printlogo


کد خبر: 230480تاریخ: 1400/3/18 00:00
تیم ملی کشتی آزاد با 8 کشتی‌گیر در لهستان
جنگ تمام عیار در ورشو

تیم ملی کشتی آزاد با هشت کشتی‌گیر راهی لهستان شد تا در مهم‌ترین تورنمنت بین‌المللی کشتی قبل از المپیک حضور داشته باشد. مسابقات زیلکوفسکی لهستان همیشه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در این دوره هم بسیاری از کشورها با ستاره‌های خود راهی این کشور می‌شوند تا در این مسابقات تیم خود را برای آخرین بار محک بزنند. امسال که تقریباً مهم‌ترین رویداد بین‌المللی کشتی قبل از بازی‌های المپیک است، این مسابقات بیش از همیشه مورد توجه کشورها قرار گرفته است. البته اهمیتش برای کشتی ایران اندکی متفاوت‌تر است؛ چرا که علاوه بر شناسایی میزان آمادگی ملی‌پوشان تکلیف ترکیب تیم ملی برای حضور در قزاقستان هم مشخص می‌شود. مسابقات زیلکوفسکی لهستان برای کشتی آزاد ایران یک جنگ تمام عیار است. رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک هدف مهمی است که کشتی‌گیران ایرانی باید در ورشو به آن برسند.
تیم ملی کشتی آزاد با نظر کادر فنی در 4 وزن 8 کشتی‌گیر را به این مسابقات اعزام کرده تا بتواند نفرات خود را برای شناخت ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی‌های المپیک شناسایی کند. در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری که برای حضور در لهستان در این وزن انتخاب شده، نفر اول تیم ملی کشتی آزاد در وزن 57 کیلوگرم است. او در یک وزن بالاتر محک می‌خورد تا بدون اینکه وزن کم کند و تحت فشار قرار بگیرد میزان آمادگی‌اش برای حضور در المپیک را ارزیابی کند. در وزن74 کیلوگرم یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی تا اینجای کار انتخاب شده‌اند که رقابت آنها در لهستان انتخابی این وزن برای المپیک است. نفر برتر این وزن در این رویداد مشخص می‌شود و مجوز حضور در المپیک را به دست می‌آورد. یونس امامی با حضور در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک را کسب کرد ولی حسین‌خانی در آخرین رویدادش در قهرمانی آسیا شکست خورد و نتوانست به قهرمانی برسد. مسابقات این وزن در جام زیلکوفسکی روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
در وزن97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی سه مدعی این وزن هستند که باید مسابقات خود را امروز سه‌شنبه در جام زیلکوفسکی برگزار کنند. رقابتی بی‌نهایت سخت و دشوار که واقعاً کادرفنی را برای معرفی نفر برتر این وزن با مشکل روبه‌رو کرده است. حالا با حضور هر سه نفر در لهستان نفر برتر معرفی می‌شود. محمدیان مدال نقره جهان در وزن 86 کیلوگرم را دارد و علیرضا کریمی نقره و برنز جهان در 86 و 92 کیلوگرم را کسب کرده است. علی شعبانی هم که به قهرمانی جهان در سال 2019 اعزام شده بود، دست خالی برگشت. سهمیه حضور در المپیک این وزن را هم محمدحسین محمدیان کسب کرد.
در وزن 125 کیلوگرم هم امیرحسین زارع به همراه امین طاهری راهی لهستان شدند تا آنها نیز روز چهارشنبه برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با هم رقابت کنند. جنجالی‌ترین وزن تیم ملی کشتی آزاد همین وزن بود. مصاحبه‌های تند و تیز در اعتراض برای برخی از انتخاب‌ها در این وزن رخ داد و حالا همه منتظر هستند که ببینند تکلیف این وزن در لهستان چه می‌شود. این امیدواری وجود دارد که در لهستان تمامی گره‌های ترکیب تیم ملی باز شود و این تیم وقتی به تهران بر می‌گردد نفرات اعزامی به بازی‌های المپیک را شناسایی کرده باشد.
با مشخص شدن تکلیف سه وزن 74، 97 و 125 کیلوگرم ترکیب تیم ملی برای المپیک کامل می‌شود. تا پیش از این رضا اطری در 57 کیلوگرم، مرتضی قیاسی در 65 کیلوگرم و حسن یزدانی در 86 کیلوگرم برای المپیک آماده شده بودند. کادر فنی علاوه بر اینکه اعلام کرده نفرات اعزامی به المپیک بر اساس نتایج این مسابقات مشخص می‌شود، این وعده را هم داده که اگر نتایج به دست آمده تکلیف را مشخص نکند، مسابقه انتخابی رودررو در همان لهستان برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0058 sec