printlogo


کد خبر: 230514تاریخ: 1400/3/18 00:00
خرده گزارش

بالاخره ورزشگاه شهید کاظمی برای پرسپولیس می‌شود؟
پرسپولیس در سال 1394 استادیوم شهید کاظمی را از شهرداری به صورت استیجاری به مدت 5 سال در اختیار گرفت تا یک زمین تمرین شکیل در اختیار داشته باشد. این ورزشگاه 15 هزار نفری از سوی پرسپولیس تجهیز شد و به شکلی درآمد که قرمزها به صورت رسمی زمین تمرین خود را تغییر دادند و از درفشی‌فر به کاظمی کوچ کردند. اما سال 1399 مدت اجاره ورزشگاه کاظمی به پایان رسید و باشگاه پرسپولیس از شهرداری خواست تا این ورزشگاه را به صورت دائمی در اختیارش قرار دهد؛ اتفاقاً چیزی حدود سه ماه قبل حناچی، شهردار تهران هم در جلسه با مدیران پرسپولیس وعده داد که این ورزشگاه به صورت دائمی در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد و مسئولان باشگاه هم روی قول او حساب باز کردند.
از سوی دیگر وقتی بحث خصوصی‌سازی باشگاه جدی و مسأله حضور در فرابورس مطرح شد، قرار بر این شد تا ورزشگاه شهید کاظمی به عنوان اموال باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شود اما این مسأله تا الان به جایی نرسیده و قطعی نشده است.
با این حال مجید صدری، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفته است: «ما خیلی جدی در حال پیگیری هستیم و این جزو قول‌هایی است که ابتدای کارمان دادیم و هرچه سریع‌تر دنبال این هستیم که این سند به نام باشگاه پرسپولیس ثبت شود و به عنوان ورزشگاهی که در دستمان است، طرح‌های توسعه را پیش ببریم.»
گفتنی است با مراقبت کادر فنی از چمن این مجموعه، تمرینات کنونی سرخ‌ها در زمین مطلوب ورزشگاه شهید کاظمی برگزار می‌شود اما برای اینکه به این زمین فشار زیادی وارد نشود شاید در روزهای آینده برخی تمرینات سرخ‌ها به زمین پژوهشگاه نفت منتقل شود.
 
 
پرسپولیس – آتیه
شایعه فسخ همچنان داغ است!
باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر با شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار اسپانسری خود همکاری کرده که البته قرارداد با این شرکت و متممی که اردیبهشت ماه سال گذشته به آن اضافه شد، انتقادات زیادی را باعث شده و بسیاری معتقدند این قرارداد تماماً به ضرر پرسپولیس بوده است.
حدود یک سال قبل رسول پناه، مدیر وقت باشگاه سعی در فسخ این قرارداد داشت اما موفق نشد و در نهایت خودش حامی این قرارداد شد اما وقتی صندلی مدیریت باشگاه به دست سمیعی افتاد، او بنای مخالفت با این قرارداد را گذاشت و در صدد فسخ برآمد. زمستان سال گذشته، جعفر سمیعی با ارسال نامه‌ای به معاونت حقوقی مجلس خواستار فسخ قرارداد با آتیه داده پرداز شد اما مفاد قرارداد و متمم آن به گونه‌ای بود که مطابق انتظار فسخ یکطرفه از سمت باشگاه شدنی نبود.
طی یکی دو هفته اخیر شایعات زیادی پیرامون پایان همکاری این کارگزار با پرسپولیس شنیده می‌شود و حتی گفته می‌شد که با توجه به یک سالگی امضای قرارداد، طرفین دیگر تعهدی نسبت به هم ندارند اما طبق قرارداد، یک سال از قرارداد زمانی به اتمام خواهد رسید که فصل فوتبالی تمام شود و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس پس از پایان فصل باید در مورد آتیه داده پرداز تصمیم‌گیری کند.
مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند برای اداره باشگاه حداقل به سالیانه 200 میلیارد تومان نیاز دارند اما دریافتی از کارگزار حدود 110 میلیارد است و شاید اگر این اختلاف نظر 90 میلیاردی حل شود، طرفین همکاری را ادامه خواهند داد.
گفتنی است شرکت آتیه داده پرداز حدود 90 میلیارد تومان از تعهدات این فصلش را پرداخت کرده و عقب نیست اما پرداختی‌های این کارگزار کفاف هزینه‌های سنگین پرسپولیس را نمی‌دهد و از آنجایی که طبق قرارداد راه‌های دیگر درآمدزایی بر باشگاه بسته شده، سمیعی و صدری همچنان معتقدند از طرق دیگر و قرارداد‌های جداگانه می‌توانند به منابع درآمدی بیشتری دست یابند و همچنان شایعه لغو این قرارداد جدی است.

 


Page Generated in 0.0054 sec