printlogo


کد خبر: 230507تاریخ: 1400/3/18 00:00
کمک سازمان برنامه و بودجه مال فوتبال است
عابدینی: اینقدر زود عزیزی خادم را شلاق نزنید

گفت و گو 
امیر اسدی     
 
امیر عابدینی سال‌ها ریاست فدراسیون فوتبال و مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشته و چندین پست مهم سیاسی را نیز تجربه کرده است. او بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند درباره موفقیت یا عدم موفقیت کادر جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال صحبت کند. او درباره عملکرد سه چهار ماه اخیر عزیزی خادم می‌گوید: «من اعتقاد ندارم که به این زودی یک نفر را قضاوت کنیم و به او نمره بدهیم. آن هم مدیری که با برنامه آمده و به تازگی کارش را آغاز کرده. ابتدا باید مسائل را فصل‌بندی کنیم. یک بخش روزمرگی است و بخش دیگر برنامه‌های درازمدت. در بخش درازمدت باید حداقل یک سال به رئیس فدراسیون فرصت بدهیم تا ببینیم چقدر موفق بوده. آن وقت می‌توانیم به او نمره هم بدهیم. در بحث روزمرگی آنقدر کار سخت و دشوار است که نمی‌شود به راحتی مسائل را مدیریت کرد. بخش مهمی از روزمرگی‌ها، برای قبلی‌ها بوده و عزیزی خادم وارث است. از جمله شکایت داخلی‌ها و خارجی‌ها و دیونی که بر گردن فدراسیون مانده. اینها مشکلات عجیب و غریبی هستند که رئیس فدراسیون با آنها مواجه شده، بدون اینکه نقشی در وقوع‌شان داشته باشد. من معتقدم باید صبور بود و کمک کرد تا فدراسیون موفق شود چون بر اساس رأی مجمع، کادر جدید چهار سال حضور خواهند داشت. بنابراین به گونه‌ای رفتار کنیم تا عزیزی خادم و همکارانش دچار بریدگی نشوند، بمانند و موفقیت را رقم بزنند. البته نقش عزیزی خادم خیلی مهم است. او باید در غالب برنامه‌ها حرف بزند و نه توقعات. توقعات خیلی بالا هستند اما برنامه‌ها مبنا دارند. یعنی هم می‌توانند هدایت شوند و هم کنترل و اجرا.»
با اینکه تنها سه چهار ماه از ریاست عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال می‌گذرد، انتقادها از عملکرد او آغاز شده است. عابدینی اما چندان موافق این انتقادها نیست: «متأسفانه یک عده هم باورشان شده که فقط باید انتقاد کنند. بخصوص برنامه‌هایی که دنبال مخاطب هستند و طبیعی است آنها انتقادهایی بدون مبنا انجام می‌دهند تا افرادی جدید را تماشاگر برنامه خود کنند. انتقاد اما باید بر اساس مبنا و سند باشد، در غیر این صورت هر فردی می‌تواند نقش منتقد را به خود بگیرد و بدون حتی یک برگ سند، دیگری را متهم کند. نمونه‌اش را این روزها در کشورمان می‌بینیم. چه در سیاست، چه هنر و چه فوتبال. اینها با هم فرقی ندارند. برخی یاد گرفته‌اند بدون پایه و اساس حرف بزنند و این مسأله متأسفانه برای مخاطب دلچسب است. آنهایی که اصول را می‌فهمند و درک می‌کنند، ابتدا اجازه می‌دهند این فدراسیون مدتی کار کند و اگر موفق نبود، آن وقت شلاق انتقاد را در دست می‌گیرند و بر پیکر نحیف آن می‌کوبند. اصلاً مگر می‌شود از ابتدای حضور یک مدیر در فعالیت جدید، از او انتقاد کرد و او را شلاق زد؟ کجای دنیا چنین موضوعی مشاهده می‌شود؟»
طی روزهای اخیر بحث کمک سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال مطرح شده است. مسأله‌ای که با واکنش وزارت ورزش نیز همراه بود و آنها مدعی بودند تنها بخشی از این مبلغ 50 میلیارد تومانی متعلق به فدراسیون فوتبال است. عابدینی در این باره هم صحبت می‌کند: «این اعداد و ارقام آنقدر بالا است که نمی‌شود به هیچ وجه پنهان‌شان کرد. من فکر می‌کنم وزارت ورزش باید بزرگواری کند و آن رقم را در اختیار فدراسیون فوتبال بگذارد. ضمن اینکه آنها بر اساس ماده 16 و 17 باید باز هم کمکی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بدهند تا از این شرایط حساس با سربلندی خارج شوند. دوران وزارت سلطانی‌فر تمام شده و او شاید هیچ‌وقت دیگر نتواند این پست را در اختیار بگیرد اما اگر فدراسیون فوتبال موفق شود، این موفقیت در کارنامه وزیر هم می‌آید و نوشته می‌شود. هر چند ایشان قبول نشده و نمره‌دار نیست اما شاید بعدها یک روز آقای عزیزی خادم بگوید در روزهای آخر، سلطانی‌فر گذشتی انجام داده و به او کمک کرده است. من می‌گویم اگر عزیزی خادم ندویده، تلاش نکرده و با آقای نوبخت جلسه نگذاشته بود، این پول نمی‌آمد. بنابراین این مبلغ تمام و کمال مال فدراسیون است و باید به فوتبال تعلق بگیرد.»

Page Generated in 0.0049 sec