printlogo


کد خبر: 225217تاریخ: 1399/12/5 00:00
ما 3 شوالیه تنیس هستیم
جوکوویچ: تا وقتی فدرر و نادال باشند من هم هستم

نواک جوکوویچ گفته که قصد دارد رکورد 20 گرند اسلم راجر فدرر و رافائل نادال را پشت سر بگذارد و در این راه هر تلاشی خواهد کرد. او اخیراً برای نهمین بار فاتح اوپن استرالیا شد.
جوکوویچ که در جریان پیروزی دور سوم مقابل تیلور فریتز دچار پارگی عضله شکم شده بود، در فینال توانست دانیل مدودف روس را در ست‌های پیاپی شکست دهد و به هجدهمین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها برسد. این پیروزی به این معنا بود که این ورزشکار 33ساله در ماه آینده برای 311امین هفته در صدر جدول رده‌بندی بهترین تنیسورهای دنیا قرار خواهد گرفت. او به این ترتیب از رکورد فدرر عبور خواهد کرد، هرچند که گفته هدفش رکورد دیگر فدرر است.
جوکوویچ می‌گوید: «حس نمی‌کنم که پیر هستم یا خسته یا از این مسائل. اما می‌دانید که اوضاع نسبت به 10 سال گذشته، از نظر فیزیکی و با دیدی واقع‌گرایانه، برایم متفاوت شده است. من باید در زمینه برنامه‌ریزی‌ام هوشمندتر عمل کنم و در بهترین زمان به نقطه اوج برسم. می‌خواهم در گرند اسلم‌ها بهترین عملکرد خود را داشته باشم. حالا پس از آن که رکورد تاریخی بیشترین هفته حضور در صدر جدول رده‌بندی را به دست آوردم، خیالم آسوده است و تمرکز خود را روی گرند اسلم‌ها خواهم گذاشت. وقتی که برای رده اول تلاش می‌کنید، دوست دارید کل فصل را بازی کنید و باید هم عالی باشید و باید در تمامی تورنمنت‌ها حضور پیدا کنید. حالا اهداف من تغییر خواهد کرد و به این ترتیب فرصت آن را خواهم داشت که تقویمم را هم عوض کنم و به عنوان یک پدر و یک همسر، مشتاق انجام این کار هستم.»
از او سؤال شد که خود و دو رقیبش را چطور توصیف می‌کند و او گفت: «ما سه شوالیه تنیس هستیم». او سپس به این اشاره کرد که نادال و فدرر مایه انگیزه او هستند: «راجر و رافا الهام‌بخش من هستند. این چیزی است که قبلاً هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم. تا وقتی که آنها ادامه بدهند، من هم ادامه خواهم داد. به نظرم این مسابقه‌ای بین ماست که چه کسی بیشتر تنیس بازی خواهد کرد و چه کسی بیشتر قهرمان خواهد شد. این رقابت در همه زمینه‌ها است. اما فکر می‌کنم که به همین دلیل است که ما به اینجا رسیده‌ایم، چون به هم انگیزه می‌دهیم و این رقابت باعث می‌شود از خودمان بیشتر از توانایی‌مان کار بکشیم.»
 

Page Generated in 0.0075 sec