printlogo


کد خبر: 230481تاریخ: 1400/3/18 00:00
انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی
کارنامه کمرنگ جوهری

ایران ورزشی - انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی روز چهارشنبه 19 خرداد با حضور 5 کاندیدا برگزار می‌شود تا رئیس بعدی برای چهار سال آینده مشخص شود. فدراسیونی که در یک دوره چهارساله با مدیریت مجتبی جوهری کار خود را پیش برد و حالا همان جوهری کاندیدای رسیدن به ریاست این فدراسیون برای یک دوره چهارساله دیگر است.
 البته او این بار یک رقیب جدی دیگر هم دارد و آن کسی نیست جز مهرعلی باران چشمه که به عنوان سرپرست وارد این فدراسیون شد اما بعد سودای ریاست به سرش افتاد و حالا کاندیدای انتخابات شده است.
رقابت جوهری و باران چشمه برای رسیدن به صندلی ریاست موضوع مهمی است؛ البته باران چشمه به جز دوره سرپرستی کوتاهی که داشت، سابقه مدیریت در این مجموعه را ندارد اما جوهری چهار سال رئیس این مجموعه بوده و حالا که می‌خواهد برای چهار سال آینده رئیس شود، می‌توان دوره مدیریت او را نقد کرد. 
شاید این سؤال مهمی باشد که جوهری وقتی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد چه چیز را تحویل گرفت و در دوره چهارساله گذشته چه چیز از خود به جا گذاشت؟ سؤالی که شاید در روز مجمع هم اعضای مجمع می‌توانند از جوهری بپرسند و بعد تصمیم بگیرند که آیا باید به جوهری برای یک دوره چهارساله دیگر اعتماد کنند یا نه؟ ظاهراً وقتی در دی ماه 1395 جوهری فدراسیون را تحویل می‌گیرد، در حساب فدراسیون 4000 دلار به همراه 5345 یورو و 264 میلیون تومان پول وجود داشته که از مدیریت قبلی به جا مانده بود اما حالا کسی از موجودی فدراسیون خبر دارد؟ اخبار رسیده حکایت از این دارد که موجودی فدراسیون در آخر ریاست جوهری یعنی دی ماه 1399 صفر بوده به اضافه اینکه ظاهراً چند صد میلیون بدهی هم در پی داشته است.
 آیا نباید پرسید که چه کار کردند که فدراسیون را با چند میلیارد تومان موجودی تحویل گرفتند و با بدهی و بدون موجودی تحویل دادند؟!
موضوع مهم بعدی برنامه‌های این فدراسیون است که هرگز در حد و اندازه‌های خودش برگزار نشد. تعطیلی آکادمی فدراسیون و شعبه‌های آکادمی در استان‌ها یا تعطیلی دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی مستقر در فدراسیون با وجودی‌که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود از جمله مواردی است که می‌تواند نمره منفی در کارنامه مدیریتی جوهری به حساب بیاید.
 البته موارد زیاد دیگری هم وجود دارد که در این چهار سال رخ داده از جمله تغییر چارت تشکیلاتی فدراسیون یا تعطیلی انجمن مرشدان و همچنین بی‌توجهی به برگزاری مراسم ویژه روز فرهنگ پهلوانی که ضعیف‌ترین دوره در 12 سال گذشته در دوره مدیریت جوهری برگزار شد؛ اینها مواردی است که نشان از مدیریت نه چندان قابل قبول جوهری دارد. حال اینکه او دوباره می‌خواهد برای ریاست این فدراسیون اقدام کند خود سؤالی است قابل تأمل.

Page Generated in 0.0055 sec