printlogo


کد خبر: 228940تاریخ: 1400/2/18 00:00
اصفهان در تب و تاب ال‌کلاسیکو
سایه‌‌ها روی جام

میعاد نیک
 
توقف قطار کم‌سرعت لیگ بیستم در ایستگاه بیست‌ودوم پس از مدت‌ها تعویق و درنگ به‌معنای رویارویی اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی و محرم نویدکیا در ورزشگاه نقش‌جهان خواهد بود. دو سرمربی جوان و موفق این روزهای لیگ برتر که صدر جدول رده‌بندی را قبضه کرده‌اند، فردا طی یک تقابل تاکتیکی باید هر آنچه تاکنون در چنته اندوخته‌اند را به منصه اجرا بگذارند تا بالاخره مچ یکی توسط دیگری خوابانده شود. رجزخوانی سرخ‌ها و طلایی‌پوشان لیگ بیستم تاکنون برای یکدیگر از راه دور بوده و تقابل این دو تیم در نیم‌فصل نخست لیگ بیستم نیز به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی نینجامید اما دیدار یکشنبه شب پرسپولیس و سپاهان می‌تواند تا حد زیادی تکلیف ادامه رقابت‌ها را مشخص کند.
سپاهان که با محرم نویدکیا روزهای خوشی را گذرانده، تنها یک مانع را بر سر راه قهرمانی خود می‌بیند. پرسپولیسی‌ها با یک بازی کمتر و البته 3 امتیازی که کمتر از طلایی‌پوشان دشت کرده‌اند، هنوز هم چیزی دست‌کم از یک تهدید خانمان‌سوز برای رؤیای سپاهانی‌ها ندارند. عملکرد موفقیت‌آمیز شاگردان گل‌محمدی در هندوستان و در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که استایل نمایش و سیستم بازی سرخ‌ها د به عالی‌ترین سطوح حرفه‌ای‌گری نزدیک شده و این امر یکی از هزاران مسائلی ا‌ست که ذهن نویدکیا و کادرفنی‌اش را درگیر خواهد کرد. اگر چه کاروان تیم فوتبال پرسپولیس به‌تازگی از هندوستان به تهران برگشته و قطعاً خستگی 6 بازی فشرده و پرفشار در هوای شرجی و نامطلوب بندرگوا ممکن است باعث تحلیل قوای جسمی و روانی سرخ‌پوشان شود اما پرسپولیس هم نشان داده که در بازی‌های حساس هرگز عقب نمی‌نشیند. از این رو می‌توان گفت که رویارویی این پرسپولیس با سپاهانی که مقتدرانه به صدر جدول تکیه زده، بازی فصل و سرنوشت‌سازترین تقابل لیگ بیستم لقب خواهد گرفت.
از آن‌سو اما سپاهان هم حریف دست‌وپا بسته‌ای برای ارتش سرخ نخواهد بود. تیمی که به گواه بسیاری از کارشناسان با تغییر در کادرفنی‌اش به صدرنشینی هم رسیده، قطعاً برنامه‌های زیادی برای این دیدار حساس خواهد داشت. نبرد بهترین پیکان هجومی لیگ بیستم با برترین کمربند دفاعی این دوره از رقابت‌ها به خودی خود برای جذاب‌تر شدن هرچه تمام‌تر یک بازی 90 دقیقه‌ای کافی ا‌ست، چه برسد به این‌که پای ال‌کلاسیکوی ایرانی هم درمیان باشد. علاوه بر رویارویی سایر بازیکنان در شبِ پرنور استادیوم نقش‌جهان، تقابل سجاد شهباززاده به‌عنوان آقای گل فعلی لیگ بیستم و سیدجلال حسینی می‌تواند یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین نبردهای این بازی حساس لقب بگیرد. نقش بازیکنانی مانند ترابی، عالیشاه، امیری و مغانلو در اردوگاه پرسپولیس و از آنسو حضور بازیکنانی همچون حسینی، اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و محبی قطعاً می‌تواند در تعیین اشک‌ها و لبخندها تأثیر به‌سزایی داشته باشد. مهم‌ترین تقابل هفته بالاخره به سرانجام می‌رسد و ممکن است تا حد زیادی هم مقصد نهایی این لیگ مشخص شود. سپاهان با پیروزی در یک دیدار دستانش را در چند متری جام لیگ برتر خواهد دید و پرسپولیس نیز با یک پیروزی خارج از خانه درصدد کشیدن ترمز شاگردان نویدکیاست. رونمایی غیررسمی از قهرمان لیگ برتر شاید همین یکشنبه رخ دهد، به همان میزان احتمال که ممکن است تنور رقابت داغ و داغ‌تر شود.
 

Page Generated in 0.0047 sec