printlogo


کد خبر: 228094تاریخ: 1400/1/31 00:00
نیروی هوایی عراق - تراکتور ؛ 19:30
خوان اول

عرشیا یاری  
 
رسول خطیبی سرمربی تراکتور ایران بعد از تساوی مقابل شارجه امارات حرف درستی زد. او مدعی شد تمام تیم‌های همگروهش شانس صعود دارند، اما اگر قرار به تکرار تساوی‌ها باشد آن‌وقت کار سخت می‌شود. تراکتور از دو بازی اولش با تیم‌های پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات دو تساوی به دست آورد. در این میان میزبان مسابقات تنها تیم چهار امتیازی بوده که البته بازی امروزش می‌تواند برای نماینده کشورمان هم بسیار تأثیرگذار باشد. اگر شاگردان خطیبی موفق به شکست تیم نیروی هوایی عراق شوند آن‌وقت تساوی در دیگر بازی این گروه، بهترین نتیجه برای نماینده ایران خواهد بود، اما اگر تراکتور به سومین تساوی دست پیدا کند و پاختاکور برنده بازی دیگر باشد آن‌وقت بازی‌های مرحله برگشت فوق‌العاده سخت و حساس می‌شود و احتمالاً کار به اما و اگر می‌کشد. تراکتور در بازی اول خیلی خوب گل زد اما ساختار دفاعی‌اش شکننده بود؛ اتفاقی که در بازی دوم هم دیدیم و درخشش محمدرضا اخباری مانع باز شدن دروازه‌شان شد. شاید جدا از مسائل روحی، روانی مهم‌ترین موضوعی که خطیبی باید تا فاصله بازی با تیم نیروی هوایی روی آن کار کند همین ساختار دفاعی باشد. تیمی که دو گل از حریف پیش می‌افتد اما در فاصله نیم ساعت سه‌مرتبه دروازه‌اش باز می‌شود حتماً ایراداتی دارد. البته حریف امروز تراکتور عملکرد ضعیفی در خط حمله دارد. آماری که آنها از خود به‌جا گذاشته‌اند صفر گل زده و فقط یک گل خورده است. در واقع آنها به همان اندازه که در گل زدن مشکل دارند در گل خوردن هم خسیس هستند.
شاید برای تراکتور و خطیبی بهتر باشد از تمام عناصر هجومی‌اش در این بازی استفاده کند تا شانس رسیدن به دروازه تیم عراقی برایش بیشتر شود. او فقط باید برنده از زمین خارج شود تا همچنان یکی از مدعیان صعود از گروهش باشد. به نظر می‌رسد تاکتیک تیم نیروی هوایی دفاع-ضدحمله است. تیمی که با این شیوه بازی کند به خودی خود به حریفش این اجازه را می‌دهد تا فشار زیادی را روی دروازه‌اش بیاورد. پس اگر تراکتوری‌ها خیلی حساب‌شده فشار را از میانه زمین و یا حتی جلوتر از آن به حریف عراقی بیاورند خیلی راحت‌تر به هدف‌شان می‌رسند. البته که رسول خطیبی آنقدر باهوش و باتجربه هست که حواسش به ضدحملات حریف باشد.
از اردوی عراقی خبر می‌رسد که ایمن حسین ستاره نیروی هوایی و بهترین گلزن تیمش شرایط خوبی ندارد و گونه‌اش در بازی اول شکست و بینی و چشمش صدمه شدیدی دید. این مهاجم ملی‌پوش عراقی بازی تیمش مقابل پاختاکور ازبکستان را از دست داد. ایمن حسین هنوز به‌صورت کامل درمان نشده و شاید اگر سرمربی تیم عراقی مجبور شود او را با گارد صورت به زمین می‌فرستد. به هر حال آنها هم چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر هدف‌شان صعود باشد که هست حتماً برنامه‌هایی برای رسیدن به دروازه اخباری دارند.
البته بعد از این بازی، تراکتور سه بازی دیگر مثل تمام تیم‌های دیگر گروهش دارد اما به امید آن بازی‌ها ماندن، تفکر حرفه‌ای و منطقی نیست. تراکتور همانطور که اشاره شد توانایی رسیدن به سه امتیاز این بازی را دارد، پس آنها باید خوان اول از چهار خوان پیش‌رو را این‌بار خیلی محکم‌تر پشت سر بگذارند تا بعد از پایان 90 دقیقه حسرت فرصت‌های از دست رفته را نخورند. نیروی هوایی را اگرچه نباید دست‌کم گرفت اما اگر این تیم از ابتدا مدعی اصلی صعود بود الان در انتهای جدول قرار نداشت. تراکتور اگر برنده شود که احتمالش بسیار زیاد است، آن‌وقت هر نتیجه‌ای که در بازی شارجه و پاختاکور به دست آید (بخصوص تساوی) می‌تواند برای تیم خطیبی مهم باشد. بازی تراکتور و نیروی هوایی عراق ساعت ۱۹:۳۰ امروز در امارات برگزار خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0050 sec