printlogo


کد خبر: 228909تاریخ: 1400/2/18 00:00
مشورتی درباره تغییر سرمربی تیم ملی نداده‌ام
ذوالفقارنسب: شایعه برانکو روی تیم ملی تأثیر می‌گذارد

مصاحبه
بهناز میرمطهریان  @mirmotaharian
 
مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال بابت طلب 2 میلیون یورویی شستا از فدراسیون فوتبال از یک طرف و اعلام حکم دستیاران ویلموتس و محکومیت 35 میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال از طرف دیگر، تنها بخشی از حاشیه‌هایی است که در روزهای اخیر به استقبال فوتبال ایران آمده است.
در این بین معلوم نیست بر چه اساسی عده‌ای بحث حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فوتبال ایران را مطرح می‌کنند که حکم تیر خلاص را برای از بین بردن تمرکز تیم ملی در آستانه سفر به منامه دارد. فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از مطرح شدن این حواشی، طی اطلاعیه‌ای به صراحت اعلام کرد که برانکو «هیچ وقت» قرار نیست سرمربی تیم ملی شود تا روی هر تردیدی در این رابطه خط بکشد. فدراسیون در این بیانیه اینطور به خبر حضور برانکو واکنش نشان داد: «فدراسیون فوتبال با قاطعیت اعلام می‌کند تا به این لحظه، به تنها چیزی که به آن فکر نشده تغییر در کادر فنی تیم ملی بوده و خبر منتشر شده کاملاً دروغ و بی‌پایه و اساس است. انتشار چنین اخبار دروغی بدون تردید در این مقطع زمانی فقط به آرامش تیم ملی ضربه می‌زند و فضای فوتبال کشور را ملتهب می‌کند. سیاست مدیریت جدید فدراسیون فوتبال سرکوب و تهدید «مداوم» رسانه‌ها برای شکایت و پیگیری حقوقی در مراجع قضایی بعد از انتشار هر خبری نیست. اما امیدواریم افرادی که با چنین اخبار کذب و دروغی، به فوتبال ملی کشور در این برهه حساس در حال ضربه زدن هستند از جامعه فوتبال ملی حداقل یک عذرخواهی ساده داشته باشند. دلیلش هم ساده است؛ برخلاف خبری که منتشر شده، «هیچ وقت» قرار نیست آقای برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران شوند.»
از طرفی خود برانکو هم این موضوع را تکذیب کرده و گفته تا سال 2022 در تیم ملی فوتبال عمان خواهد ماند. او در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر گفته است: «به هیچ وجه با هیچ‌کس در ایران راجع به این موضوع صحبت و مذاکره نکرده‌ام. من تا پایان ۲۰۲۲ در عمان خواهم ماند و سرمربی تیم ملی این کشور هستم. کارم را با اشتیاق و برای یک هدف فوتبالی مهم در عمان ادامه می‌دهم و تمرکزم را روی حرف‌ها و شایعات نمی‌گذارم. من تعهد دارم و وظایف خودم را می‌شناسم.»
این شایعه اما گرچه با تکذیبیه‌های اینچنینی از محل بحث خارج می‌شود اما کسی نمی‌تواند تأثیر چنین شایعاتی را روی بازیکنان و کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا سفر به منامه منکر شود.
بیژن ذوالفقارنسب به عنوان کسی که هم برای مدیریت تیم ملی و هم حضور در کمیته فنی فدراسیون فوتبال، پیشنهادهایی را از سوی فدراسیون فوتبال گرفته است، شایعه حضور برانکو یا هر گونه تغییری در کادرفنی تیم ملی فوتبال را موجب برهم خوردن تمرکز تیم ملی در شرایط فعلی می‌داند. او به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «وقتی فدراسیون فوتبال خبر حضور برانکو را تکذیب کرده دیگر بحثی باقی نمی‌ماند. مثل این است که من هم بگویم قرار است فرگوسن را برای تیم ملی بیاوریم. برانکو در مقاطعی بخصوص در دوره آخر حضورش نتایج خوبی گرفته و شکی نیست که مربی توانمندی است و شخصیت خوبی دارد اما ما در حال حاضر با مربی هم‌کیش او قرارداد داریم. اسکوچیچ هنوز در عرصه‎ای نبوده که قابلیت‌های فنی‌اش را نشان دهد. هنوز به لحاظ کارکرد برای کارشناسان فوتبال ایران عملکرد نامشخصی دارد. نه قابلیت‌های بالایی از او دیده‌ایم و نه ضعف‌های زیادی. بنابراین برای کارشناسی درباره او در مرحله ارزیابی قرار داریم. به همین دلیل به طور کلی بحث تغییر در کادرفنی تیم ملی در شرایط فعلی بی‌انصافی است.»
ذوالفقارنسب اما به موضوع مهم‌تری اشاره می‌کند: «فوتبال ما در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای دارد. علاوه بر این ما حساس‌ترین مسابقات در دو دهه اخیر را مقابل عراق و بحرین در پیش داریم و تیم ملی ما در این شرایط باید در فضایی کم‌تنش باشد. فدراسیون تمام برنامه‌هایش را مطابق برنامه‌های اسکوچیچ پیش می‌برد. جوان‌های تیم ملی ما حساس هستند و تحت تأثیر این حواشی و شایعات قرار می‌گیرند. باید صبر کنیم این مرحله از مسابقات را پشت سر بگذاریم و بعد از آن هر کاری را می‌شود انجام داد.»
او درباره جلساتی که با عزیزی‌خادم داشته و اینکه آیا در این جلسات توصیه یا مشاوره‌ای درباره سرمربی تیم ملی به او داده است، توضیح می‌دهد: «در جلساتی که داشتیم فقط درباره مسائل مربوط به کانون مربیان صحبت شد و هیچ مشورتی من به آقای عزیزی‌خادم نداده‌ام و اصلاً نشنیدم که ایشان تصمیمی برای تغییر کادرفنی تیم ملی داشته باشد.»
با توجه به حساسیت بالای مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در بحرین و فرصت کوتاهی که تا این بازی‌ها باقی مانده، مهم‌ترین کار حفظ آرامش تیم و کادرفنی است اما فوتبال ایران به جای آرامش، پرتنش‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

Page Generated in 0.0049 sec