printlogo


کد خبر: 228926تاریخ: 1400/2/18 00:00
بارسلونا – اتلتیکو مادرید؛ ساعت 18:45
سوارس انتقام می‌گیرد؟

یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل لالیگا امروز در نوکمپ برگزار خواهد شد. بارسلونا در این دیدار حساس، میزبان اتلتیکو مادرید و البته لوییس سوارس است.
بارسا در حال حاضر در جدول لالیگا با امتیازی برابر با رئال مادرید در رده سوم قرار دارد و اتلتیکو با دو امتیاز بیشتر، در صدر جدول است.
تردیدی نیست که بارسا در این فصل مشکلات خود را داشته، اما آنها این بخت را دارند که دوگانه لالیگا و جام حذفی را فتح کنند و فصل درخشانی را رقم بزنند.
تیم رونالد کومان دو هفته قبل، شکست خانگی دو بر یک را مقابل گرانادا تجربه کرد و به این ترتیب نتوانست به صدر جدول برسد اما هفته گذشته با بازگشت دیرهنگام مقابل والنسیا، توانست در مستایا با نتیجه سه بر دو پیروز شود و همچنان در کورس قهرمانی بماند.
بارسا در این فصل در 17 بازی در خانه رقیبان، 37 امتیاز کسب کرده و بهترین عملکرد خارج از خانه را در لالیگا دارد. اما آنها در خانه در 17 بازی در لیگ، در شش مسابقه امتیاز از دست داده‌اند.
شکست مقابل اتلتیکو مادرید باعث نمی‌شود بخت قهرمانی بارسلونا کاملاً از دست برود، اما کار این تیم را خیلی سخت می‌کند، به‌ویژه که رئال مادرید هم در کورس حضور دارد. رئال فردا با سویا بازی می‌کند. سویا اخیراً فرمی عالی داشت، اما مردان لوپتگی در هفته گذشته مقابل اتلتیک بیلبائو شکست خوردند.
شکست ناامیدکننده مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان باعث شده که مردان کومان به فکر خانه‌تکانی در تابستان باشند. اما مشخص نیست که آنها چقدر بودجه برای خرید بازیکن در اختیار داشته باشند. اما بارسا فعلاً باید روی لیگ تمرکز کند. آنها می‌خواهند این فصل لالیگا را با چهار برد پیاپی مقابل اتلتیکو، لوانته، سلتا ویگو و ایبار به پایان برسانند، و امیدوار باشند این بردها برای کسب قهرمانی‌ که در فصل گذشته از دست دادند کافی باشد.
اتلتیکو هم می‌خواهد برای اولین بار پس از فصل 14-2013 قهرمان لیگ شود. آنها در آن فصل سه امتیاز بیشتر از بارسا، تیم دوم و رئال، تیم سوم جدول کسب کردند. اما این بار احتمالاً رقابت نزدیک‌تر خواهد بود و به هیچ وجه نمی‌توان اهمیت این دیدار را کم شمرد. غول‌های پایتخت‌نشین، برای مدتی طولانی، درخشان‌ترین تیم لیگ بودند، و در برهه‌ای از فصل به نظر می‌رسید که سرنوشت فصل را بسیار زود مشخص خواهند کرد. اما اینطور نشد. با این حال، برد در نوکمپ آنها را در آستانه سه بازی باقیمانده فصل در موقعیتی عالی قرار می‌دهد. مردان دیگو سیمئونه دو بازی خانگی مقابل رئال سوسیداد و اوساسونا در پیش دارند و فصل را با بازی در خانه رئال وایادولید به پایان می‌رسانند، که شاید در آن هنگام در خطر سقوط باشد و به سه امتیاز بازی نیاز داشته باشد.
اتلتیکو مقابل اتلتیک بیلبائو شکست تلخی را تجربه کرد، اما توانست الچه را بعد از آن با نتیجه یک بر صفر ببرد. گل مارکوس یورنته در نیمه اول، سرنوشت نبرد پایاپای دو تیم را مشخص کرد.
سرخ و سفیدپوشان اصلاً مانند اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021 بازی نمی‌کنند و با این حال در فاصله چهار هفته به پایان رقابت‌های لالیگا، با دو امتیاز اختلاف در صدر جدول هستند. این عملکردی عالی است.
تعجبی ندارد که اتلتیکو بهترین خط دفاعی لالیگا را هم در اختیار داشته باشد. آنها در 34 مسابقه تنها 22 گل دریافت کرده‌اند و از نظر گل زده (61) هم تیم دوم بعد از بارسا (80) هستند. لوییس سوارس خریدی تأثیرگذار بوده و 19 گل در لالیگا زده است. باید دید که او سرانجام مقابل تیمی که با دلخوری از آن جدا شد، چه عملکردی خواهد داشت.
تیم سیمئونه بهترین رکورد خانگی را در این فصل داشته و از 17 مسابقه در واندا متروپولیتانو، 42 امتیاز کسب کرده است. اما آنها در 17 بازی خارج از خانه، در هفت دیدار امتیاز از دست داده‌اند و کارشان برای کسب امتیاز در نوکمپ هم اخیراً دشوار بوده است.
هیچ‌کدام از این دو تیم در این دور رقابت‌های اروپایی حضور نداشته‌اند و به این ترتیب، دیداری سرشار از انرژی پیش رو خواهد بود. پیروزی برای هر کدام از این دو تیم فوق‌العاده است، اما نکته طعنه‌آمیز آنکه برد بارسا، باعث می‌شود رئال مادرید در صورت پیروزی مقابل سویا، بخت اول قهرمانی باشد!
بارسا همچنان مارتین برایت‌ویت، فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی را در اختیار ندارد. رونالد آرائوخو ممکن است به اسکار مینگوئسا ترجیح داده شود و سرخی روبرتو هم شاید در پست بال راست به جای سرجینیو دست بازی کند. عثمان دمبله هم احتمالاً نیمکت‌نشین خواهد بود.
تیم سیمئونه در نیمه دوم فصل مصدومان بسیاری داشت، اما حالا اوضاع این تیم خوب است. در بازی با الچه، رنان لودی تنها غایب اتلتیکو بود، و او احتمالاً این بازی را هم از دست می‌دهد.
 منبع: Sports Mole
 

Page Generated in 0.0053 sec