printlogo


کد خبر: 228929تاریخ: 1400/2/18 00:00
منچسترسیتی- چلسی، ساعت 21:00
دستگرمی فینال لیگ قهرمانان

منچسترسیتی امشب در ورزشگاه اتحاد میزبان چلسی در لیگ برتر است، دیداری که سه هفته پیش در جام حذفی به نفع چلسی تمام شد و سه هفته بعد در فینال لیگ قهرمانان تکرار می‌شود. مردان پپ گواردیولا با برتری 4 بر یک در مجموع دو دیدار مقابل پاری‌سن‌ژرمن، نایب قهرمان فصل قبل به فینال راه یافتند و تیم توماس توخل 3 بر یک از سد رئال مادرید گذشت. سیتی با پیروزی در این دیدار قهرمانی خود را قطعی می‌کند در حالی که چلسی هنوز از کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان مطمئن نشده. گواردیولا که برای نخستین بار بعد از سال 2011 و دوران طلایی بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان رسیده، ابتدا باید کار قهرمانی‌اش در لیگ برتر را یکسره کند. 
سیتی هفته گذشته با پیروزی 2 بر صفر برابر کریستال پالاس -که سرخیو آگوئرو دومین گل فصل خود را در آن زد- می‌توانست قهرمان شود اما بازی منچستریونایتد با لیورپول برگزار نشد. به هر حال سیتی با 80 امتیاز از 34 بازی و 13 امتیاز اختلاف نسبت به یونایتد فقط روی کاغذ قهرمان نشده و همین روزها پنجمین قهرمانی خود در جذاب‌ترین لیگ جهان را جشن می‌گیرد. سیتی در حالی میزبان چلسی است که پنج برد پیاپی در رقابت‌های مختلف داشته و در دو بازی آخرش گل نخورده هرچند در یک ماه اخیر در خانه به منچستریونایتد و لیدز باخته‌ است.
تیمی که با 71 گل زده و 24 گل خورده در لیگ رکورددار مطلق است، ماه گذشته در نیمه‌نهایی جام حذفی به تیم توخل باخت هر چند در 14 بازی آخرش در لیگ برابر تیم‌های لندنی شکست نخورده.
اخراج فرانک لمپارد در زمستان خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد و برخی به انتقاد پرداختند اما توخل زمان را برای انطباق با فوتبال انگلیس تلف نکرد و بعد از شکست فصل قبل به همراه پاری‌سن‌ژرمن در فینال لیگ قهرمانان حالا شانس قهرمانی اروپا را دارد. البته در جدول لیگ برتر و در فاصله چهار هفته تا پایان تنها 3 امتیاز از وستهم رده پنجمی بیشتر دارند و باید از سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شوند اگر در فینال استانبول به خواسته‌شان نرسند.
این تیم هفته گذشته با دو گل کای هاورتز تیم در معرض سقوط فولام را شکست داد و با توجه به فاصله دو امتیازی با لسترسیتی، می‌تواند به رده سوم هم برسد. تیم توخل با تساوی یک - یک در مادرید، آمار شکست‌ناپذیری خارج از خانه خود را به 11 بازی رساند. ضمن اینکه در این مدت تنها چهار گل خورده‌اند. در 15 بازی لیگ برتر با توخل، چلسی در 11 تا کلین‌شیت کرده.
 
اخبار تیمی
جان استونز سومین و آخرین جلسه از محرومیت داخلی خود را سپری می‌کند، اریک گارسیا دیگر مدافع میانی تیم هم با بیماری درگیر است و شاید دیگر برای سیتی بازی نکند چون قرار است به بارسلونا برود اما گواردیولا مشکل دیگری ندارد، چرا که آیمریک لاپورت در کنار روبن دیاز که یکی از بهترین‌های اروپا در حال حاضر محسوب می‌شود، در قلب دفاع قرار می‌گیرد. اولکساندر زینچنکو شاید قربانی سیستم چرخشی گواردیولا شود که احتمالاً به بنژامین مندی فرصت می‌دهد. آن طرف هم شاید ژوائو کانسلو جای کایل واکر را بگیرد.
فرناندینیو مقابل پاری‌سن‌ژرمن در شب 36ساله شدنش درخشید اما شاید در این بازی راه را برای رودری باز کند ضمن اینکه رحیم استرلینگ مصمم است به ترکیب برگردد. تصمیم گواردیولا برای بازی بدون مهاجم تخصصی در لیگ قهرمانان همه را شگفت‌زده کرد اما آگوئرو با توجه به آمار فوق‌العاده‌اش مقابل چلسی شاید رهبر خط حمله شود.
ماتئو کوواچیچ نتوانست برابر تیم سابقش، رئال مادرید بازی کند و به این بازی هم نمی‌رسد بنابراین ژرژینیو و انگولو کانته در خط میانی می‌درخشند و میسون ماونت هم جلوتر در کنار کریستین پولیشیچ که بازی نکردنش مقابل رئال مادرید غیرمنتظره بود اما باید امشب بازی کند، حاضر می‌شود. سزار آسپیلیکوئتا بعد از بازی پرتلاش مقابل مادرید شاید استراحت کند و جای خود را به ریس جیمز بدهد، مارکوس آلونسو هم شانس بازی دارد اگر بن چیلوا فرصت استراحت پیدا کند.
توخل باید مراقب تیاگو سیلوای 36 ساله باشد و برای همین کورت زوما کاندیدای بازی در کنار آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن در دفاع است.
سیتی و چلسی 168 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم سیتی 59 برد و سهم چلسی 69 برد بوده. شش سال است که بازی دو تیم در لیگ برتر مساوی نشده و چلسی در سه بازی آخرش در اتحاد 9 گل خورده و یک گل زده و هر سه را باخته. آگوئرو در 21 بازی با چلسی 15 گل زده و دبروین مصمم است روند گلزنی خود به تیم سابقش در لیگ برتر را به چهار بازی متوالی برساند.
 
 
‌ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: ادرسون؛ کانسلو، دیاز، لاپورت، مندی؛ رودری، گوندوغان، دبروین؛ محرز، آگوئرو، استرلینگ
چلسی: مندی؛ زوما، رودیگر، کریستنسن؛ جیمز، ژرژینیو، کانته، آلونسو؛ ماونت، پولیشیچ؛ هاورتز
 

 


Page Generated in 0.0039 sec