printlogo


کد خبر: 230571تاریخ: 1400/3/19 00:00
گزارش و خبر

کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان
کریمی به المپیک نرسید؟
مسابقات کشتی آزاد بین‌المللی لهستان در حالی برگزار می‌شود که شاید مهم‌ترین اتفاق برای علیرضا کریمی رخ داد. 
علیرضا کریمی که به همراه محمدحسین محمدیان و علی شعبانی سه نماینده ایران در این وزن بودند برای رسیدن به المپیک باید در این تورنمنت بهترین نتیجه را کسب می‌کردند. 
در همین حال هم در مرحله نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم رقابت‌های زیلکوفسکی لهستان علیرضا کریمی به مصاف محمد حسین محمدیان رفت که در نهایت این مصاف رودررو را محمدیان برنده شد. 
محمدیان در این مسابقه بلافاصله بعد از سوت داور کریمی را خاک کرد و دو امتیاز کسب کرد و در نهایت با دو بار بیرون رفتن از تشک دو امتیاز از دست داد اما برنده مسابقه نام گرفت.
کریمی برای رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور دوم، آبراهام کونیدو روانو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا که در دور اول شریف شریف‌اف قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان را مغلوب کرده بود، با نتیجه قاطع ۱۱ بر یک شکست داد تا حریف محمدیان در مرحله نیمه نهایی شود.
 محمدیان هم برای رسیدن به نیمه نهایی دور نخست مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را شکست داد. 
حریف محمدیان در فینال علی شعبانی بود که او هم پس از استراحت در دور نخست ماگومد حاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست داد. 
در نیمه نهایی هم علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را  ۷ بر ۲ شکست داد و به فینال رسید. تکلیف وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد را همین مسابقه فینال مشخص می‌کند. 
با توجه به نتایج روز نخست احتمالاً علیرضا کریمی از قطار المپیک پیاده شده و حالا او باید شانس رسیدن به جهانی نروژ را امتحان کند.
 
 
دعوت تکواندو آسیا از 5 داور ایرانی به بیروت
اتحادیه تکواندو آسیا ۵ داور ایران را برای قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا به بیروت دعوت کرد. مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی از ۲۴ تا ۲۸ خرداد به میزبانی بیروت لبنان برگزار می‌شود.با دعوت اتحادیه تکواندو آسیا، حافظ مهدوی (درجه یک)، عبدالرضا بهاری (درجه یک)، زهرا هادی‌زاده (درجه ۲)، زهرا صمدیان (درجه ۳) و منصور حدادی (درجه ۳) در این رویداد قضاوت می‌کنند.
 
 
 تلاش آمریکا برای لغو میزبانی چین در المپیک 2022
کنگره آمریکا خواهان برگزاری المپیک زمستانی پکن در کشور دیگری شد.قانونگذاران آمریکایی شامل مایکل مک مال و مایک گالاگر (جمهوری‌خواه) و گریگوری میکس و تام مالینوفسکی (دموکرات) با صدور قطعنامه‌ای از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواستند تا محل برگزاری المپیک زمستانی 2022 از چین به کشور دیگری انتقال یابد.در بخشی از قطعنامه کنگره آمریکا آمده است: «کمیته بین‌المللی المپیک باید سیاست خود را درباره ارتباط بازی‌های المپیک با نقض حقوق بشر روشن و اعلام کند. اصل المپیک مبنی بر سیاسی عمل نکردن به معنای نادیده گرفتن این موضوع نیست. لازم است در صورت ادامه سرکوب معترضان اویغور در چین فوریت تغییر محل برگزاری المپیک زمستانی پکن آغاز شود.»

Page Generated in 0.0050 sec