printlogo


کد خبر: 228107تاریخ: 1400/1/31 00:00
ارتقای کیفیت بازیکنان با آمدن مجیدی
حالا دحیل باید از استقلال بترسد

سرمقاله
آرمن ساروخانیان  
 
 
 
همه چیز برای استقلال در لیگ قهرمانان عالی پیش می‌رود. این تیم برای دومین هفته متوالی توانست بهترین نتیجه را در گروه‌های پنجگانه غرب آسیا بگیرد و شرطه را با سه گل شکست داد. دحیل، رقیب مستقیم استقلال هم در آخرین لحظه مقابل الاهلی عربستان متوقف شد؛ نتیجه‌ای که به نفع شاگردان مجیدی است. حالا آنها صدرنشین گروه C هستند و حتی دو تساوی مقابل دحیل می‌تواند مسیر سرگروهی‌شان را هموار کند.
شرطه فوتبال خشنی بازی می‌کرد و این خشونت بخشی از برنامه آنها برای کنترل توان تهاجمی استقلال بود، ولی این حربه به زیان تیم عراقی عمل کرد و حسام کاظم به دلیل لگد زدن به پای فرشید اسماعیلی تیمش را از دقیقه یازده، ده نفره کرد. شرطه با یک بازیکن  کمتر کار خیلی سختی داشت و دروازه‌اش پیش از پایان نیمه اول باز شد. استقلال در نیمه دوم دو گل دیگر زد و می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند، ولی با توجه به برنامه فشرده مسابقات فشار را کمتر کرد و تعویض‌های کادر فنی هم با هدف استراحت دادن به بازیکنان اصلی بود.
استقلال نسبت به بازی با الاهلی سه تغییر در ترکیب اصلی داشت و مرادمند به جای غلامی، رضاوند به جای مهری و دیاباته به جای مطهری بازی کرد. مهمترین تغییر اضافه شدن رضاوند به خط میانی بود تا دوباره در این خط ترکیب نیمه دوم بازی با الاهلی تشکیل شود. او مقابل شرطه یکی از بهترین بازی‌هایش با پیراهن استقلال را به نمایش گذاشت و پاس گل دوم هم به نام او نوشته شد. دیگر بازیکن خوب استقلال در این بازی فرشید اسماعیلی بود که یک گل زد و یک گل ساخت. او در بازی با الاهلی هم گل اول استقلال را زد و این روزها به همان هافبکی تبدیل شده که استقلال جای خالی‌اش را احساس می‌کرد. مثلث ریگی، رضاوند و اسماعیلی یکی از نقاط برتری استقلال در این مسابقات است و خیال مجیدی را بابت مرکز زمین راحت کرده.
یکی دیگر از بازیکنانی که در هفته‌های گذشته توانسته کیفیت بازی‌اش را ارتقا دهد، محمد نادری است. او در دوره مربیگری فکری روزهای خوبی نداشت و حتی گفته می‌شد که چرا باشگاه استقلال حاضر شده برای جذب او هزینه کند. مدافع چپ سابق پرسپولیس اما در دو بازی اخیر فوق‌العاده بوده. گل اول استقلال به شرطه نشانه هوشیاری و اعتماد به نفس بالای نادری بود که خودش را به موقع به محوطه جریمه رساند و پاس عالی قایدی را سرضرب وارد دروازه کرد.
خیال مجیدی در خط حمله هم با حضور قایدی، دیاباته و مطهری راحت است. در کنار آنها هافبک‌های استقلال هم در گل‌های این دو بازی سهم داشتند و همین کنترل این تیم را برای حریفان سخت‌تر می‌کند. خط دفاع استقلال هم نسبت به بازی اول عملکرد بهتری داشت و خبری از اشتباهات و شتاب‌زدگی مدافعان نبود. مظاهری به ندرت به دردسر افتاد و توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
استقلال در بهترین شرایط به استقبال بازی سوم می‌رود، ولی باید یادآوری کرد که دحیل کیفیت بالاتری از الاهلی و شرطه دارد. چهار بازیکن خارجی این تیم کیفیت بالایی دارند و به آنها باید ملی‌پوشان قطری از جمله معز علی را اضافه کرد. بازی چهارشنبه شب آزمون سخت و البته جذابی برای استقلال است و بازیکنان فرصت دارند خودشان را مقابل یکی از تیم‌های خوب غرب آسیا محک بزنند. فرهاد مجیدی بعد از دومین برد تیمش تأکید کرد که استقلال با هدف قهرمانی آسیا وارد مسابقات شده و شکست دادن دحیل به معنی این است که آنها به سمت این هدف پیش می‌روند. پیش از شروع مسابقات دحیل به عنوان مدعی اصلی صعود از این گروه مطرح بود، ولی با نتایج این دو بازی حالا آنها باید از استقلال بترسند.
 

Page Generated in 0.0047 sec