printlogo


کد خبر: 230487تاریخ: 1400/3/18 00:00
نگاه

بررسی تیم‌های بزرگ یورو 2020 توسط مورینیو
اگر پرتغال حذف شودتعجب نمی‌کنم
ژوزه مورینیو، سرمربی جدید رم که از یک ماه دیگر کارش را در این تیم آغاز خواهد کرد، به‌عنوان یکی از کارشناسان یورو 2020 به بررسی تاکتیک‌ها و شانس تیم‌ها در یورو پرداخته است:
 
ایتالیا
در یورو 2020 نگاه من به عملکرد بازیکنانم در رم، لئوناردو اسپیناتزولا، برایان کریستانته و لورنزو پیگرینی خواهد بود و روی بازی‌شان تمرکز خواهم داشت. با این حال ایتالیا یک ترکیب خوب از بازیکنان باتجربه و بازیکنانی است که می‌دانند چگونه باید پیروز شوند. این تیم یکی از قدرت‌های جام خواهد بود. روبرتو مانچینی مربی باتجربه‌ای است. او 20 سال در بهترین لیگ‌ها در بهترین کشورها مربیگری کرده است، بنابراین او همانطور که در مرحله مقدماتی هم نشان داد کاملاً آماده است. تیم ملی ایتالیا زیر نظر او کلی پیشرفت کرده است. این تیم پر از بازیکنان بااستعداد است ضمن اینکه دانش تاکتیکی‌شان هم بسیار بالاست. ایتالیا تیمی است که می‌تواند به شیوه‌های مختلف بازی کند. روبرتو رویکرد هجومی‌ این تیم را تقویت کرده است اما ذات این تیم تغییر نمی‌کند و همچنان می‌داند که چگونه باید رقابت کند و من فکر می‌کنم این بهترین قابلیت یک تیم است. پیدا کردن نقطه ضعف در ایتالیا کار سختی است. به نظر من این تیم تا مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند.
 
بلژیک
بلژیک تیمی قوی و پر از بازیکنان خوب است. در این تیم کوین د‌بروین بازیکنی فوق‌العاده است و یوری تیلمان هم پیشرفتش تحسین‌برانگیز بوده است. این تیم خلاقیت بالایی دارد و در خط حمله‌اش هم بازیکنی مانند روملو لوکاکو است که در دو سال حضورش در اینتر پیشرفتی باور نکردنی داشته است. اعضای تیم ملی بلژیک سال‌‌هاست که دارند در کنار هم بازی می‌کنند و کلی تجربه به دست آورده‌اند. روبرتو مارتینس هم مربی خوبی است. او چند سال از عمرش را صرف توسعه تیم و القای یک شیوه خاص از بازی کرده که مطابق توانایی و قابلیت‌های بازیکنانش است. به نظر من امسال بلژیک می‌تواند دست به کاری خاص بزند و منظورم از خاص هم چیزی فراتر از صعودش به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2018 است. با این حال من فکر می‌کنم اگر آنها الان قهرمان نشوند شاید دیگر هرگز چنین فرصتی را به دست نیاورند چراکه بسیاری از بازیکنان‌شان در اوج هستند. پس این تیم توانایی قهرمان شدن را دارد.
 
فرانسه
فرانسه آنقدر بازیکن تراز اول دارد که می‌تواند با تیم A، B و C به میدان برود. وقتی شما در تیم‌تان بازیکنی مانند کیلیان امباپه را دارید، آن‌وقت قهرمانی نباید خیلی برای‌تان سخت باشد. او اما تنها یکی از آن بازیکنانی است که می‌توانند یک‌تنه سرنوشت یک بازی را تغییر دهند و وحشت به جان تیم حریف بیندازند. امباپه هرچه در توان دارد خواهد گذاشت تا ثابت کند بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو او بهترین بازیکن بعدی جهان است. سرمربی تیم دیدیه دشان هم می‌داند چه می‌خواهد. آنها قهرمان جام‌جهانی هستند و دوره قبلی یورو هم نایب‌قهرمان شدند. به نظر من برای این تیم هر چیزی جز فینالیست شدن، هیچ دستاوردی محسوب نمی‌شود. من فکر نمی‌کنم دشان تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار بگیرد و فکر می‌کنم او دقیقاً چیزی که می‌خواهد را می‌داند. فرانسه باید قهرمان شود وگرنه یک یوروی ناموفق را تجربه کرده است.
 
پرتغال
روبن دیاس در حال حاضر بهترین مدافع میانی دنیاست. او با رفتن به منچسترسیتی در لیگ برتر، دارد به سطحی متفاوت از دانش فوتبال دست پیدا می‌کند. او یک مدافع میانی استثنایی است که در کنارش پپه 38ساله با کوله‌باری از تجربه را خواهد داشت. آنها می‌توانند نقطه قوت پرتغالی باشند که کلی بازیکن بااستعداد هم در خط حمله‌اش دارد. البته کریستیانو رونالدو هم دیگر یک پسربچه نیست و شاید این آخرین حضورش در جام ملت‌های اروپا باشد. بعد از قهرمان شدن در یورو 2016، من باور دارم او هر کاری بتواند انجام خواهد داد تا بار دیگر این افتخار را تجربه کند. فرناندو سانتوس سرمربی تیم هم به نظرم یک گزینه درست برای هدایت تیم است که درست همان جایی که باید باشد قرار گرفته است. او آدمی بسیار باثبات، آرام و تطبیق‌پذیر است و همه بازیکنانش را هم به‌خوبی می‌شناسد. با نگه داشتن کریستیانو، پپه و روی پاتریشیو در کنار ژوائو موتینیو، سانتوس ساختار بازیکنان باتجربه‌اش را حفظ کرده است. با این حال گروهی که پرتغال در آن قرار گرفته آنقدر سخت است که اگر به من بگویید پرتغال از آن حذف خواهد شد تعجب نخواهم کرد. ما باید در فرانسه مقابل فرانسه و در آلمان برابر آلمان و در مجارستان مقابل مجارستان بازی کنیم. پس این شرایطی باور نکردنی است اما اگر می‌خواهیم صعود کنیم و تا ایستگاه پایانی ادامه دهیم، باید این بازی‌ها را ببریم.
 

Page Generated in 0.0057 sec