printlogo


کد خبر: 225248تاریخ: 1399/12/6 00:00
آرمین هادی‌پور به آلمان اعزام می‌شود؟
دکتر امینی: فدراسیون پزشکی در اتاق بسته تصمیم اشتباه گرفت

ماجرای مصدومیت آرمین هادی‌پور هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود.  این تکواندوکار شایسته که امید کسب مدال در المپیک است حالا به‌دلیل مصدومیت در شرایط عجیبی قرار گرفته است؛ مصدومیتی که حالا شرایط سختی را به وجود آورده و پای اشتباه فدراسیون پزشکی به میان آمده است. بعد از اینکه مشخص شد سوم مهر 99 کمیسیون پزشکی برای آرمین تشکیل شده و در این کمیسیون تشخیص این بوده که رباط صلیبی پاره نشده اما حالا بعد از 5 ماه نظر همین کمیسیون تغییر کرده است. تغییری که حالا واکنش‌های زیادی را در پی داشته و این‌بار پای بابک زرگرامینی پزشک متخصص ارتوپد و فوق‌تخصص جراحی زانو و طب ورزشی به میان آمده که معتقد است در این‌باره فدراسیون پزشکی ورزشی کوتاهی کرده است: «در این‌باره آماده بودم هر کمک و مشورتی که بخواهند را بدون هیچ چشم‌داشتی ارائه بدهم اما متأسفانه از بنده نظرخواهی نشد. در طول دو سال گذشته بارها بدون هیچ چشم‌داشت مالی و یا موارد دیگر همکاری داشتم، چراکه از راه دور با این همکاری‌ها نه مطبم پر و نه تعداد عمل‌هایم بیشتر می‌شود. برخی فکر می‌کنند من یکی دو روز است در این کار هستم اما من بیشتر از ۲۰ سال است در بحث درمان آسیب‌دیدگی‌های ورزشی و جراحی مفاصل سابقه دارم. می‌شد ۵ ماه پیش و پس از انجام ام‌آرآی حداقل از من نظرخواهی شود؛ موضوعی که در علم امروزه دیگر عادی است و نظر خواستن در موارد پزشکی از شأن کسی مخصوصاً درباره ورزشکاران شاخص که باید در المپیک به میدان بروند و موضوع اهمیت بالایی دارد، کم نمی‌کند. همه افرادی که سرشناس هستند و تجربه دارند می‌توانند در موارد مختلف پزشکی نظر بدهند و این بحثی کاملاً عادی است. متأسفانه این همفکری وجود ندارد و یک سیستم پیچیده و منفعت‌طلب سال‌هاست در این‌باره وجود دارد. سال‌هاست فقط یکی دو نفر تصمیم می‌گیرند و هیچ فردی را در دایره خود راه نمی‌دهند. بارها حسن نیت من در یکی دو سال اخیر نیز فایده‌ای نداشته و راه‌گشا نبوده است.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد با تصمیم بهتر پزشکان متخصص فدراسیون پزشکی ورزشی جلوی پارگی رباط صلیبی آرمین هادی‌پور را گرفت؟ ادامه داد: «اگر ۵ ماه پیش تصمیم خوبی می‌گرفتند قطعاً با توجه به یک سال زمان تا المپیک توکیو راه درمان وجود داشت و باید این کار انجام می‌شد. اگر روش‌های دیگر در ایران انجام نمی‌شود دلیل نمی‌شود که در کشورهای دیگر نیز وجود ندارد؛ مثل روشی که درباره حمیده عباسعلی انجام دادیم و موفقیت‌آمیز بود. متأسفانه آن موضوع هم بازتاب خوبی نداشت و شنیدم می‌گفتند عباسعلی به المپیک نمی‌رسد. با توجه به اینکه با فیزیوتراپ و مربی او تمام مدت در ارتباط بودم ایمان داشتم حتی به المپیک ۲۰۲۰ هم می‌رسد اما یکسری سم‌پاشی‌ها بود که او هم نمی‌رسد.»
زرگر در پاسخ به این سؤال که آیا حضور آرمین هادی‌پور با همین شرایط در المپیک توکیو ممکن است یا خیر؟ ادامه داد: «با تصمیماتی که گرفته شده می‌خواهند بدون عمل او را به المپیک ببرند، در برخی ورزش‌ها که بدون حریف یا درگیری است می‌شود این کار را انجام داد اما بعید می‌دانم در ورزشی مثل تکواندو آن هم در المپیک که بهترین‌های جهان حضور دارند این کار بدون خطر و شدنی باشد. بعید می‌دانم در یک ورزش رزمی بدون ACL بتوان کار کرد، هر چقدر هم رزمی‌کار از لحاظ بدنی خوب باشد قطعاً باز هم خالی بودن پا را در زمان مبارزه احساس می‌کند.»
فارغ‌التحصیل دانشگاه پزشکی هانوفر آلمان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است وضعیت مصدومیت این ورزشکار با حضور در میادین بدتر شود یا خیر؟ هم نظر جالبی دارد: «امیدوارم اینطور نشود اما صددرصد زانویی که لق است هر لحظه ممکن است با کوچکترین چرخش باعث پارگی PCl، مینیسک و حتی MCL شود و این خطر قطعاً وجود دارد. با توجه به این تصمیماتی که گرفتند فقط می‌توانیم دعاگو باشیم که این مسأله ختم به خیر شود. یکسری لوازم پزشکی در ایران وجود ندارد و با توجه به حضور من در آلمان می‌شود همکاری بهتری داشته باشیم و بنده مثل همیشه آماده کمک به ورزشکاران کشورمان هستم. تجربه‌های موفقی داشته‌ایم، مثلاً احسان حدادی هم با من تماس داشت با اینکه پزشک مستقیم نبودم اما با پزشک و جراح او همفکری کردیم و خدا را شکر نتیجه خوب حاصل شد. بنده همیشه آماده همکاری بوده‌ام اما متأسفانه هیچ رغبتی در داخل ایران از سوی یکسری افراد وجود ندارد.»
 

Page Generated in 0.0047 sec