printlogo


کد خبر: 227955تاریخ: 1400/1/29 00:00
کشتی آزاد و شروع برای یک قهرمانی دیگر
4 مدال در5 وزن

ایران ورزشی - تیم ملی کشتی آزاد روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا را با سه فینالیست، یک نفر در رده‌بندی و یک حذفی شروع کرد. 
در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا کشتی‌گیران 5 وزن نخست روی تشک رفتند که علیرضا سرلک در ۵۷، علی سوادکوهی در ۷۹ و علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی دیدار نهایی کشتی آزاد قهرمانی آسیا شدند اما مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم در نیمه‌نهایی مقابل اتوگورو که مدال طلای جهان را در سال 2018 به دست آورده بود شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.
 امیرحسین حسینی هم ضعیف‌ترین نماینده ایران در روز نخست بود که با حذف از دور رقابت‌ها کنار رفت. البته سطح مسابقات کشتی آزاد هم مانند کشتی فرنگی بسیار نازل و است و در بسیاری از اوزان تیم‌ها ناقص حضور دارند. در کشتی فرنگی برخی از اوزان در شرایطی برگزار شد که کشتی‌گیران با یک دور مسابقه به فینال رسیدند و در فینال هم حریفشان حاضر نشد.
در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک برای تیم ملی کشتی آزاد به روی تشک رفت که این دومین حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا بود. کشتی‌گیر 24 ساله لرستانی سال گذشته هفتم آسیا شده بود اما امسال با غلبه بر روزگلدی سیداف از ترکمنستان، بیلال از پاکستان و یوتو تاکشیتا از ژاپن به فینال رسید تا در فینال هم به مصاف کومار راوی از هند برود.
در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی دومین فینالیست ایران در روز نخست بود. او بعد از برتری مقابل ریوکی یوشیدا از ژاپن، سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان و یوسربایف از قزاقستان راهی فینال شد. علی سوادکوهی هم سال گذشته عضو تیم ملی در قهرمانی آسیا بود که به مدال برنز رسیده بود.
در وزن ۶۵ کیلوگرم اما مرتضی قیاسی بعد از غلبه بر ترکمنستان و علی بیک عثمان‌اف از قرقیزستان به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله زورش به تاکوتو اوتوگورو دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۸ از ژاپن نرسید و به دیدار رده‌بندی رفت. قیاسی برای کسب مدال برنز آسیا به مصاف نودیر رحیم‌اف از ازبکستان رفت.
در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول به مصاف کاران از هند رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. امیر حسین حسینی سال گذشته پدیده کشتی آزاد نام گرفت و مدال نقره قهرمانی آسیا را هم به دست آورد اما حالا این پدیده در 24 سالگی از رسیدن به دومین طلای آسیایی خود باز مانده تا یک سؤال مهم پیش بیاید که او چه زمانی قرار است رشد کند و به مدال جهانی برسد؟ در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی سومین فینالیست ایران بود که بعد از دو پیروزی 10 بر صفر مقابل کره‌جنوبی و هند به فینال رسید.

Page Generated in 0.0041 sec