printlogo


کد خبر: 227433تاریخ: 1400/1/19 00:00
دبیر کلی آسیا برای ایران می‌ماند؟
مأموریت مهم در قزاقستان

ایران ورزشی - یک روز بعد از سفر تیم ملی کشتی فرنگی به قزاقستان، علیرضا دبیر هم راهی این کشور شد. رئیس فدراسیون کشتی که چندی پیش به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه آشیل پا مجبور به جراحی شد حالا به خاطر اهمیت این سفر مجبور شده تا سختی‌های این سفر را به جان بخرد. 
در حاشیه برگزاری مسابقات گزینشی المپیک که خودش از اهمیت زیادی برخوردار است، انتخابات شورای کشتی آسیا هم برگزار می‌شود که قرار است کرسی دبیر کلی این شورا برای ایران حفظ شود.
این کرسی در اختیار حمید بنی تمیم است اما بعد از اتفاقاتی که در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی رخ داد، بنی تمیم با علیرضا دبیر زاویه پیدا کرد و حالا دبیر هم عباس جدیدی را برای این مهم انتخاب کرده است. البته بنی تمیم از سمتش کنار نرفت و هنوز هم این مسئولیت را دارد اما علیرضا دبیر به دلیل همان اختلاف‌نظرهایی که با بنی تمیم پیدا کرد، برای انتخابات به جای بنی تمیم، جدیدی را معرفی کرد. 
بنی تمیم هم ثبت نام نکرد و حالا باید این مسئولیت را به فرد دیگری بسپارد که شاید عباس جدیدی باشد و یا شاید هم فرد دیگری باشد از کشوری دیگر. البته اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در اینگونه انتخابات رخ داده، ثابت کرده که به جای یک ایرانی که از مسئولیت بین‌المللی کنار رفته، نشده که یک ایرانی این مسئولیت را برعهده بگیرد.
مثال‌های فراوانی هم در این باره وجود دارد اما حالا همه امیدوار هستند که تنها کرسی قابل اتکای کشتی ایران در سطح بین‌المللی به این سادگی از بین نرود.
 کرسی‌ای که وقتی از دست برود اهمیتش مشخص می‌شود. به همین دلیل هم رئیس فدراسیون کشتی با وجود مشکلات جسمانی که داشت راهی قزاقستان شد و زحمت سفر 20 ساعته را به جان خرید تا با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد آخرین تلاش‌ها را برای رساندن عباس جدیدی به این کرسی انجام بدهد.
انتخابات شورای کشتی آسیا برای مشخص شدن ۷ عضو این شورا، روز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ در خلال رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار می‌شود. 
دولت تورلیخانوف از قزاقستان، کنت اولیور لی از کره جنوبی، کیتیپوش سوشانتابوتر از تایلند و خانم یه ژانگ از چین کاندیداهایی هستند که در حال حاضر عضو شورای کشتی آسیا هستند و برای این دوره نیز کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند.
عباس جدیدی از ایران، آلوین آگیلاراز فیلیپین، یوسف علی الکاظم از قطر، عبداله المغربی از یمن، خانم پلجی بویاندلگر از مغولستان، کوجی فوکودا از ژاپن، لئونارد کونگ از سنگاپور و ملیس تورگانبائف از قرقیزستان نفرات جدیدی هستند که برای این انتخابات کاندیدا شده‌اند. 
شاران سینگ نایب رئیس هندی شورای کشتی آسیا، حمید بنی تمیم و هیروکی تسوکاماتو از ژاپن سه نفری هستند که در حال حاضر عضو شورا هستند و برای دوره جدید کاندیدا نشده‌اند.
شاید رأی آوردن عباس جدیدی در این انتخابات از کشتی گرفتن او با خادارتسف، لری خابلوف و کورت انگل هم سخت‌تر باشد. او رقبایی دارد از کشورهای جنگزده و یا کشورهایی که اصلاً در کشتی حرفی برای گفتن ندارند و شاید دانش تمام کشور آنها از کشتی به اندازه همین عباس جدیدی نباشد اما اصلاً بعید نیست که در این انتخابات جدیدی قافیه را به آنها ببازد. 
حالا کمتر از 5 روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و کشتی ایران به عنوان قدرت برتر آسیا و به عنوان یکی از ابرقدرت‌های کشتی دنیا باید بتواند در آسیا حداقل یک صندلی قابل احترام داشته باشد.
 حضور دبیر در کنار تیم‌های ملی شاید خیلی مهم باشد اما مهم‌ترین کار او جمع کردن رأی برای عباس جدیدی است تا این کرسی مهم از بین نرود. باید منتظر ماند و دید که استراتژی او برای حفظ این صندلی چقدر موفقیت‌آمیز خواهد بود.

Page Generated in 0.0058 sec