printlogo


کد خبر: 225230تاریخ: 1399/12/5 00:00
قبل از گل‌گهر بیشتر فرصت‌هایمان با بدشانسی گل نمی‌شد
مهدیخانی: وظیفه مهاجم فقط گل‌زدن نیست

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
محمد مهدی مهدیخانی، هافبک تهاجمی تیم پرسپولیس که سابقه بازی در لیگ کرواسی، تیم ملی جوانان و بازی در چند تیم دیگر نظیر پدیده را در کارنامه دارد، با نظر مثبت یحیی گل محمدی به دلیل سابقه کار قبلی در تیم پدیده به پرسپولیس آمد. با این بازیکن به بهانه قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس و سایر موارد گفت‌وگویی داشتیم.
 
از بازی مقابل گل گهر بحث‌مان را شروع کنیم، فکر می‌کردید با اختلاف پنج گل این تیم را در خانه‌اش شکست دهید؟
گل گهر تیم خیلی خوبی است و برای لیگ بیستم هم واقعاً خرج زیادی کرده اما به هر حال ما هم پرسپولیسیم که چندین دوره متوالی است، موفق شده‌ایم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. بازی بسیار خوبی داشتیم و موفق به برد پرگل شدیم چون بیشتر فرصت‌هایمان تبدیل به گل شد. سه امتیاز شیرین بازی را گرفتیم و به صدر رفتیم. رده‌ای که فکر می‌کنم تیم‌مان برای رسیدن به آن از هر تیم دیگری استحقاق بیشتری داشت.
چرا در بازی‌های قبل از گل گهر نتوانسته بودید برد پر گل کسب کنید؟
ما در هر بازی برای برد به مصاف حریفان می‌رویم. در بازی‌های قبلی هم سه امتیازهای خوبی را جمع کردیم اما بعضی از مواقع با وجود فرصت‌های زیادی که خلق می‌کنید همه  بخت‌های گلزنی‌تان به گل تبدیل نمی‌شود. از سوی دیگر فشار زیادی هم برای گلزنی روی بازیکنان تیم ما خصوصاً مهاجمانمان وجود دارد که این مسأله کار را کمی سخت می‌کند. با این وجود من فکر می‌کنم تیم‌مان موقعیت گل زیادی خلق می‌کند و به لحاظ مالکیت توپ و میدان را در اختیار دارد و حریفان را تحت فشار قرار می‌دهد و در ‌هر بازی هم قدرت خودش را نشان می‌دهد اما بالاخره در هر بازی نمی‌توان گل‌های زیادی به ثمر رساند.
خودت هم نتوانسته‌ای تاکنون گلی برای پرسپولیس به ثمر برسانی و البته خوب می‌دانی برای تبدیل شدن به بازیکن ثابت باید توانایی‌های خودت را بیشتر اثبات کنی.
من هر زمانی که به بازی می‌روم، تمام تلاشم را می‌کنم که به موفقیت برسم و در کار تیمی و انفرادی برای تیمم مفید واقع شوم. پست من هم هافبک مهاجم است و همواره سعی کرده‌ام در کارهای نفوذی بهترین باشم و کاری را که از من خواسته شده را به نحو احسن انجام دهم. یکی از وظایف مهاجم گلزنی  است اما همه وظیفه‌اش فقط گل زدن نیست. تیم ما فوتبال شناوری را ارائه می‌دهد. بازیکنانمان واقعاً بازی‌های قابل قبولی را ارائه دادند و نمایش‌های زیبایی  داشتند و خدا را شکر که نتیجه‌اش هم قهرمانی نیم‌فصل بوده تا راه ما را بعد از رسیدن به صدر برای موفقیت اصلی هموار کند.
فکر می‌کنی چند تیم مدعی در لیگ این فصل وجود دارند؟
من معتقدم که پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است و به جز تیم خودمان تیم سپاهان را هم یکی از مدعیان دیگر قهرمانی می‌دانم.
واقعاً هواداران پرسپولیس باید منتظر پنجمین قهرمانی متوالی تیمشان باشند؟
هواداران تیم‌مان بهترین هستند و به عشق آنهاست که بازیکنان پرسپولیس در هر بازی با تمام وجود می‌جنگند تا پیروز شده و در صدر قرار گرفته و قهرمان شوند. از همین رو من پرسپولیس را شانس اصلی قهرمانی لیگ بیستم می‌دانم چون بالاخره تیمی بودیم که دو بار در چند سال اخیر به فینال آسیا رسیدیم و در لیگ برتر هم پوکر قهرمانی در لیگ برتر را زدیم. از این رو من تیم‌مان را مستحق‌ترین و قدرتمندترین تیم برای پنجمین قهرمانی متوالی و به قولی گلات قهرمانی  می‌بینم و ان‌شاءالله که به این مهم می‌رسیم و باز هم هواداران میلیونی‌مان را شاد می‌کنیم.
در خصوص بازی‌تان مقابل سایپا در شروع نیم‌فصل دوم چه صحبتی داری؟
سایپا تیم خوبی است اما ما در بازی رفت باید این تیم را با چند گل برتری شکست می‌دادیم با این وجود حتماً در بازی اول نیم فصل دوم در ورزشگاه آزادی تیم سایپا را شکست می‌دهیم تا برای نیم‌فصل دوم استارت قوی زده باشیم و جایگاه خودمان را در صدر حفظ کنیم و به هدف نهایی‌مان نزدیک شویم.

Page Generated in 0.0051 sec