printlogo


کد خبر: 230508تاریخ: 1400/3/18 00:00
دبل ستاره ایرانی مقابل اسپورتینگ
طیبی، طارمی فوتسال پرتغال

حسین طیبی، ستاره ایرانی تیم فوتسال بنفیکا موفق شد در جریان برتری مقابل اسپورتینگ لیسبون دو گل به ثمر برساند. بر این اساس و در دومین مسابقه از پنج دیدار فینال فصل 21-2020 لیگ برتر فوتسال پرتغال تیم بنفیکا که حسین طیبی را مثل همیشه در اختیار داشت، در دیداری خانگی مقابل اسپورتینگ لیسبون، مقابل قهرمان جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.
یاران طیبی که در نخستین مسابقه فینال لیگ برتر فوتسال پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون با نتیجه سه بر یک شکست خورده بودند، برای کسب پیروزی برابر حریف قدرتمند خود تلاش می‌کردند که با وجود دو بار عقب افتادن از آنها در نهایت توانستند به نتیجه و برد ارزشمندی دست یابند. در دقیقه ۲ اسپورتینگ لیسبون با حمله از سمت راست زمین به دنبال گلزنی بود که حسین طیبی با توپگیری خوب یک موقعیت جدی برای بنفیکا به وجود آورد که این فرصت با پاس روبینهو به ملی‌پوش ایرانی رسید تا او با شوت محکم گل اول بازی را بزند و تیمش را پیش بیندازد.
اسپورتینگ که برای رسیدن به سه‌گانه در این فصل تلاش می‌کند، تا دقیقه ۱۰ با نمایشی هجومی موفق شد سه گل به ثمر برساند اما برتری آنها خیلی دوام نداشت و در دقیقه ۱۲ روبینهو گل دوم بنفیکا را زد تا اختلاف را به یک گل کاهش بدهد. سه دقیقه پس از این اتفاق، بنفیکا صاحب یک ضربه پنالتی شد که حسین طیبی پشت توپ ایستاد و با فریب دروازه‌بان اسپورتینگ لیسبون و شوت به سمت چپ گل سوم و تساوی را به ثمر رساند و نیمه اول با نتیجه سه بر سه خاتمه یافت.
در شش دقیقه ابتدایی نیمه دوم اسپورتینگ لیسبون باز هم با ارائه یک نمایش برتر توانست دو گل بزند و از بنفیکا پیش بیفتد اما یاران طیبی دوباره و به شکل شگفت‌انگیزی به مسابقه برگشتند و توانستند چهار بار دروازه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را باز کنند. تیم فوتسال بنفیکا که در بازی نهایی جام حذفی برابر اسپورتینگ شکست خورده و دیدار نخست فینال لیگ برتر فوتسال پرتغال را هم واگذار کرده بود، توانست در دومین بازی فینال با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری برسد و همچنان شانس قهرمانی را برای خود حفظ کند.
یاران طیبی پنجشنبه شب هفته جاری باید سومین مسابقه فینال لیگ برتر فوتسال پرتغال را به میزبانی اسپورتینگ لیسبون برگزار کنند. بنفیکا با تکیه بر تجربه بازیکنی چون حسین طیبی و البته روبینهو امیدوار است بتواند عنوان قهرمانی را از چنگ اسپورتینگ لیسبون در بیاورد و این دربی حساس را به سود خود تمام کند. اتفاقی که وقوع آن سخت و دشوار است اما دور از دسترس نیست.
حسین طیبی این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ فوتسال پرتغال بوده و ثابت کرده بازیکن ارزشمندی محسوب می‌شود. او با دو گل حساسی که برابر اسپورتینگ به ثمر رساند، بار دیگر بر تصمیم مدیران بنفیکا برای جذبش صحه گذاشت. طیبی که فصل قبل در ترکیب غیرت قزاقستان حضور داشت و همراه این تیم عناوین متعددی نیز کسب کرد، حالا عضوی کلیدی از بنفیکا برای کسب عنوان قهرمانی لیگ پرتغال است.
این بازیکن باتجربه در صورت موفقیت با بنفیکا، بعد از مهدی طارمی و امیر عابدزاده که در لیگ برتر پرتغال در بخش فوتبال درخشیدند، می‌تواند دوباره نام ایران را در این کشور اروپایی سر زبان‌ها بیندازد. آن وقت است که پرتغالی‌ها می‌توانند به استعداد بالای ایران در دو رشته فوتبال و فوتسال پی ببرند و از این پس بازیکنان بیشتری را جذب کنند.
طیبی یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتسال نیز محسوب می‌شود. محمدرضا ناظم‌الشریعه برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های جام جهانی در لیتوانی، دل به درخشش ستاره ایرانی بنفیکا بسته تا با وجود او و سایر بازیکنان بتواند نتایج ارزشمندی کسب کند. موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل طیبی از حالا عزم خود را برای حضوری موفق در جام جهانی جزم کرده است.

Page Generated in 0.0056 sec