printlogo


کد خبر: 228965تاریخ: 1400/2/18 00:00
صحبت‌های فنی درباره سپاهان – پرسولیس
مسأله بدنی و تله گذاری برای میزبان

حسین عبدی کاپیتان سال‌های قبل پرسپولیس ضمن تمجید از شرایط فنی این تیم در هند و البته نگرانی بابت شرایط بدنی بعد از این مسابقات می‌گوید: «بازی با سپاهان بدون شک بازی سخت و مهمی برای هر دو تیم است و به طور حتم باید این رقابت را ۶ امتیازی دانست که به نوعی سرنوشت قهرمانی لیگ برتر با آن گره خورده. پرسپولیس نباید در این بازی از قدرت حریفش غافل شود و با تمرکز بالا به میدان برود. به نظر من اگر این دو فاکتور توسط پرسپولیس رعایت شود به احتمال ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌تواند با برد به تهران برگردد.»
محمدرضا مهدوی مدافع سابق پرسپولیس با اشاره به اینکه شاید حضور در قرنطینه شرایط بدنی پرسپولیس را تحت تأثیر قرار داده باشد می‌گوید: «این دیدار به دلیل شرایط دو تیم در جدول از حساسیت بالایی برخوردار است. قطعاً دو تیم فوتبال خوبی به نمایش خواهند گذاشت و به فکر مساوی نیستند. پرسپولیس سیستم تدافعی بسیار قوی دارد و سپاهان هم از خط حمله خطرناکی سود می‌برد. این تیم از نظر انتقال توپ از دفاع به هافبک و خط حمله موفق است و پرسپولیس هم در همه خطوط ثبات لازم و مهارت کافی دارد.»
سیدمهدی سیدصالحی که در هر دو تیم بازی کرده ضمن اشاره به جذابیت‌های بهترین خط دفاع مقابل بهترین خط حمله لیگ می‌گوید: «هر دو تیم از لحاظ آمادگی در وضعیت ایده‌آلی هستند اما سپاهان برخلاف پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور نداشت و فشار این مسابقات را تحمل نکرد. به همین دلیل احتمال دارد بازیکنانش به دلیل استراحت بیشتر در وضعیت بهتری قرار داشته باشند پرسپولیس و سپاهان بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارند اما تفکر گل‌محمدی و نویدکیا برای در اختیار گرفتن مرکز زمین است و هر دو مربی به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.»
محمد پنجعلی کاپیتان سابق سرخ‌ها با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بدنی پرسپولیس احتمالاً این بازی کیفیت چندانی نخواهد داشت می‌گوید: «هر تیمی نقاط قوت و ضعفی دارد. بهترین گلر جهان هم گل دریافت می‌کند. اگر مهاجمان پرسپولیس ضربه مناسبی به توپ وارد کنند، دروازه‌بان حریف نمی‌تواند معجزه کند. البته پیام نیازمند دروازه‌بان خوبی است و در ۴ مسابقه قبلی عملکرد خیلی خوبی داشته. با این وجود خط حمله پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشته و با روحیه زیادی از لیگ قهرمانان بازگشته است.»
برعکس برخی پیشکسوتان، ناصر ابراهیمی معتقد است پرسپولیس برای بازی سپاهان مشکلی بدنی نخواهد داشت: «حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث خستگی بازیکنان این تیم شده بود. با این حال فکر می‌کنم فرصت کافی برای استراحت به وجود آمد و آنها می‌توانند مقابل سپاهان با فرم ایده‌آل خود بازی کنند. فکر می‌کنم این بازی و دربی تأثیر زیادی در قهرمانی دارد. پرسپولیس برای اینکه با آرامش به مصاف استقلال برود لازم است سپاهان را ببرد. در حقیقت برای ماندن در صدر جدول چاره‌ای جز بردن ندارد.»
اما جالب‌ترین و فنی‌ترین صحبت‌ها مربوط به اسماعیل حلالی است که در صفحه شخصی‌اش با اشاره به هفته سرنوشت‌ساز پرسپولیس نوشته: «سپاهان تیم منسجم و کاملی شده که برعکس فصول قبل که بیشتر از روی سانتر و شروع مجدد به گل می‌رسید الان به بازی در عمق، شوت از راه دور و انتقال توپ به پشت مدافعان چپ و راست و ارسال‌های کوتاه و در مواقعی رفتن به خط عرضی زمین و پاس رو به عقب و استفاده بهینه از آن به گل می‌رسد. البته استفاده از شروع‌های مجدد هم جزو برنامه‌های اصلی آنها هست.»
حلالی با اشاره به اینکه انتظار یک بازی خوب را می‌کشد درباره پرسپولیس هم نوشته: «تیم ما با آمادگی کامل روحی و روانی و پشت سر گذاشتن یک تورنمنت خوب و از همه مهم‌تر تنوع تاکتیکی خیلی زیاد، ایجاد موقعیت‌های زیاد گلزنی و بازی مالکانه می‌تواند اجازه خودنمایی را از حریف بگیرد و عرصه را بر حریف تنگ کند. ما باید چند اصل را مد نظر داشته باشیم؛ در بازی مالکانه وقتی توپ را از دست می‌دهیم نباید اجازه بدهیم تیم سپاهان انتقال بازی سریع و رو به جلو داشته باشد. دوم اینکه دور و بر هجده قدم و کناره‌ها و نیمه زمین خودمان بی‌دلیل خطا انجام ندهیم. در کل زمانی که توپ نداریم باید تمرکز کامل داشته باشیم و کار دفاع را خوب انجام بدهیم. باید فضاها را تنگ‌تر کرده و اجازه دهیم حریفمان با تعداد نفرات بیشتری در زمین ما بازی کند که اینطوری فضای دلخواه در صورت بازپس گیری توپ در اختیار ما قرار خواهد گرفت که با سرعت دادن به بازی و انتقال سریع توپ می‌توانیم به گل برسیم. در ضمن دروازه‌بان سپاهان هم روی ارسال‌ها و هم بازی با پا دچار مشکلاتی است و زمانی که یک اشتباهی انجام می‌دهد خیلی از نظر روحی پایین آمده و خوب عمل نمی‌کند که می‌توانیم از این شرایط استفاده کنیم.»

Page Generated in 0.0056 sec