printlogo


کد خبر: 228941تاریخ: 1400/2/18 00:00
مصاحبه و خبر

  تورنمنت فوتسال در تایلند لغو شد
بعد از برکناری داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال توسط فدراسیون فوتبال، تورنمنت تایلند لغو شد. تیم ملی فوتسال باید در شهریور ماه در جام جهانی 2021 لیتوانی حاضر شود، این تیم برای آمادگی نیاز مبرم به بازی‌های تدارکاتی دارد تا بتواند بازیکنان خود را برای این رقابت‌ها محک جدی بزند.یک سال است که کمیته فوتسال دائم در رسانه‌‌‌ها اعلام داشته و حتی برنامه بازی‌های لیگ برتر فوتسال را براساس تورنمنت تایلند فشرده برنامه‌‌ریزی و برگزار کرده است.این تورنمنت قرار بود با حضور چند تیم اروپایی در اواخر اردیبهشت برگزار شود اما اوایل ماه گذشته اعلام شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تایلند این بازی‌ها با یک ماه تأخیر برگزار می‌‌‌‌شود. حتی در تورنمنت دومی که قرار بود در تیرماه برگزار شود اسم ایران از این لیست خارج شده است.
سیدمحمد ناظم‌الشریعه در مورد حضور تیم ملی در تورنمنت تایلند می‌گوید: «تورنمنت تایلند قرار بود در خرداد برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور لغو شد و یک ماه به تعویق افتاد و قرار بود در تیرماه در تورنمنت دوم شرکت کنیم. حال بعد از بررسی‌ها مشخص شد که اصلاً اسم ایران در تورنمنت دوم وجود نداشته، از این رو تیم ملی فقط تورنمنت ژاپن و شیراز را در برنامه بازی‌های تدارکاتی خود دارد.»
 
 
قرارداد اسپانسر داوران فسخ می‌شود؟
وضعیت داوری کشور چه از نظر فنی و چه مالی خیلی وضعیت مطلوب و قابل دفاعی نیست و حقوقی که در حال حاضر داوران در سطح‌های مختلف دریافت می‌کنند ناچیز است و باعث ایجاد مشکلاتی شده اما به تازگی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده در فصل آینده حقوق داوران افزایش پیدا کند. در حال حاضر داوران لیگ برتری بابت هر قضاوت مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان دریافت می‌کنند که البته طبق شنیده‌ها حتی این پول کامل به آنها تعلق نمی‌گیرد و با برخی کسری‌ها، این پول به زیر یک میلیون تومان می‌رسد اما از فصل آینده با تصمیم جدید فدراسیون این مبلغ به سه میلیون و ششصد هزار تومان خواهد رسید.
در حال حاضر حامی مالی داوران شرکت نفت پارس است اما به نظر می‌رسد شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال چندان از قرارداد این شرکت راضی نیست و معتقد است بخش داوری فوتبال ایران می‌تواند با شرایط بهتری حمایت مالی شود. از این رو او در حال مذاکره با شرکت مذکور است که یا میزان حمایت مالی خود را افزایش دهد یا اگر برای آنها چنین چیزی مقدور نیست قرارداد بین آنها و فدراسیون فوتبال فسخ شود.
اینطور که به نظر می‌رسد اسپانسرهای دیگری به فدراسیون پیشنهادات بهتری برای حمایت از بخش داوری ارائه کرده‌اند و باید منتظر شد که مذاکرات عزیزی خادم با شرکت نفت پارس به کجا می‌رسد.
 
 
درودگر: مگر قرار است شستا از فوتبال نزول‌خواری کند؟
 صادق درودگر، مدیر باسابقه فوتبال ایران و مدیر سابق بازاریابی و اقتصادی فدراسیون فوتبال، درباره مالکیت شستا بر ۶ دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و ۳ دانگ ساختمان پرسپولیس در ازای طلب دو میلیون یورویی به این فدراسیون گفت: «این سوء رفتار مدیریتی است. همه ما در یک کشتی هستیم. شستا، فدراسیون فوتبال، وزارت رفاه، وزارت ورزش، مجلس، صداوسیما و رسانه‌ها در یک کشتی هستیم و نباید کشتی خودمان را سوراخ کنیم. شستا ۲۲ میلیون تومان ارز خریداری کرده که معادل دو میلیون یورو است. قرار بود این مبلغ از محل منابع فدراسیون فوتبال در فیفا پرداخت شود.»رئیس کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه شستا بیشتر از ۲۲ میلیارد تومان از این فدراسیون دریافت کرده است، توضیح می‌دهد: «مگر قرار است شستا از فوتبال نزول‌خواری کند؟ فدراسیون فوتبال دو میلیون یورو را پرداخت کرده است. مگر این فدراسیون باعث کاهش قیمت پول ملی شده است؟ اتفاقاً مجموعه شرایط اقتصادی کشور مسبب افزایش قیمت ارز و کاهش پول ملی است اما الان فدراسیون فوتبال باید جواب دهد؟ شما مگر این پول را به شخص خاصی پرداخت کردید؟ این پول صرف فوتبال کشور شد اما چرا مانند جنایتکارها محل ساختمان فدراسیون را مالک شدید؟»
درودگر می‌گوید: «حتی طلبکارها هم منزل مسکونی بدهکار را مالک نمی‌شوند. این کار حرام و زشت است. آنها 3 دانگ ساختمان پرسپولیس را مالک شده‌اند. الان پرچم پیروزی را مقابل مردم بالا برده‌اید؟ این ساختمان‌ها برای طرفداران فوتبال است.»
رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه پیش از این قرار بود شستا در ازای این مبلغ، اسپانسر فدراسیون و سازمان لیگ شود تأکید می‌کند: «قرار بود اسپانسر شوند. ما قرارداد را هم نوشتیم. تمام اسناد و مدارک، فیلم‌ها و عکس‌ها را در یک برنامه تلویزیونی منتشر خواهم کرد. خیالتان راحت باشد. اگر فدراسیون به وظیفه خود عمل نکند، من به وظیفه خودم عمل می‌کنم.»
درودگر می‌گوید: «ما پیش‌نویس قرارداد را هم امضا کردیم اما تاج برای جلسه فیفا و AFC به خارج از ایران رفت و در همین حین یکی، دو رسانه سیاسی و یک نماینده مجلس به شستا حمله کردند که چرا حقوق کارگرها را می‌خورید؟ فکر می‌کردند قرار است این پول به حساب اسرائیل برود. نمی‌دانستند که این پول صرف فوتبال کشور شده است و در نهایت شستا ترسید و عقب‌نشینی کرد و برای حفظ صندلی خود این ماجرا را راه انداختند.»

Page Generated in 0.0060 sec