printlogo


کد خبر: 230520تاریخ: 1400/3/18 00:00
کونسیسائو ماند، مهاجم ایرانی هم می‌ماند؟
تاتنهام تأیید کرد؛ طارمی را می‌خواهیم

پینتو داکوستا، رئیس باشگاه پورتو یکی دو روز قبل از توافق با سرجیو کونسیسائو سرمربی این تیم به مدت سه فصل دیگر خبر داد و نکته جالب اینکه اشاره کرد دستمزد او به نسبت فصل گذشته تغییری نخواهد کرد. با اعلام این خبر طرفداران تیم پورتو در فضای مجازی بخصوص صفحه رسمی باشگاه از رئیس باشگاه به خاطر تمدید قرارداد سرجیو کونسیسائو تشکر کردند و گفتند این خبر بعد از ادامه حضور مهدی طارمی در تیم بهترین خبری بود که در روزهای اخیر دریافت و اعلام کردند با این زوج توفان جدید پورتو در راه خواهد بود.
مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در فصلی که گذشت با به ثمر رساندن 16 گل و خلق 11 موقعیت گل مؤثرترین بازیکن پورتو بود و تصور طرفداران تیم این بود او به لطف این درخشش راهی تیم جدیدی خواهد شد اما باشگاه پورتو با اعلام این خبر که سه فصل دیگر با مهدی طارمی قرارداد دارد تأکید کرد به هیچ پیشنهادی در شرایط فعلی برای فروش مهدی طارمی پاسخ مثبت نخواهد داد؛ این بدین معنی است که مهدی طارمی به لطف قراردادی که در گذشته با تیم پورتو منعقد کرده باید به دنبال ادامه حضور در ترکیب این تیم باشد که قلباً نیز به این اتفاق راضی است. به این خاطر که او برای درخشش در ترکیب پورتو بهانه‌های جدیدی دارد. قهرمانی در لیگ برتر پرتغال و حضور در مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا. حالا مهدی طارمی برای فوتبالدوستان اروپایی مهاجم شناخته شده‌تری به شمار می‌رود. نه تنها به سبب حضور در پورتو و عملکردی که در فصل جاری داشته بلکه به این بهانه که گل او به تیم چلسی به عنوان زیباترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده است. تماشاگران تیم پورتو می‌گویند در این سبک از بازی و مهاجمانی چون مهدی طارمی موفقیت‌های غیرقابل پیش‌بینی نهفته است؛ بخصوص سرجیو و شاگردانش با توفانی که در فصل جدید به راه خواهند انداخت جام قهرمانی لیگ برتر پرتغال را از آن خود خواهند کرد.
در این بین اما سیمون فلشتاین، رئیس بخش ارتباطات و جذب سرمایه تاتنهام درباره شایعه مذاکره با مهدی طارمی می‌گوید: «باشگاه ما در سه هفته گذشته دست‌کم با ۲۰ مورد که به تأیید کادرفنی تازه باشگاه هم رسیده، مذاکره داشته است. ستاره ایرانی پورتو هم یکی از این موارد بوده و البته این مذاکرات رسانه‌ای نشده و شما به احتمال زیاد از منابع داخلی کشور خود در جریان این مذاکره قرار گرفته‌اید. حالا هم منتظر می‌مانیم تا طارمی یا باشگاهش واکنش نشان بدهد.»
تونی استیونس، مدیر بخش روابط‌ عمومی تاتنهام هم می‌گوید: «طارمی را می‌شناسم و از درخشش وی در پورتو باخبر هستم. تصمیم نهایی با کادر فنی و مربی است و هنوز حتی نمی‌توانم و نباید درباره صحت این خبر یا شایعه بودن آن به شما چیزی بگویم. این را می‌دانم که چند باشگاه انگلیسی به این بازیکن ایرانی علاقه دارند. اگر مذاکره‌ای هم صورت گرفته باشد، رسانه‌ای نشده. اگر قرار بر استخدام طارمی باشد، درنگ نخواهیم کرد. برای جذب این بازیکن مشکل مالی نخواهیم داشت.»
مهدی طارمی این روزها همراه تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کرده و در بحرین حضور دارد. این بازیکن که توانایی‌های فراوان خود را تنها در دو فصل بازی در اروپا و ترکیب دو تیم ریوآوه و پورتو نشان داده، می‌کوشد تا نماینده موفقی برای فوتبال ایران در پرتغال باشد. طارمی فعلاً تمرکز خود را روی موفقیت در تیم ملی و صعود به مرحله بعد، همراه با این تیم گذاشته و سپس تمرینات پیش‌فصل خود را با پورتو آغاز خواهد کرد. این مهاجم که از باشگاه‌های متعددی در لیگ‌های معتبر پیشنهاد بازی دریافت کرده، همانطور که هواداران پورتو پیش‌بینی کردند، احتمالاً در این تیم باقی خواهد ماند. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و باشگاهی برای جذب طارمی مبلغ بسیاری را هزینه کند. در این شرایط شاید پورتو هم با جدایی ستاره ایرانی خود موافقت کند.

Page Generated in 0.0059 sec