printlogo


کد خبر: 225219تاریخ: 1399/12/5 00:00
معاون وزیر خبر رئیس فدراسیون را تکذیب کرد
فرهادی زاد: لباس آکروژیم زنان تأیید نشده است

اعلام خبر تأیید لباس دختران ژیمناستیک برای حضور در مسابقات جهانی آکروژیم دردسرهای زیادی را ایجاد کرده تا جایی که معاون زنان وزارت ورزش، حرف رئیس فدراسیون را تکذیب کرد و گفت این پوشش تأیید نشده است.
چند روز قبل خبری روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت که در آن عنوان شده بود با موافقت مهین فرهادی‌زاد، لباس زنان تأیید شده و دختران ایران می‌توانند در رقابت‌های جهانی شرکت کنند اما چند ساعت بعد این خبر حذف شد و حالا معاون ورزش زنان با صراحت می‌گوید اصلاً این لباس تأیید نشده است. فرهادی‌زاد در رابطه با حواشی مطرح‌شده در مورد تأیید یا عدم تأیید لباس دختران ژیمناستیک برای حضور در مسابقات جهانی آکروژیم می‌گوید: «به لباس آکروباتیک ژیمناستیک اصلاً مجوز داده نشده است.»
او جزئیات اتفاقی که افتاده را اینطور توضیح می‌دهد: «خانم اینچه‌درگاهی (رئیس فدراسیون ژیمناستیک) زحمت زیادی کشیده و در رابطه با «ژیمناستیک برای همه» در جلسات ما هم شرکت کرده است. «ژیمناستیک برای همه» ورزشی است که در آن تعدادی از دختران ورزشکار حرکات بسیار ساده‌ای را انجام می‌دهند. او لباسی را هم آورد اما ژیمناستیک حرکات متفاوتی دارد که نمی‌توانیم لباس واحدی را تأیید کنیم و هر مسابقه سناریو و داستان متفاوتی دارد، بنابراین قرار شد چند ماه قبل از هر مسابقه، سناریو آن را تعریف و ما بر اساس آن در مورد لباس نظر بدهیم. از آنجایی که خانم درگاهی علاقه‌مند است و برای ژیمناستیک تلاش می‌کند، شاید روابط عمومی این حس را داشته که تأیید شده است.»
فرهادی‌زاد در رابطه با واکنش وزارت ورزش به اتفاقی که در ژیمناستیک افتاده، می‌گوید: «روز دوشنبه هم قرار شد از دفتر با آنها تماس بگیریم که به وزارت بیایند و باز هم بر اساس مکاتباتی که انجام شده، موضوع را بررسی کنیم اما در کل بر اساس سناریوی هر مسابقه، سه یا چهار ماه قبل لباس را بررسی می‌کنیم و نظر می‌دهیم.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا لباس زنان برای حضور در مسابقات جهانی آکروژیم تأیید نشده؟ ادامه می‌دهد: «آکروژیم با ژیمناستیک برای همه متفاوت است. آکروژیم در واقع آکروباتیک ژیمناستیک است و اصلاً مجوز داده نشده و تأیید ژیمناستیک برای همه هم منوط به بررسی لباس چند ماه قبل از مسابقات شده است.»
فرهادی‌زاد در حالی به‌صراحت می‌گوید لباس مورد نظر اینچه‌درگاهی تأیید نشده که به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون ژیمناستیک در این مورد خارج از برنامه تصمیم گرفته و حتی شیطنت کرده است. به هر حال او موقعیت چندان خوبی در بین اعضای مجمع، اهالی ژیمناستیک و مدیران ورزش ندارد و گویا خواسته بگوید که کاری انجام داده است. البته این کار برای او بیشتر دردسر شده و با توجه به دعوت وزارت، حتماً مسئولان وزارت از کنار این بی‌توجهی، آن هم در رابطه با موضوع پوشش زنان که اهمیت زیادی دارد، راحت نمی‌گذرند.

Page Generated in 0.0049 sec