printlogo


کد خبر: 230540تاریخ: 1400/3/19 00:00
واکنش

پیام تشکر وزیر ورزش و جوانان پس از پیروزی ایران مقابل بحرین
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان پس از پیروزی ایران مقابل بحرین از بازی تیم ملی ایران مقابل بحرین خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال پیام تشکری ارسال کرد که در این پیام آمده بود: «درخشش ملی پوشان شایسته کشورمان و پیروزی غرورانگیز مقابل تیم ملی بحرین باعث ایجاد شور و نشاط بین مردم شد. لطفاً مراتب تقدیر و تشکر بنده را به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان ابلاغ کنید. ان‌شاءالله با همین صلابت و غیرت بازی‌های آینده را هم با شایستگی پشت سر گذاشته و اقتدار فوتبال ایران را به نمایش بگذارید.»
 
 
عزیزی خادم: این برد، مهم‌ترین برد تیم‌ملی بود
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال پس از برد تیم‌ملی مقابل بحرین گفت: «همدلی و همکاری بازیکنان و کادر تیم‌ملی و فدراسیون باعث این برد شد. با وجود بعضی برخوردها در داخل و خارج از ایران که راضی به پیروزی تیم‌ملی نبودند، توانستیم به پیروزی برسیم. آنچه مهم بود خوشحالی مردم ایران بود. با وجود اینکه میزبانی از ما گرفته شده بود به لطف الهی برای اولین بار در بحرین به پیروزی رسیدیم. این لطف حضرت حق بود.» او همچنین تأکید کرد: «این تیم یکی از همدل‌ترین تیم‌های تاریخ است و امیدوارم با این انسجام، بازی‌های بعدی را هم ببریم و با وجود تمام مشکلات مالی که مردم با آن درگیر هستند، آنها را خوشحال کنیم. جا دارد از سلطانی‌فر و نوبخت تشکر کنم که در روزهای سخت کنار ما بودند. همچنین آقای علی عسگری و فروغی که در کنار ما بودند. من این عزیزان را یک بار بیشتر ندیدم ولی دیدم که در کنار تیم‌ملی هستند. امیدوارم بتوانیم از گروه صعود کنیم.» رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «این برد به لحاظ تاریخی یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین بردهای ملی ایران بود. ضمن اینکه ما میزبانی را مقابل بحرین از دست داده بودیم. ما ناخواسته به زمینی که باخته بودیم، برگشته بودیم. ۲۰ سال بود که نتوانسته بودیم پیروز شویم و به نظرم این برد لطف الهی بود. هر نتیجه‌ای غیر این رخ می‌داد، کار ما سخت می‌شد و احتمالاً ما در مقدماتی حذف می‌شدیم و ضمن از دست دادن جام جهانی، جام ملت‌ها را هم از دست می‌دادیم.»
 
 
تمجید رویترز و رسانه‌های روسی از درخشش آزمون
دو گل سردار آزمون در بازی ایران – بحرین در بسیاری از رسانه‌های جهان و روسیه بازتاب داشته است.
خبرگزاری «رویترز» در واکنش به پیروزی تیم ملی ایران نوشت: «آزمون با زدن دو گل مقابل بحرین ایران را برای رسیدن به برد رهبری کرد. گل سوم تیم ملی در این بازی را نیز مهدی طارمی به ثمر رساند. ایران اکنون با دو امتیاز کمتر از عراق در رده دوم قرار دارد تا بازی آخر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار باشد.»
در همین رابطه رسانه‌های روسیه به درخشش آزمون واکنش نشان دادند. سایت «rsport» روسیه نوشت: «آزمون برای تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی مقابل بحرین دبل کرد.»
سایت «چمپیونات» روسیه هم نوشت: «دبل آزمون به تیم ملی ایران کمک کرد تا بحرین را در انتحابی جام جهانی 2022 شکست دهد.»
 
 
تعبیر جالب رکورد پرتغال از درخشش طارمی
پاس گل او فو‌ق‌العاده بود
درخشش ستاره ایرانی پورتو در بازی دوشنبه شب تیم ملی ایران مقابل بحرین باعث شد تا رسانه معتبر پرتغالی به تمجید از مهدی طارمی بپردازد. رکورد نوشت که طارمی مانند یک «اهریمن» در بازی تیم ملی ایران درخشید و توانست عملکردی فوق‌العاده مقابل بحرینِ هلیو سوزا، سرمربی پرتغال این تیم به ثبت برساند.
این رسانه پرتغالی تأکید داشت که طارمی نقشی اساسی در پیروزی 3 بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین ایفا کرده و با 2 پاس گل و یک گل شانس صعود به مرحله بعدی راهیابی به جام جهانی را زنده نگاه داشته است. رکورد پاس گل طارمی در گل دوم آزمون را فوق‌العاده خواند و از او تمجید کرد.
 

 


Page Generated in 0.0063 sec