبت هر کدام از آنها می‌تواند برای کادر فنی پرسپولیس یک خلأ بزرگ ایجاد کند.
در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس بعد از یک سال تمرین، سفر و مسابقه فرصت این را پیدا کردند تا یک هفته استراحت کنند اما نفرات ملی‌پوش همچنان درگیر اردو، تمرین، سفر و مسابقه شدند و با تداوم این وضعیت به باشگاه خود بازخواهند گشت و مثل اتفاقی که برای وحید امیری افتاد، احتمال آسیب‌دیدگی‌شان زیاد است کما اینکه همین الان کنعانی با مصدومیت بازی می‌کند.
بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در خوشبینانه‌ترین حالت از روز 26 خردادماه در اختیار کادر فنی پرسپولیس هستند اما مربیان پرسپولیس چاره‌ای ندارند که دو روز برای آنها تمرین ریکاوری در نظر بگیرند و از آنجایی که تمرین روز قبل از سوپرجام بسیار سبک خواهد بود، به احتمال فراوان نفرات ملی‌پوش تیم تنها یک جلسه با تیم می‌توانند تمرین کنند و اینطوری یحیی و تیمش در وضعیتی نه چندان جالب برای بازی با تراکتور و فتح سوپرجام خیز برمی‌دارند.
 

Page Generated in 0.0044 sec