printlogo


کد خبر: 227409تاریخ: 1400/1/19 00:00
انتقاد کریمی، انتصاب دستیار او
امامی‌فر رئیس مرکز ملی فوتبال شد

مراسم معارفه علیرضا امامی‌فر، رئیس جدید مرکز ملی فوتبال صبح چهارشنبه با حضور شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون، میرشاد ماجدی و طهمورث حیدری (اعضای هیأت رئیسه)، سعید قاسمی، معاون و اعضای حاضر در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. در این مراسم شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، در کنار هم فعالیت‌های بزرگی را انجام خواهیم داد. نگاه‌مان توسعه محور بوده و با پیشبرد اهداف خود فصل نوینی در برنامه‌ریزی جدید فدراسیون فوتبال، حکمفرما خواهد شد. اراده ما قوی و مستحکم است و در همین راستا قدم بر خواهیم داشت. فدراسیون فوتبال بستر لازم برای نگاه آکادمیک و روند برنامه‌ریزی ایجاد خواهد کرد. نگاه ما شایسته سالاری بوده و با تغییرات، درصدد آن هستیم که با اجرای برنامه‌های خود با نگاه اقتصادی فوتبال و تغییراتی که رخ می‌دهد، به سمت آکادمیک بودن و کارآمد شدن بیش از پیش، پیش برویم. فضای ما و نگاه‌مان چیزی است که به آن اعتقاد داریم و تمام سعی ما بر این است که با عدالت پیش برویم و از صیانت فدراسیون فوتبال دفاع و حمایت خواهیم کرد.»
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «فوتبال برای ما در بخش توسعه فوتبال و آکادمیک بسیار مهم و حائز اهمیت است و امیدوارم که شاهد رشد بیش از پیش در این قسمت باشیم. در فدراسیون فوتبال به روی همه باز است و برای توسعه با برنامه‌ریزی پیش خواهیم رفت.»
در ادامه سعید قاسمی، معاون مرکز ملی فوتبال گفت: «تمام تلاش من به همراه همکارانم بر این بوده تا روند رو به رشدی را در این کمپ داشته باشیم. همگام با سیاست‌های فدراسیون فوتبال برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و امیدوارم شاهد اتفاقات خوب باشیم.»
علیرضا امامی‌فر، رئیس جدید مرکز ملی فوتبال در ادامه این مراسم گفت: «ابتدا از عزیزی خادم به خاطر بینشی که داشته تشکر می‌کنم. در جلسه‌ای که با ایشان برگزار کردم در خصوص موارد مختلفی به بحث و بررسی پرداخته و متوجه شدم اهداف ایشان دانش بنیان بوده و به علم توجه می‌شود و به دنبال توسعه و پیشبرد فوتبال کشور هستند. بر همین اساس تأخیر نکرده و پاسخ مثبت به این پیشنهاد دادم. چندین سال منتظر چنین دیدگاهی بودم. سعی می‌کنم با تمام وجودم در این کار انرژی بگذارم. به کار گروهی اعتقاد دارم و در همین راستا برنامه‌هایم را پیش می‌برم.»
علیرضا امامی‌فر سابقه بازی برای تیم ملی، پرسپولیس و شارلروای بلژیک را در کارنامه دارد و همچنین از تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی بهره می‌برد. او که حالا به عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال انتخاب شده، در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اینکه نفرات فوتبالی و تحصیلکرده در این دوره و دوره‌های قبل حضور دارند باعث خوشحالی است و امیدوارم در کنار یکدیگر برنامه‌های خود را توسعه داده و خدمتی هر چند کوچک برای فوتبال ایران انجام بدهم. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که از هر جایی کار کنیم و مسئولیتی که داریم، اگر کار خود را با نیت و صداقت در راه فوتبال پیش ببریم این چرخه فوتبال به درستی می‌چرخد و شاهد موفقیت خواهیم بود.»
در ادامه میرشاد ماجدی که عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است، گفت: «امامی‌فر همدوره و همبازی من بوده و باعث افتخار است که ما فوتبالی‌ها کنار هم هستیم. ایشان فرد فوتبالی است و معضلات و شرایط اماکن ورزشی را بسیار خوب می‌داند. بنای مرکز ملی فوتبال به دوش همکاران حاضر در این مرکز که متعهد و با تجربه هستند، تاکنون پیش رفته و از امامی‌فر می‌خواهم با صبر و همت بالا، با تعامل و همکاری و برنامه‌های راهبردی پیش برود و در نهایت شاهد حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باشیم.»
عزیزی‌ خادم در شرایطی از شایسته‌سالاری در فدراسیون فوتبال صحبت کرده که انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتقادهای زیادی را در پی داشته و اکثر قریب به اتفاق اهالی فوتبال در دو سه روزی که از این موضوع می‌گذرد، به این انتخاب اعتراض کرده‌اند. از طرفی علیرضا امامی‌فر دستیار علی کریمی در سپیدرود بود و با توجه به انتقادهای جادوگر در روزهای اخیر، خیلی‌ها معتقدند این انتخاب انجام شده تا شاید کریمی دست از انتقادها بکشد.
 
 
خورشیدی سرپرست می‌ماند
انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی با انتقادهای اهالی فوتبال مواجه شده است. بیشتر نوک انتقادات هم به سوی عزیزی خادم بوده است. با این حال رئیس فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای نقض تصمیم خود ندارد. مجتبی خورشیدی در مراسم معارفه علیرضا امامی‌فر به عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال ایران حضور داشته و از سویی با حضور در مرکز ملی فوتبال ایران در حال دنبال کردن برنامه‌های آتی تیم ملی است.
برخی تصور می‌کردند با حجم انتقادهای صورت گرفته یا مجتبی خورشیدی از سمت خود استعفا خواهد داد یا اینکه رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم خود را تغییر خواهد داد اما هیچ‌یک از این اتفاقات صورت نگرفته و مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی کار خود را آغاز کرده است. همانطور که اشاره شد در روزهای اخیر و بعد از انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی رسانه‌ها و اهالی فوتبال گاهاً با انتقادهای تند این انتخاب را زیر سؤال برده‌اند. پیش‌تر این سمت در اختیار محمدرضا ساکت بود و بعد از رفتن محمدرضا ساکت هم بیشتر کارهای اجرایی تیم ملی را مهدی خراطی انجام می‌داد.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec