printlogo


کد خبر: 228912تاریخ: 1400/2/18 00:00
محبوب: کریمی بهترین بازیکن پرسپولیس و ایران است که حتی روی یخ هم دریبل می‌زد
پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
داود محبوب بازیکن سابق پرسپولیس که در زمان استانکو و چند مربی دیگر سابقه قهرمانی با پرسپولیس را داشته هنوز بازی‌های خوب و مؤثرش از دید علاقه‌مندان به فوتبال خصوصاً کسانی که از چند دهه قبل فوتبال را به شکل جدی پیگیری می‌کنند پاک نشده است به همین بهانه سراغ داود محبوب رفتیم و با او گپ و گفتی داشتیم.
 
سال‌هاست که از شما خبری در فوتبال نیست!
 من در تیم پیشکسوتان پرسپولیس حضور دارم و در شهرداری کرج هستم و در آکادمی‌ای که دارم با بازیکنان رده پایه کار می‌کنم. بعد از پایان دوره بازیگری هم در چند کلاس مربیگری شرکت کردم و خدا را شکر که مدارک لازم را اخذ کردم.
با چه تیمی از فوتبال خداحافظی کردید؟
 زمان مربیگری آقای قاسمپور در پاس تهران من از فوتبال خداحافظی کردم و به قول معروف کفش‌ها را آویختم.
زمان مربیگری استانکو چند قهرمانی با پرسپولیس کسب کردید.
 بله زمان مربیگری استانکو من در پرسپولیس واقعاً بازی‌های خوبی را ارائه دادم و با ایشان دو بار قهرمان لیگ و یک بار هم قهرمانی حذفی را کسب کردم و در جام باشگاه‌ها هم بازی‌های خوبی را ارائه دادیم. الزورای عراق را بردیم اما در عین بدشانسی و در حالی که تیمی از هر نظر شایسته را داشتیم مقابل پوهانگ باختیم و از قهرمانی محروم ماندیم.
پست اصلی‌تان در پرسپولیس مدافع راست بود اما واقعاً آچار فرانسه تیم بودید و در پست‌های زیادی بازی کردید!
 بله من جز پست دروازه‌بان در بقیه پست‌ها برای پرسپولیس و بقیه تیم‌ها بازی کردم و در سال 76 که اقوامم به انگلیس رفتند قرار بود که به این کشور بروم و فوتبالم را در آنجا ادامه دهم اما قسمت نشد و من در ایران ماندم و به زندگی و فعالیتم ادامه دادم.
شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 خدا را شکر بعد از افتی که پرسپولیس داشت به نظرم با برانکو دوباره اوج گرفت و مرد کروات شخصیت قهرمانی را به پرسپولیس باز گرداند و دوباره انتظارات هواداران را برآورده ساخت. در واقع برانکو فونداسیون قوی برای پرسپولیس بنا کرد و بعد از آن هم مربیان دیگر و در رأس انها آقا یحیی و کادرش به کار خودشان با موفقیت ادامه دادند.
شما قبل از پرسپولیس در سایپا هم سابقه قهرمانی داشتید اما این قهرمانی‌تان با آن تیم چندان به چشم نیامد!
 بله من سال 70 به سایپا رفتم و در آنجا با مدیری خوب به نام مرتضی قنبرپور کار کردم و چندین قهرمانی در لیگ و حذفی و سوپرجام کسب کردیم اما از 6 قهرمانی که با تیم سایپا آوردم فقط دو قهرمانی‌اش را به حساب آوردم و در واقع فقط قهرمانی‌هایم با پرسپولیس خیلی برجسته شد و به چشم آمد و بالاخره قهرمانی‌ام با سایپا چندان برجسته نشد و به چشم نیامد چون پرسپولیس بزرگترین تیم ایران است و طبیعی است که قهرمانی در این تیم بازتاب بیشتری داشته باشد و به قول خودمان بولد شود.
در زمان بازیگری خودتان و در زمان فعلی چه بازیکنی را به لحاظ فوتبالی شبیه‌ترین بازیکن نسبت به خودتان می‌دانستید؟
 بازیکنان بزرگی در فوتبال ایران بودند اما من فکر می‌کنم مجتبی محرمی یک استثنا بود که در همه پست‌ها به جز دروازه به شکلی عالی بازی می‌کرد یا در تیم سایپا که بودم بازیکنی به نام محمد فلاحتی داشتیم که ایشان در همه پست‌ها حتی پست دروازه‌بانی هم بازی کردند. الان هم بازیکنانی مانند کمال و یا کنعانی‌زادگان را به طور مثال در پرسپولیس می‌بینم که بهتر از توانایی‌شان استفاده می‌کنند و با وجود پستی که در آن بازی می‌کنند مثلاً در گلزنی و کارهای تهاجمی هم خیلی خوب ظاهر می‌شوند چون آمادگی جسمانی خوبی دارند البته در حال حاضر بازیکنی مانند عالیشاه هم واقعاً عالی کار می‌کند.
بهترین بازیکن تاریخ پرسپولیس را چه بازیکنی می‌دانید؟
 پرسپولیس از گذشته تا حالا بازیکنان بزرگ و تاپ زیادی داشته و انتخاب یک بازیکن خیلی سخت است اما تنها بازیکنی که مرا وادار کرد تا به او به عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس و ایران نگاه کنم علی کریمی بود. بازیکنی که همه را دریبل می‌زد و اگر در کشورهای صاحبنام فوتبال بازی می‌کرد خاصیت این را داشت که حتی به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان دنیا هم انتخاب شود. یک بار یادم می‌آید که پرسپولیس با تیم شهرداری تبریز بازی داشت و در شرایطی که پرسپولیس در زمین یخی تبریز با شهرداری بازی داشت علی کریمی با توپ جادو می‌کرد و در آن زمین یخی هم باز از سد بازیکنان حریف می‌گذشت و بازیکنی قادر به مهار او نبود. در همان بازی هم بازیکنان شهرداری تبریز سعی می‌کردند علی کریمی را هر طور شده متوقف کنند مثلاً در آن تیم غلامحسین دین محمدی خیلی سعی می‌کرد علی کریمی را بزند و جلوی بازی او را بگیرد اما با وجود خطا هم حریف علی کریمی در روی یخ نمی‌شد و علی کریمی با استعداد شگرفش از سد او و بقیه بازیکنان حریف می‌گذشت.
پرسپولیس فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 به نظرم پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی هم قهرمان لیگ خواهد شد و فقط دوست دارم این بار طلسم قهرمانی آسیا هم توسط آقا یحیی و شاگردانش شکسته شود. تیم فعلی پرسپولیس واقعاً خوب است و کادر فنی خوب و کاربلدی دارد، مربیانی که با آنها آشنایی دارم و عملکردشان را واقعاً می‌پسندم و به کارشان ایمان دارم.
در بین تیم‌های باشگاهی دنیا طرفدار کدام تیم هستید همچنین در بین تیم‌های ملی کشورهای مختلف سبک کدام تیم را می‌پسندید؟
 من در بین تیم‌های باشگاهی سبک بارسا را می‌پسندم اما در بین تیم‌های ملی من عاشق تیم ملی کشورم هستم و واقعاً وست دارم این تیم از گروهش صعود کند و همه مردم را خوشحال کند.
 

Page Generated in 0.0067 sec