printlogo


کد خبر: 228100تاریخ: 1400/1/31 00:00
الشرطه صفر- استقلال 3
استقلال مثل فرهاد، گلزن و ترسناک

دوشنبه، 30/1/1400، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده عربستان، ساعت: 45 دقیقه بامداد، تماشاگر: بدون تماشاگر
استقلال: 3
گل‌ها: محمد نادری (44)، فرشید اسماعیلی (55)، شیخ دیاباته (65)
الشرطه: صفر
داور: نایفون رویش جیمانی (سریلانکا)
اخطار: حسین مرادمند، سبحان خاقانی (استقلال)، کرار عامر، علی التائمی (الشرطه)
اخراج: حسام کاظم (10)(الشرطه)
الشرطه عراق: احمد باسیل، کرار عامر، سعد ناطق، علی فائذ (81- علی التائمی)، فهد یوسف (80- مراد صباح)، ماجد عطوان (81- جاسم محمدی)، علی حسنی فیصل (72- مازن فیاض)، علا مهوا، حسام کاظم، سعد عبدالامیر و محمد داوود (72- ریواس)
سرمربی: الکساندر لیچ
استقلال ایران: رشید مظاهری، وریا غفوری (66- احمد موسوی)، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری (66- عارف غلامی)، هرویه میلیچ (46- سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی (66- سعید مهری)، شیخ دیاباته و مهدی قایدی (77- آرمان رمضانی)
سرمربی: فرهاد مجیدی
 
اخراج حسام کاظم دست استقلال برای دستیابی به بردی دیگر از همان دقایق آغازین بازی با الشرطه را باز گذاشت و آبی‌ها توانستند از فرصت‌های پدیده آمده نهایت بهره را ببرند و با برد پرگل دیگری صحنه دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را ترک کنند.
استقلال پیش از آنکه بازیکن الشرطه از میدان اخراج شود، بیشتر در پی محک زدن حریف بود اما بعد از خطای بی‌مورد این بازیکن روی پای فرشید اسماعیلی به کلی دستش برای ایجاد حملات متعدد روی دروازه حریف باز شد و در نهایت موفق شد یک دقیقه مانده به پایان بازی روی همکاری مهدی قایدی و محمد نادری گل نخست را به ثمر برساند و برنده راهی رختکن شود.
پاسی که مهدی قایدی در این لحظه به محمد نادری داد بسیار ماهرانه بود و کمتر از گلی که مدافع پیش‌تاخته آبی‌ها به ثمر رساند، جلوه نکرد.
این گل انرژی و روحیه بیشتری به استقلال بخشید تا در نیمه دوم زودتر از آنچه تصور می‌شد دروازه الشرطه را برای بار دوم باز کند. گلی که روی ضربه نهایی دقیق فرشید اسماعیلی به ثمر رسید؛ بازیکنی که در میدان نخست آسیایی نیز موفق به گلزنی شده بود. اسماعیلی با این گل نشان داد این روزها در آمادگی قابل توجهی به سر می‌برد.
استقلال اما بعد از گل دوم نیز پیوسته حمله می‌کرد. میدان‌داری آرش رضاوند که هر از گاهی با پاس‌های مناسب مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد نه تنها در گل دوم بلکه در دیگر دقایق بازی نیز کاملاً مشهود بود. آرش به واقع در این میدان یکی از بهترین بازی‌های خود از زمان حضور در استقلال را انجام داد تا نمایش چشم‌نوازی را به نام خود به ثبت برساند.
به طور کلی هافبک‌های استقلال در بازی دوم عملکرد بهتری در قیاس با بازی نخست داشتند و هرچند که 10 نفره شدن حریف اثر بسیاری در اوج‌گیری بازیکنان میانی داشت اما نباید از کنار تلاش آنها به سادگی عبور کرد.
استقلال البته برای اینکه پیروزی خود را شیرین‌تر کند، گل سوم را هم توسط دیاباته به ثمر رساند. گلی که با یک چرخش عالی و روی پاس مستقیم اسماعیلی به ثمر رسید تا آبی‌ها بردی قاطعانه را در میدان دوم رقم بزنند و با امید‌های بیشتری چشم به آینده خود در لیگ قهرمانان آسیا بدوزند.
استقلال در شرایطی که از وضعیت خوبی در خط آتش بهره می‌برد و به نوعی روح گلزنی فرهاد مجیدی در دوران بازیگری در کالبد این تیم جاری شده، حالا مدعی نخست صعود از گروه به شمار می‌رود و اگر بتواند در دو بازی پی‌درپی مقابل الدحیل امتیازات کامل این بازی را هم به چنگ آورد صعودش به عنوان تیم اول قطعی خواهد شد و با خیال آسوده چشم به بازی‌های هفته‌های پایانی خواهد دوخت.
بی‌شک اگر مدیران استقلال بتوانند شاکله این تیم را برای فصل بعد حفظ کنند استقلال هم می‌تواند مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر باشد و هم قهرمانی در آسیا و ادامه لیگ قهرمانان آسیا را هم با موفقیت سپری کند.

Page Generated in 0.0039 sec