printlogo


کد خبر: 225280تاریخ: 1399/12/6 00:00
سفر به سی‌سخت در یکی از مهمترین برهه‌های زندگی
علی کریمی مثل همیشه

رومینا تیموری
 
دیروز خبر آمد یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در کرج جلسه سفت و سختی با هیأت‌های استانی داشته تا بتواند نظر رؤسای این هیأت‌ها را برای رأی دادن به خودش جلب کند. کاندیدای دیگر هم به اصفهان سفر کرد اما علی کریمی اوضاع کاملاً متفاوتی داشت.
اول صبح خبر آمد که برنامه اینترنتی‌ای که او در آن شرکت کرده تا نظراتش را درباره فدراسیون فوتبال و انتخابات بگوید، توقیف شده. برخی رسانه‌ها حتی تیتر زدند: «علی کریمی به سرنوشت عادل فردوسی‌پور دچار شد!» تا یادآور این شوند که چند ماه پیش از پخش برنامه اینترنتی عادل هم جلوگیری شده بود.
شماره 8 عصیانگر فوتبال ایران پیش‌تر از حضور در مناظره ضبط شده‌ای که دوشنبه‌شب از شبکه سوم صداوسیما پخش شد، سرباز زده بود و آن را نمایشی دانسته بود و حضورش در برنامه‌ای که قرار بود از سامانه فیلیمو پخش شود، می‌توانست تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین تاک شوهای اینترنتی ایران شود اما ساترا، نهاد نظارتی برنامه‌های اینترنتی که متعلق به صداوسیماست فعلاً با پخش این برنامه مخالفت کرده.
این نهاد که چند وقتی است تصیم‌گیر اصلی حوزه برنامه‌ها و سریال‌های اینترنتی است و عملاً وزارت ارشاد را کنار گذاشته، البته چند ساعت بعد با بیانیه‌ای اعلام کرد برنامه مورد نظر توقیف نشده است: «ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها، اعلام می‌شود یکشنبه ۳ اسفند ماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد. ‏این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است. فرآیند در نظر گرفته شده برای همه محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که در خصوص برنامه همرفیق و سریال‌های قورباغه، خوب بد جلف و ... طی شده و رسانه‌های صوتی و تصویری برنامه‌های خود را طی این فرآیند منتشر کرده‌اند. ‏در صورتی که برنامه در دسته ‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت، امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربر محور را داشت و به فرآیند فوق‌الذکر نیاز نداشت.»
برخی این بیانیه ساترا را فرار رو به جلو می‌دانند چون انتخابات فدراسیون قرار است 10 اسفندماه برگزار شود و اگر قرار باشد مجوز دادن به این برنامه زمانبر شود، عملاً حرف‌های کریمی خاصیت خود را از دست می‌دهد.
با این همه جادوگر فعلاً به این اتفاقات واکنشی نشان نداده. او برخلاف همتایانش که این روزها به شدت مشغول لابی هستند، روز گذشته پستی در اینستاگرامش گذاشت که نشان می‌داد چرا مردم تا این حد این ستاره فوتبال را دوست دارند. کریمی عکسی از زلزله‌دیده‌های سی‌سخت گذاشت و اعلام کرد بزودی برای کمک‌رسانی به این منطقه سفر می‌کند.
بی‌خیالی او در یکی از مهمترین برهه‌های زندگی‌اش درست یادآور روزهایی است که با خونسردی مدافعان را دریبل می‌کرد، بی‌اعتنا به حضور رئیس جمهوری وقت در زمین تمرین، روی چمن ولو شده بود و بدور از نقاب‌های رایج در فوتبال ایران، همیشه حرفی که به نظرش درست است را می‌زد.

Page Generated in 0.0057 sec