printlogo


کد خبر: 228008تاریخ: 1400/1/29 00:00
ده دقیقه توفانی پرسپولیس نسخه الریان را پیچید
یک نیمه هم کافی بود

شهریار مغانلو بهترین زمان را برای شروع گل‌هایش با پیراهن پرسپولیس انتخاب کرد. مهاجم جدید سرخ‌ها که در چند بازی اخیر لیگ برتر و همچنین بازی مقابل الوحده امارات نتوانسته بود گل بزند، در بازی حساس مقابل الریان قطر پایش به گلزنی باز شد و کمک کرد تیمش به سه امتیاز برسد.
الریان که پیش‌بینی می‌شد حریف سرسخت‌تری از الوحده باشد در دقیقه 19 موفق شد روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر نایف به گل برسد. تیم قطری بعد از این گل توانست حملات پرسپولیس را کنترل کند و روی ضدحملات با نفوذهای یاسین براهیمی، کاپیتان الجزایری‌اش خطرناک به نظر می‌رسید. در این دقایق مهاجمان پرسپولیس دوئل‌های جذابی با شجاع خلیل‌زاده داشتند، ولی مدافع ایرانی الریان به آنها اجازه نداد به دروازه تیمش برسند تا نیمه اول با همان گل به پایان برسد.
در نیمه دوم اما پرسپولیس شروعی توفانی داشت. در دقیقه 47 کرنر خوب ترابی در دهانه دروازه به کامیابی‌نیا رسید و او کار سختی برای زدن گل تساوی نداشت. تنها دو دقیقه بعد نوبت مغانلو بود که اولین گل با پیراهن پرسپولیس را بزند و تیمش را جلو بیندازد. او سانتر نعمتی را بدون کنترل و با ضربه‌ای فنی به تور دروازه رساند. این دو گل شوک سنگینی به الریان بود و این تیم کنترل بازی را از دست داد. پرسپولیس توانست از این شرایط به خوبی استفاده کند و در دقیقه 57 گل سوم را زد تا کار تمام شود. این بار نوبت عالیشاه بود که از سمت چپ نفوذ کند و سانتر سریعی به دهانه دروازه داشت تا مغانلو این بار دروازه خالی الریان را باز کند. لوران بلان، سرمربی الریان بعد از دریافت گل سوم سه تعویض همزمان داشت و تلاش کرد جریان بازی را تغییر دهد، ولی تیمش در دقایق باقی‌مانده نتوانست خطر جدی بسازد. در طرف دیگر گل‌محمدی هم پنج تعویض داشت تا بتواند به برخی از بازیکنانش استراحت بدهد. پرسپولیس در لحظات آخر نیز  به گل رسید، ولی داور آن را آفساید اعلام کرد. پرسپولیس با این برد 6 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول گروه E ایستاد. در دیگر بازی گروه گوای هند و الوحده امارات به تساوی بدون گل رسیدند. با این نتایج گوا با دو امتیاز در رده دوم است و الوحده و الریان سوم و چهارم هستند. بازی بعدی پرسپولیس سه‌شنبه مقابل گوا خواهد بود. از نکات این بازی مصدومیت خلیل‌زاده در برخورد با شجاعی بود و مدافع ایرانی مجبور شد در دقایق پایانی لنگ‌لنگان ادامه دهد.
 

Page Generated in 0.0069 sec