printlogo


کد خبر: 228951تاریخ: 1400/2/18 00:00
جام جهانی پاراوزنه‌برداری ط
لا و رکوردشکنی رستمی به یاد فرزین

مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند در حالی برگزار می‌شود که نام و یاد دو قهرمان اسطوره‌ای این ورزش زنده شده است. در این رقابت‌ها منصور پورمیرزایی در حالی به رقابت حریفان رفته که به جای مرحوم سیامند رحمان وزنه می‌زند. اسطوره فقید پاراوزنه‌برداری دنیا که جایش برای همیشه در ترکیب تیم ملی خالی است. تیم ملی پارا وزنه‌برداری در این مسابقات با شش وزنه‌بردار حضور دارد که در روز دوم مسابقات هم دومین طلای خود را به دست آورد و هم رکورد دنیا را شکست. رکوردی که تا پیش از این در اختیار دیگر وزنه‌بردار نامی ایران یعنی مجید فرزین بود. در رقابت‌های روز دوم پاراوزنه‌برداری و در رقابت دسته 80 کیلوگرم مردان 5 وزنه‌بردار حضور داشتند که روح‌الله رستمی از ایران باید با 2 وزنه‌بردار از تایلند و 2 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای عراق و گرجستان مسابقه می‌داد که در این رقابت رستمی علاوه بر کسب مدال طلای این وزن رکورد دنیا را هم به نام خودش ثبت کرد. رستمی در تلاش اول خود با اقتدار وزنه 217 کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم وزنه 231 کیلوگرمی را به طور صحیح نگه داشت. او در تلاش سوم و در مواجهه با 241 کیلوگرمی موفق ظاهر شد تا ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا در دسته 80 کیلوگرم شود. رکورد دنیا پیش از این در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک 2016 ریو به ثبت رسانده بود. مجید فرزین وزنه‌بردار نامی ایران در حالی 4 سال رکورددار دنیا بود که تقریباً بعد از بازی‌های ریو کسی ازش خبر ندارد که کجاست. در این رقابت‌ها نماینده گرجستان با 190 کیلوگرم دوم شد و ورزشکار تایلندی با 162 کیلوگرم در رده سوم ایستاد.
در روز نخست این رقابت‌ها نیز یک مدال طلا و یک نقره برای ایران به دست آمده بود. امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم به مدال رسیده بود و نادر مرادی در وزن 72 کیلوگرم مدال نقره را کسب کرده بود. به این ترتیب در پایان روز دوم پارا وزنه‌برداری ایران صاحب سه مدال ارزشمند شد.
 حامد صلحی‌پور، سامان رضی و منصور پورمیرزایی به ترتیب در دسته‌های 97، 107 و 107+ کیلوگرم سه نماینده ایران در رقابت‌های امروز هستند. منصور پورمیرزایی در حالی روی تخته می‌رود که برای اولین بار قرار است جای سیامند رحمان وزنه بزند.
امیرجعفری دسته ۶۵ کیلوگرم، نادر مرادی ۷۲ کیلوگرم، روح‌الله رستمی ۸۰ کیلوگرم، حامد صلحی پور ۹۷ کیلوگرم، سامان رضی ۱۰۷ کیلوگرم و منصور پورمیرزایی مثبت ۱۰۷ کیلوگرم اعضای تیم ملی پارا وزنه‌برداری در این مسابقات هستند. رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند یکی از گام‌های مورد نظر در مسیر کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو است.

Page Generated in 0.0048 sec