printlogo


کد خبر: 227432تاریخ: 1400/1/19 00:00
خبر

حضور تکواندوی بلغارستان با ذوالقدر در قهرمانی اروپا
تیم ملی تکواندوی بلغارستان با مدیریت فنی حسن ذوالقدر در رقابت‌های قهرمانی اروپا به میدان می‌رود. رقابت‌های تکواندوی قهرمانی اروپا در حالی از امروز به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز می‌شود که حسن و فرزاد ذوالقدر در این تیم حضور دارند. فرزاد به عنوان سرمربی و تکواندوکار در تیم ملی بلغارستان حضور دارد و حسن ذوالقدر هم به عنوان مدیر فنی تجربیاتش را در اختیار این تیم قرار می‌دهد. ذوالقدر که در سفر اخیر «بنف» رئیس فدراسیون بلغارستان به ایران، به عنوان مدیرفنی تیم ملی این کشور انتخاب شد، از امروز کار خود را به صورت رسمی با این تیم آغاز می‌کند. این دوره از مسابقات با حضور ۳۶۲ تکواندوکار از ۴۷ کشور طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه برگزار خواهد شد.
 
مسابقات قایقرانی بادبانی انتخابی المپیک
بیستمی برای احمدی در پایان دور هشتم
احمد احمدی در روز چهارم رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بادبانی در عمان با حریفان رقابت کرد که در پایان این دور در رده بیستم ایستاد. مسابقات انتخابی المپیک بادبانی در قاره آسیا و آفریقا از پانزدهم فروردین‌ماه در مرکز ورزش‌های آبی المصنعه عمان آغاز شده و احمد احمدی در کلاس «Laser» به مصاف حریفانش رفته است. پس از برگزاری شش دور مسابقه در روزهای گذشته، سیلورها در دو دور رقابت دیگر شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید تا روز پنجشنبه به رقابت ادامه دهند تا تکلیف المپین این کلاس در قاره آسیا مشخص شود.
احمدی در دور هفتم در جایگاه نوزدهم و در دور هشتم در رده هجدهم قرار گرفت. سیلور کشورمان تا این جای کار در پایان هشت دور مسابقه، مجموعاً در رده بیستم قرار دارد. در جدول رده‌بندی کلاس Laser رقابت‌ها، تا این مرحله سیلور سنگاپور در رده نخست قرار دارد و نماینده هند با پیشی گرفتن از رقیب تایلندی خود جایگاه دوم را کسب کرده است.
 
انتخاب شهر میزبان قهرمانی آسیا، اولویت هندبال
اتفاق خوبی در هندبال افتاد و با موافقت کنفدراسیون آسیا، میزبانی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به ایران داده شد. البته هنوز شهر میزبان انتخاب نشده و فدراسیون باید در اسرع وقت تصمیم نهایی را بگیرد. بیستمین دوره مسابقات هندبال قاره آسیا حکم انتخابی مسابقات جهانی 2023 سوئد و لهستان را دارد و به همین خاطر از اهمیت بالایی برای کشورهای آسیایی برخوردار است و این موضوع کار را برای ایران سخت می‌کند. بر اساس برنامه اعلام شده این رقابت‌ها در ژانویه 2022 (دی‌ماه 1400) برگزار می‌شود و فدراسیون هندبال دو هفته فرصت دارد تا اسامی شهرهای میزبان را به کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کند و آسیا پس از بررسی شرایط شهر میزبان را معرفی کند.موضوع اسکان تیم‌ها و سالن برگزاری و همچنین داشتن دو سالن تمرینی در کنار سالن اصلی مسابقات از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شهر میزبان است. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال طی روزهای آینده در این خصوص با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و همچنین مسئولان شرکت توسعه و تجهیز جلساتی را برگزار می‌کند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.
 
وداع زودهنگام شمشیرباز فلوره با قهرمانی جهان
ملی‌پوش شمشیربازی ایران خیلی زود با مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان وداع کرد. در ادامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان در مصر، رقابت اسلحه فلوره برگزار شد و نماینده ایران وداع زودهنگامی با مسابقات داشت. ماهان میرزایی در اسلحه فلوره نوجوانان، پس از صعود از مرحله گروهی وارد جدول حذفی مسابقات شد اما در همان دور اول شکست خورد و حذف شد. میرزایی در مرحله یک سی و دوم جدول مسابقات با نتیجه ۴ بر ۱۵ برابر آدام وانگ از کانادا شکست خورد. او در رنکینگ مسابقات نوجوانان جهان در رده ۴۹ قرار گرفت. ایران در این مسابقات تنها یک نماینده دیگر دارد که محمد رضایی طادی در اسلحه اپه جوانان به رقابت می‌پردازد.
 
حضور 9 کشور در مسابقات دوومیدانی مشهد
عمان انصراف داد
۹ کشور در اولین دوره مسابقات دوومیدانی جام امام رضا(ع) شرکت می‌کنند. اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین به میزبانی مشهد برگزار می‌شود. به گفته هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی، ایران از ۳۰ کشور برای حضور در این مسابقات دعوت کرده است که ۱۰ کشور لیست خود را ارائه دادند. البته به تازگی تیم عمان از حضور در مسابقات انصراف داده است و ۹ کشور دیگر به ایران سفر می‌کنند. به این ترتیب عراق، پاکستان، سوریه، قرقیزستان، افغانستان، ارمنستان، بنگلادش، ترکیه و هند کشورهای شرکت کننده در جام امام رضا(ع) هستند. دوومیدانی‌کاران این کشورها پس از ورود به ایران در روز ۲۱ فروردین، تست کرونا می‌دهند و در صورت منفی بودن نتیجه در استارت لیست مسابقات قرار می‌گیرند.

Page Generated in 0.0058 sec