printlogo


کد خبر: 230553تاریخ: 1400/3/19 00:00
کایران تریپیر بر سر دوراهی

 
کایران تریپیر یکی از بهترین‌های فصل گذشته لیگ اسپانیا بود و تقریباً همه کارشناسان لالیگا او را در تیم منتخب فصل قرار دادند. دلیلش هم روشن بود. او یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان اتلتیکومادرید تحت هدایت دیه‌گو سیمئونه بود که به سلطه هفت‌ساله رئال‌مادرید و بارسلونا بر لالیگا پایان داد. اما همه محبوبیتی که این بازیکن انگلیسی در ورزشگاه واندامتروپولیتانو کسب کرده ممکن است از بین برود اگر او تابستان امسال تصمیم به جدایی بگیرد. دفاع راست انگلیسی روخی بلانکو هفته گذشته مدیربرنامه‌هایش را عوض کرد که این نشانه‌ای دیگر از احتمال به‌سر رسیدن دوران حضور او در اسپانیا بود. با پیوستن به آژانس CAA Base لندن که نماینده حقوقی یکی دیگر از بازیکنان مدنظر منچستریونایتد، رافائل واران هم هست، تریپیر احتمال بازگشتش به انگلیس پس از سپری کردن موفق‌ترین فصل در میان تمام لژیونرهای انگلیسی شاغل در لیگ‌های خارجی را قوت بخشید. البته این دوره بسیار کوتاه بود.
برای دیوید بکام به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و سرشناس‌ترین لژیونرهای انگلیسی چهار سال طول کشید تا در لیگ غیرانگلیسی قهرمان شود. تریپیر اما این افتخار را در نیمی از این زمان انجام داد و در رقم خوردن آن هم تأثیری بسیار زیادی داشت. اینکه افت محسوس اتلتیکومادرید در اواسط فصل درست در همان مقطعی رخ داد که تریپیر به‌دلیل نقض قوانین اتحادیه فوتبال انگلیس 12 جلسه محروم شد، اتفاقی نبود. اتلتیکومادرید به تریپیر اجازه نخواهد داد که به همین راحتی‌ها از این تیم جدا شود. بازیکن بند موجود در قراردادش برای تمدید یکساله قرارداد را فعال کرده است، بندی که او را تا سال 2023 در روخی بلانکو نگه خواهد داشت.
قرارداد تریپیر بند فسخی 60میلیون یورویی دارد و در این در حالی است که خرید این بازیکن 30ساله از تاتنهام برای تیم اسپانیایی 20میلیون یورو هزینه دربر داشت چراکه در آن زمان تاتنهام این بازیکن انگلیسی را نمی‌خواست. او اما فصل گذشت ثابت کرد که ارزش پرداخت شدن بند فسخش را دارد.
هواداران اتلتیکو مادرید از خروج تریپیر از هسته اصلی این تیم قطعآً‌ ناراحت خواهند شد بخصوص بعد از خدماتی که او برای رقم خوردن تنها یازدهمین قهرمانی تاریخ باشگاه ارائه کرد. هر گروه از بازیکنان یک تیم که قهرمان لیگ می‌شوند، تا ابد در تاریخ آن باشگاه جاودانه می‌شوند اما در مورد تریپیر او اگر تصمیم به ترک واندامتروپولیتانو بگیرد قبل از آنکه دوباره آن را پر از تماشاگر ببیند، قطعاً نباید انتظار محبوبیت بازیکن سابق روخی بلانکو، خوانفران را داشته باشد؛ دفاع راستی که مانند او در قهرمانی قبلی اتلتیکومادریدی‌ها در لالیگا (2014) تأثیرگذار بود. تریپیر به‌تازگی شروع به ارتباط برقرار کردن با هواداران اتلتیکومادرید کرده بود که قرنطینه ناشی از شیوع کرونا در ماه مارس سال 2020 ارتباط‌شان را قطع کرد. همیشه در ورودی‌های زمین تمرینی اتلتیکومادرید چندین هوادار حضور داشتند که تریپیر به‌طور منظم برای آنها وقت می‌گذاشت تا در کنارشان عکس بگیرد و به آنها امضا بدهد. هواداران آن روزی که در بازی روخی بلانکو مقابل سلتاویگو در ورزشگاه متروپولیتانو به سمت تریپیر یک بطری آب پرتاب شد و او با خونسرد آن بطری را برداشت از آن نوشید و دوباره آن را پرتاب کرد، از یاد نخواهند برد. اگر درباره عملکرد او هم ذره‌ای تردید وجود داشت، در نیمه دوم فصل کاملاً برطرف شد، همان زمانی که به همه ثابت شد دیه‌گو سیمئونه چقدر برای این بازیکن انگلیسی اهمیت قائل است. مربی آرژانتینی سیستم بازی تیمش را از 2-4-4 به خط دفاعی سه‌نفره با بال‌های جلوزن تغییر داد چون می‌خواست بهترین بازی را از تریپیر بگیرد.
اما اگر تریپیر تصمیم به جدایی بگیرد -و منچستریونایتد هم مشتری پروپا قرص او است- او هرگز جایی در تالار مشاهیر باشگاه که به‌خاطر عملکردش لایق آن هم هست، پیدا نخواهد کرد. اما در نهایت همه چیز به تصمیم اتلتیکومادرید بستگی خواهد داشت. باشگاه در نتیجه شیوع کرونا، از نظر مالی ضربات اقتصادی سنگینی خورده و به همین دلیل ممکن است مجبور به فروش ستاره‌هایش شود.  در واقع بعد از انصراف از سوپرلیگ اروپا که می‌توانست پول هنگفتی به اتلتیکومادرید بدهد، حالا واقع‌بینانه‌ترین راه کسب درآمد برای اتلتیکومادرید فروش بازیکنانش است. تریپیر یکی از بازیکنانی است که در فهرست فروش قرار دارد مگر اینکه سائول نیگس، هافبک اسپانیایی تیم که اخیراً دچار بی‌ثباتی شده تصمیم به رفتن بگیرد.
در هر صورت معامله انتقال تریپیر می‌تواند برای تیم فعلی او و تیم آینده‌اش یک معامله دوسر برد باشد اگر از سوی تیم مشتری رقمی قابل قبول پیشنهاد شود که درمان مشکلات مالی تیم اسپانیایی باشد.
 

Page Generated in 0.0069 sec