printlogo


کد خبر: 230533تاریخ: 1400/3/19 00:00
گزارش و خبر

جزئیات اتفاقات رختکن تیم ملی
از کلمه خاص بیرانوند تا توصیه طارمی 
 اتفاقاتی که در رختکن تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی برابر بحرین رخ داد نشان داد این تیم برخلاف تصوراتی که می‌شد یکدل و متحد برای رسیدن به پیروزی و صعود تلاش می‌کند.
در این ویدئو که قبل و بعد از ثبت نتیجه بازی از رختکن تیم ملی ایران گرفته شده بود، برنامه‌ریزی این تیم برای رسیدن به برد با تکیه بر آرامش و نظم تیمی همراه بود.
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از شروع بازی به بازیکنان خود در رختکن گفت: «به شما اعتماد دارم، قابل باور هستید و از همان دقیقه اول قوی وارد زمین شود؛ نصف راه را رفته‌ایم و حالا فقط باید ببریم.»
پس از او، احسان حاجی‌صفی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را در دیدار با بحرین بر بازو بسته بود، برای هم‌تیمی‌هایش صحبت کرد و گفت: «همه چیز مشخص است، فقط باید ببریم؛ آرامش، تمرکز و نظم تیمی را تا آخر بازی حفظ کنید، اسیر حاشیه نشوید و با شلوغ‌کاری بحرینی‌ها هم مثل عملکرد داور کاری نداشته باشید.»
مهدی طارمی آخرین بازیکن تیم ملی بود که قبل از شروع بازی خطاب به هم‌تیمی‌هایش گفت: «قرار است ۹۰ دقیقه بازی کنیم و از ۵ دقیقه آن هم باید لذت ببریم. هر کس حتی ۵ دقیقه در زمین باشد، باید برای خانواده و ملت ایران بازی کند.»
بازیکنان تیم ملی با بدرقه کادر اجرایی وارد زمین مسابقه شدند تا برد سه بر صفر مقابل بحرین را رقم بزنند.
پس از این برد، تساوی و شادی بازیکنان تیم ملی در ویدئوی منتشر شده دلچسب‌تر از همیشه بود تا تک‌تک اعضای تیم برای این برد تاریخی به یکدیگر تبریک بگویند. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران که برای تیم باشگاهی آنتورپ بلژیک بازی می‌کند، با مشت‌های گره کرده (Come on) می‌گفت.
شجاع خلیل‌زاده که بازی قابل قبولی را در قلب دفاع تیم ملی ایران داشت، خدا را مخاطب جمله‌اش قرار داد و گفت: «عزت و ذلت دست خداوند است.»
جمله کوتاه امیر عابدزاده مقابل دوربین تلویزیونی، نشان از انگیزه بالای ملی‌پوشان برای برد در منامه بود. او خطاب به دوربین گفت: «اولین برد تاریخ مبارک همه.»
سردار آزمون که موفق شد دو گل از سه گل تیم ملی را به ثمر برساند، همراه با مهدی قایدی راهی رختکن شد و درباره عدم موفقیت مهاجم ملی‌پوش استقلال در گلزنی گفت: «پایش کوچک بود، توپ داخل دروازه نرفت.»
مهدی طارمی که با دو پاس گل و یک گل ستاره تیم ملی بود، توجه دوربین ویدئویی بخش رسانه‌ای فدراسیون را نیز به خود جلب کرد.
او در گفت‌وگو با تصویربردار درباره تحسین مربی پرتغالی بحرین از عملکرد خودش اظهار داشت: «مربی گفت خیلی خوب بودی، من هم به او گفتم همه تیم خوب بودند، به همدیگر تبریک گفتیم و آرزوی موفقیت کردیم.»
طارمی که هنگام ورود به رختکن با تشویق هم‌تیمی‌هایش روبرو شد، برد تیم ملی را برای همه دانست و گفت: «تمام بازیکنان عالی بودند.»
وقتی بازیکنان تیم ملی به طارمی تبریک می‌گفتند، او باز هم تمام ملی‌پوشان را مخاطب جمله‌اش قرار داد و عملکردشان را ستودنی توصیف کرد.
ورود اسکوچیچ به رختکن تیم ملی با رقص معروف محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع این تیم همراه بود. آب پاشی عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد نیز بخشی از شادی ملی‌پوشان بود. طارمی سپس رو به بازیکنان گفت: «خیلی خوب بودید، همین تلاش را باید برای بازی با عراق بگذارید.»
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال نیز پس از این پیروزی وارد رختکن تیم ملی شد، به بازیکنان خسته‌نباشید گفت و برایشان صحبت کرد. او ضمن تبریک این پیروزی تأکید کرد: «از زحمات شما تشکر می‌کنم، عالی بودید و همین روحیه را باید برای بازی با عراق حفظ کنید.»
 
سوپرجام در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود
مسابقه سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر) و تراکتور تبریز (قهرمان جام حذفی) روز ۳۰ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، مراسم قرعه‌کشی برای تعیین میزبانی سوپرجام فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با حضور محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ، سهیل مهدی مدیر مسابقات، افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس و اسماعیل گودرزی معاون حقوقی باشگاه تراکتور تبریز در سازمان لیگ برگزار شد و بر اساس قرعه، قرار شد که این مسابقه در روز یکشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.
 

Page Generated in 0.0059 sec