printlogo


کد خبر: 230510تاریخ: 1400/3/18 00:00
فعالیت رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در ستاد تبلیغات انتخاباتی ممنوع است؟

 صادق رئیسی‌کیا 
 
آیا حضور و فعالیت رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و اختصاص امکانات و اموال فدراسیون‌های ورزشی برای تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر از دیدگاه اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مجاز است یا ممنوع؟
 پاسخ:
1- روابط رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با نامزدهای ریاست جمهوری و نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر، به خودی خود نه تنها منع قانونی و اساسنامه‌ای ندارد بلکه اگر در جهت آشنایی سیاستمداران با نیازها و مشکلات و نیز تسهیل شرایط رشد و تقویت بسترهای توسعه صنعت ورزش باشد ضرورت هم دارد.
2- فعالیت رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس و شورای‌ شهر، یقیناً مصداق بارز فعالیت سیاسی برای فدراسیون ورزشی است و برابر مقررات قانونی و اساسنامه‌ای، وارد شدن به جبهه‌بندی‌ها و فعالیت‌های سیاسی برای فدراسیون‌های ورزشی مجاز نمی‌باشد.
3- استفاده از اموال و امکانات فدراسیون‌های ورزشی در فعالیت‌های سیاسی و تبلیغات انتخاباتی، مجاز نیست. رئیس و هیأت رئیسه فدراسیون ورزشی که به هر نحو، امکانات و اموال فدراسیون ورزشی را در زمینه تبلیغات و فعالیت‌های سیاسی مورد استفاده قرار می‌دهد مرتکب تعدی و تفریط نسبت به اموال فدراسیون تحت مدیریت خود شده‌اند و علاوه بر اینکه خلاف رسم امانت‌داری و جوانمردی ورزشی، رفتار کرده‌اند در قبال مجمع عمومی فدراسیون مربوطه و جامعه ورزش کشور مسئول هستند.
 

Page Generated in 0.0067 sec