printlogo


کد خبر: 225289تاریخ: 1399/12/6 00:00
تایسون با محمدعلی موافق است:
شوگر ری رابینسون عالی بود

 مایک تایسون همیشه از اسطوره‌های مشتزنی تجلیل کرده است. او در نوجوانی زندگی بزرگ‌ترین بوکسورهای دنیا را مطالعه کرده است.
زمانی که او تصمیم گرفت با کاس دی‌آماتو، مربی‌اش زندگی کند، توانست به کتابخانه او دسترسی پیدا کند و درباره قهرمانان گذشته مطلب بخواند.
البته محمدعلی کلی بوکسور محبوب تایسون بود و زمانی که تایسون در زندان نوجوانان حضور داشت، محمدعلی کلی از آنجا بازدید کرد.
در ابتدا به افراد حاضر در آنجا فیلمی از علی نشان داده شد تا الهام‌بخششان باشد و سپس این بوکسور اسطوره‌ای وارد شد و خودش را معرفی کرد.
تایسون و علی بعدتر که تایسون جایگاه بهترین مشتزن دنیا را گرفت، با هم دوست شدند اما علی بهترین مشتزن تاریخ را شوگر ری رابینسون می‌دانست.
رابینسون در سال‌های 1946 تا 1960 بارها قهرمانی کسب کرد. سبک مشتزنی زیبای او همچنان نقل محافل است. علی گفته بود: «این مرد بسیار زیبا کار می‌کرد. زمان‌بندی، سرعت، واکنش، ضرباهنگ، بدن، همه چیز او فوق‌العاده بود. من می‌گویم من بهترین ورزشکار سنگین‌وزن تاریخ هستم اما اگر تمامی وزن‌ها را در نظر بگیریم، رابینسون را باید بهترین ورزشکار سنگین‌وزن تاریخ دانست.» تایسون اخیراً در یک پادکست به این سؤال که آیا شده بازی‌های شوگر ری رابینسون را ببیند پاسخ داده: «گوش کن، شوگر ری رابینسون 40 مبارزه داشت و هر 40 تا را برد. بعد هم یک نبرد را باخت. او پس از آن باخت 80 مبارزه دیگر را بدون شکست به پایان برد. رکورد او در نهایت به 128 برد و یک باخت رسید.»
رابینسون در کل دوران ورزشی‌اش 200 مبارزه انجام داد.
 

Page Generated in 0.0045 sec