printlogo


کد خبر: 230484تاریخ: 1400/3/18 00:00
بعد از فدرر، سرنا ویلیامز هم از اوپن فرانسه حذف شد
اسطوره‌ها چشم به راه ویمبلدون

آدام زگوریا
 
سرنا ویلیامز و راجر فدرر هر دو امسال 40ساله می‌شوند و هر دو در پایان دوران حرفه‌ای خود به‌دنبال تاریخ‌سازی در تنیس هستند. حالا هر دو از اوپن فرانسه حذف شده‌اند و چشم به هفتم تیر دارند که ویمبلدون شروع می‌شود.
یکشنبه فدرر اعلام کرد مسابقه‌اش در دور چهارم اوپن فرانسه با متئو برتینی، تنیسور قدرتمند ایتالیایی را برگزار نمی‌کند. او در دور سوم چهار ست به مدت سه ساعت و 34 دقیقه با تنیسور چپ‌دست آلمانی، دومینیک کوفر مسابقه داد و جان سالم به‌در برد.
برنده 20 گرنداسلم بعد از پیروزی در این بازی در توییتر نوشت: «با تیمم مشورت کردم و تصمیم گرفتم باید همین حالا از اوپن فرانسه کنار بکشم. بعد از دو جراحی زانو و بیش از یک سال بازپروری، مهم است که به حرف بدنم گوش کنم و زیادی به خودم فشار نیاورم. خوشحال و هیجان‌زده‌ام که سه مسابقه را برده‌ام. هیچ حسی بهتر از بازگشت به زمین مسابقه نیست، به‌زودی همه‌تان را می‌بینم.» فدرر تنها یک‌بار در سال 2009 قهرمان اوپن فرانسه شد و قبل از شروع تورنمنت امسال اعتراف کرد قهرمان این مسابقات نمی‌شود. اگر حتی بازی می‌کرد و برتینی را شکست می‌داد، در یک‌چهارم نهایی باید با مرد شماره یک جهان، نوواک جوکوویچ روبه‌رو می‌شد و اگر از او هم عبور می‌کرد باید با قهرمان 13 دوره رولان گاروس و سلطان کلی کورت، رافائل نادال مواجه می‌شد.
فدرر هشت‌تا از 20 قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را در ویمبلدون به دست آورده و آخرین‌بار در سال 2019 به فینال این تورنمنت رسیده و اگر از دو مچ‌پوینت خود مقابل جوکوویچ درست استفاده می‌کرد، می‌توانست به بیست‌و‌یکمین قهرمانی‌اش برسد.
تقریباً دو ساعت و نیم بعد از اعلام فدرر، ویلیامز، شماره هفت زنان جهان در مصاف با تنیسور شماره 21 جهان، النا ریباکینا از قزاقستان در دور چهارم اوپن فرانسه شکست خورد. این تنیسور 21ساله در پیروزی در دو ست متوالی برابر دارنده 23 قهرمانی در گرنداسلم‌ها، پنج‌بار او را بریک کرد. سرنا که یک قهرمانی تا رکورد مارگارت کورت فاصله دارد، بعد از شکست به خبرنگارها گفت: «من بازی‌های خوبی اینجا انجام دادم، بهترین فصل کلی‌کورت حرفه‌ام را نداشتم اما خوب بود که در زمین‌های رسی چند پیروزی باارزش به دست آوردم. این بازی هم نزدیک بود اما یک امتیاز این طرف و آن طرف می‌تواند تکلیف کل مسابقه را تعیین کند. من این امتیازها را نبردم.»
ریباکینا در یک‌چهارم نهایی با آناستازیا پاولیوچنکووا از روسیه روبه‌رو می‌شود که در این دو مرحله آخر کارهای بزرگی کرده. او در دور سوم آرینا زابالنکا، شانس سوم قهرمانی را برد و بعد تنیسور مشهور بلاروس، ویکتوریا آزارنکا که البته به رتبه پانزدهم رنکینگ لغزیده را از پیش‌رو برداشت. با حذف سرنا و آزارنکا، یک نیمه قرعه خالی از تنیسوری در میان 20 نفر اول جهان شده است.
مثل فدرر، ویمبلدون بهترین شانس سرنا برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر است. او هفت‌تا از 23 قهرمانی‌اش را در این تورنمنت به دست آورده. او در سال‌های 2018 و 2019 در فینال این رقابت‌ها به آنجلیک کربر و سیمونا هالپ باخت و سال گذشته هم تورنمنت به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. گرنداسلم چمنی بهترین فرصت برای هر دو اسطوره است برای اینکه یک قهرمانی دیگر در گرنداسلم‌ها به دست آورند. جان مک انرو، اسطوره آمریکایی تنیس و دارنده هفت قهرمانی در گرنداسلم‌ها بعد از باخت هموطنش گفت: «هر دو خود را برای ویمبلدون آماده می‌کنند، سرنا آنجا شانس بیشتری خواهد داشت.»
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0068 sec