printlogo


کد خبر: 225294تاریخ: 1399/12/6 00:00
قایدی حق دارد پول بیشتری بخواهد
فنونی زاده: با تحصن هواداران مقابل مجلس مخالفم

مصاحبه
مهدیه دریابیگی      
 
استقلال دیروز هم آبستن حوادث زیادی بود. این بار هواداران استقلال جلوی در مجلس تحصن کردند و خواستار بهبود شرایط استقلال از جمله شرایط مالی شدند. با اینکه مدیرعامل استقلال دوشنبه اعلام کرد از محمود فکری حمایت می‌کند و اعضای هیأت مدیره استقلال هم با این مربی همراه هستند و از او حمایت می‌کنند اما هواداران ناراضی استقلال راضی نشدند و با تحصن روبه‌روی مجلس خواستار حمایت وزارت ورزش شدند. اوضاع و احوال آشفته استقلال بدجور پیشکسوتان این تیم را نیز نگران کرده است. مهدی فنونی‌زاده همان پیشکسوتی است که سعی می‌کند با هواداران استقلال ارتباط داشته و درد دل آنها را بشنود اما فنونی‌زاده با تجمع هواداران استقلال مقابل در مجلس اصلاً موافق نیست.
 
استقلال این روزها حواشی زیادی دارد و در تازه‌ترین اتفاق هواداران استقلال با تحصن مقابل در مجلس خواهان حمایت وزارت ورزش از این تیم شده‌اند، نظر شما در مورد اعتراضات اینچنینی چیست؟
 مگر دفعات پیش اینطور اعتراض کردند اتفاق خاصی افتاد؟! من با اعتراضات اینچنینی اصلاً موافق نیستم چون ثمره‌ای ندارد. البته هواداران تقصیر ندارند یک عده از افراد که بعید است استقلالی باشند آنها را تحریک می‌کنند و بعد خودشان را کنار می‌کشند و این هواداران اذیت می‌شوند. اینگونه اتفاقات باعث تضعیف روحیه تیم و استرس دادن به بازیکنان می‌شود. متأسفانه فضای مجازی بلای جان استقلال شده است!
نظر شما در خصوص شرایط استقلال چیست؟
 شرایط استقلال اصلاً خوب نیست اما نباید کاری کرد که وضع از این بدتر شود. بازیکنان اگر دچار استرس شوند دیگر نمی‌توانند تمرکز داشته باشند.
هواداران دلشان با فکری نیست و معتقد هستند که او باید از تیم استقلال برود. شما چقدر با نظر آنها موافق هستید؟ یعنی فکری برود شرایط استقلال بهتر می‌شود؟
 مگر فکری باید پول بیاورد که آنها معتقد هستند محمود باید برود. چه تقصیری متوجه او است؟ مدیران ضعیف عمل کردند و مشکلات مالی ربطی به سرمربی تیم ندارد.
پس شما با جدایی آقای فکری موافق نیستید؟
 یک مسأله‌ای وجود دارد که در این زمینه آدم را به فکر فرو می‌برد. استقلال با همین فکری چندین هفته صدر جدول بود اما همان زمان هم مخالف فکری بودند و می‌گفتند باید فکری برود! آنقدر گفتند تا هفته آخر حتی صدر جدول را نیز از دست دادیم. نباید دنبال تخریب باشیم و با تشویق افراد فکر کنیم که به نتیجه می‌رسیم.
مشکل اینجا است که آن زمان هواداران معتقد بودند استقلال خوب بازی نمی‌کند!
 مگر پرسپولیس خوب بازی می‌کند؟ کدام تیم در لیگ خوب بازی می‌کند. اصلاً مگر تیم کی‌روش خوب بازی می‌کرد که اینقدر از او حمایت می‌کردند؟!
یکی از معضلات تیم این است که گفته می‌شود چند بازیکن استقلال دلشان با فکری نیست و همین مشکل برای این تیم به وجود آورده است!
 باید خود بازیکنان به زبان بیاورند. چرا الان که تحصن شد نگفتند با فکری مشکل دارند. من فکر می‌کنم اگر استقلال یک آنالیزور خوب داشت شرایطش بهتر می‌شد.
قایدی چند روزی است که قهر کرده و مدعی است که باید دو میلیارد به قرارداد قبلی‌اش اضافه شود. نظر شما در خصوص خواسته او چیست؟
 به نظرم خواسته مهدی بحق است. قایدی نصف تیم استقلال است و با این توانایی حق دارد که بخواهد قراردادش را اضافه کنند اما شاید درست بود در این شرایط که استقلال مشکلات زیادی دارد قهر نمی‌کرد.
فکر می‌کنید استقلال در نیم‌فصل دوم نتیجه بگیرد؟
 چرا نتواند نتیجه بگیرد مگر تا آخر نیم‌فصل صدر نبود و فقط یک باخت آخر این تیم را از صدر دور کرد. پس می‌تواند نیم فصل دوم نتیجه بگیرد.
یکی از ایراداتی که به فکری گرفته می‌شود این است که نمی‌تواند تیم را مدیریت کند و تیم استقلال بی‌نظم و شلخته شده شاید هم به همین دلیل نتیجه نمی‌گیرد! نظر شما چیست؟
    مشکل این است که در کادر فنی‌اش یک بزرگتر ندارد. استقلال یکی مثل کریم باقری می‌خواهد تا بازیکنان را به موقع آرام کند. اینطوری مشکلش حل می‌شود.

Page Generated in 0.0064 sec