printlogo


کد خبر: 227410تاریخ: 1400/1/19 00:00
یک جلسه هیأت رئیسه در 37 روز کافی نیست

صادق رئیسی‌کیا
 
تا امروز که 19 فروردین‌ماه ۱۴۰۰ است بیش از یک ماه از انتخاب و استقرار هیأت رئیسه جدید فدراسیون می‌گذرد و فقط یک جلسه هیأت رئیسه برگزار شده است. قانوناً و عملاً هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای اداره بهینه فدراسیون فوتبال چه تعداد جلسه باید برگزار نمایند؟
 پاسخ
1-برابر بند ۱ ماده ۳۴ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، هیأت رئیسه فدراسیون باید حداقل ۹ جلسه در سال برگزار نماید. تعیین حداقل تعداد جلسات در اساسنامه فقط از جهت یادآوری اهمیت اداره بهینه فدراسیون فوتبال به هیأت رئیسه بوده و هرگز بدین معنا نیست که همین تعداد جلسه برای اداره بهینه فدراسیون فوتبال کافی است. بلکه فقط بیانگر این الزام است که حداقل تعداد جلسات هیأت رئیسه برای اداره بهینه فدراسیون فوتبال ۹ جلسه در سال است.
2- برابر بند ۱ ماده ۳۵ و ماده ۸۵ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، (علاوه بر موارد متعددی که تصمیم‌گیری درباره آنها به طور صریح و مشخص در صلاحیت هیأت رئیسه فدراسیون قرار گرفته) انجام هر گونه اقدام و اتخاذ هر گونه تصمیم که مشخصاً در حیطه صلاحیت مجمع عمومی و ارکان فدراسیون نباشد بر عهده هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است و از آنجا که برابر بند ۲ ماده ۲۰ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، هیأت رئیسه، رکن اجرایی و مسئول اداره فدراسیون فوتبال است تعداد جلسات لازم برای اداره بهینه فدراسیون فوتبال باید متناسب با مشکلات، نیازها، مسائل و شرایط روز فوتبال کشور باشد.
3- به نظر می‌رسد اکنون که اصلاح ساختار و روش کار فدراسیون فوتبال بر پایه اساسنامه جدید یک ضرورت مهم است و اکنون که نابسامانی‌ها و بدهی‌های بزرگ به جامانده از دوره مدیریت پیشین، فدراسیون فوتبال را در احاطه انبوهی از مشکلات قرار داده است و اکنون که تیم ملی فوتبال ایران در جهت راهیابی به جام جهانی فوتبال به حمایت و همراهی گسترده نیاز دارد و اکنون که بودجه سال جاری فدراسیون فوتبال نیاز به تدوین و تأمین و سازماندهی دارد برگزاری فقط یک جلسه هیأت رئیسه در 37 روز، متناسب با نیازها و ضرورت‌های فدراسیون فوتبال نیست. حداقل در شش ماهه نخست فعالیت یعنی تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای استقرار کمیته‌ها و ارکان فدراسیون و اتخاذ تصمیم درباره بودجه و منابع مالی و... باید هر ماه حداقل دو جلسه برگزار نماید. به ویژه آنکه برابر بند ۶ ماده ۳۴ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، امکان برگزاری جلسات هیأت رئیسه به صورت غیرحضوری از طریق ویدیو کنفرانس و فناوری‌های امروزی، پیش بینی گردیده و مصوبات چنین جلساتی همانند مصوبات جلسات حضوری، معتبر شناخته شده است.

Page Generated in 0.0051 sec