printlogo


کد خبر: 230506تاریخ: 1400/3/18 00:00
گزارش و خبر

شکست آذربایجان با مدافع ایرانی
دومین بازی ملی حق‌وردی
پس از اینکه مدتی پیش علی قربانی بازیکن سابق استقلال و سپاهان با تغییر تابعیت به تیم ملی آذربایجان دعوت شد و برای این تیم هم به میدان رفت، پس از مدتی حجت حق‌وردی مدافع سابق پیکان نیز با تغییر تابعیت، ملیت آذربایجانی را برای خود انتخاب کرد و توسط جانی د بیاسی سرمربی این کشور به تیم ملی آذربایجان دعوت شد. تیم ملی آذربایجان در یک دیدار دوستانه به مصاف مولداوی رفت که حجت حق‌وردی در ترکیب اصلی تیم د بیاسی حضور داشت. حق‌وردی پس از حضور در تیم سومقاییت آذربایجان و با دعوت جانی د بیاسی، تابعیت کشور آذربایجان را برای خودش انتخاب کرد و اکنون نیز در ترکیب ثابت این تیم به مصاف مولداوی رفت. این دیدار که به میزبانی مولداوی برگزار شد، با یک گل به سود این تیم تمام شد. حجت حق‌وردی که دومین بازی ملی خود را انجام می‌داد، دقیقه 46 از زمین خارج شد و جای خود را به تاسکیم داد. البته این بار و در لیست 23 نفره تیم ملی آذربایجان نامی از علی قربانی دیده نمی‌شود. قربانی در دیدار چند روز پیش مقابل بلاروس، در ترکیب اصلی آذربایجان حضور داشت.
 
 
هافبک ایرانی در اتریش موفق نبود
جدایی رسمی اسدی از سن‌پولتن
 رضا اسدی که سال گذشته و پس از تجربه قهرمانی در جام حذفی همراه با تراکتور تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و راهی سن‌پولتن اتریش شد، یک فصل پس از حضور در این باشگاه تصمیم به جدایی گرفت و برای فسخ قراردادش به توافق نهایی دست یافت. این هافبک ۲۵ ساله سال گذشته در شرایطی راهی اتریش شد که در همان اوایل حضورش در سن‌پولتن از ناحیه نازک‌نی پا آسیب دید و به همین دلیل مدت زیادی از رقابت‌های تیپیکو بوندس‌لیگا دور بود و در هفته‌های پایانی فصل به ترکیب تیمش اضافه شد و نمایش خوبی در این مقطع ارائه داد و یک بار هم در تیم منتخب هفته قرار گرفت.
اسدی که سابقه بازی در نفت تهران و سایپا را نیز در کارنامه دارد و قبل از حضور در تراکتور در فهرست تیم ملی نیز قرار گرفته بود، حالا پس از تجربه بازی در فوتبال اتریش شرایط را برای ادامه همکاری‌اش با باشگاه سن‌پولتن مهیا ندید و اقدام به جدایی کرد. او به خاطر تصمیم اشتباهی که مدیر برنامه اتریشی برای او داشته و به خواسته خود در این کشور نرسید، ابراز گلایه کرده و همین امر در تصمیمش برای جدایی مؤثر بوده است.
پس از اینکه سقوط سن‌پولتن به دسته پایین‌تر فوتبال اتریش قطعی شد، رضا اسدی نیز به دلیل فراهم نبودن شرایط همکاری‌اش با مسئولان این باشگاه گفت‌وگو کرد و برای فسخ قراردادش به توافق نهایی رسید تا سال آینده برای تیم دیگری به میدان برود.
 
 
تمرینات شاداب شاگردان آزمون
تیم جوانان، امیدوار به قهرمانی در کافا
تیم ملی فوتبال زنان ایران در رده جوانان آخرین دور آماده‌سازی خود پیش از شرکت در تورنمنت کافا را آغاز کردند.
 پس از اعلام لیست دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی جوانان زنان ایران، ملی‌پوشان وارد اردو شدند و پس از گذراندن تست کرونا، وارد قرنطینه شدند؛ خیلی زود پاسخ تست همه ملی‌پوشان آمد و مشخص شد مورد کرونایی در اردوی تیم ملی وجود ندارد و این مسأله باعث شد تا اولین جلسه تمرینی تیم جوانان در زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال زیر نظر مریم آزمون برگزار شود.
آزمون در این جلسه تمرینی بار دیگر دستورات تاکتیکی مدنظر خود را برای بازیکنان بازخوانی کرد و آنها نیز در جریان تمرین این تاکتیک‌ها را انجام دادند؛ تیم ملی فوتبال زنان در حال حاضر آخرین اردوی خود پیش از سفر به تاجیکستان و حضور در تورنمنت کافا را پشت سر می‌گذارد. کاروان تیم ملی فوتبال جوانان زنان ایران بامداد روز چهارشنبه 19 خرداد ماه تهران را به مقصد دوشنبه تاجیکستان ترک می‌کند تا در تورنمنت کافا به رقابت با تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان بپردازد.
تیم ملی جوانان فوتبال زنان ایران در دو دوره اخیر برگزاری رقابت‌های کافا به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها دست پیدا کرده و آزمون امیدوار است در این دوره دختران ملی‌پوش بتوانند عنوان قهرمانی این تورنمنت با حضور تیم‌هایی از آسیای مرکزی را از آن خود کنند.
 
 

Page Generated in 0.0062 sec