printlogo


کد خبر: 225212تاریخ: 1399/12/5 00:00
آینده فنی استقلال چگونه ساخته می‌شود؟
مسئولیت حمایت از محمود فکری

مازیار گیلگان
 
مسأله استقلال با تصمیمات موقت حل نمی‌شود. آنچه می‌تواند استقلال را به روزهای خوش برساند، تصمیمات قاطعانه بر اساس برنامه بلندمدت و شناخت دقیق از مسیر رشد فنی است.
در باشگاه استقلال اما خبری از این حرف‌ها نیست. مدیران خیال می‌کنند با تعیین فرصت‌های کوتاه و آرام کردن فضا برای چند هفته یا حتی چند روز، مدیریت کرده‌اند.
ابقای محمود فکری برای دوره‌ای کوتاه و نامشخص مسیر فنی استقلال را تغییر نمی‌دهد. محمود فکری که در اوج آرامش نیم‌فصل اول، نتوانست ساختار فنی قابل اعتمادی برای تیمش بسازد، در موقعیت مربیگری موقت بی‌شک نمی‌تواند شق‌القمر کند. برای محمود فکری سخت‌تر است که در این موقعیت بتواند در تیمش اثر فنی بگذارد. او تغییری را نمی‌پذیرد، انتقادات را قبول ندارد و از دشمنی منتقدان حرف می‌زند. بنابراین او میلی به تغییر روند فنی ندارد که با بقای او چیزی در بازی استقلال تغییر کند. باشگاه استقلال حق دارد با محمود فکری ادامه دهد اما احتمالاً نباید منتظر تغییرات فنی جدی در تیم باشد، چون محمود فکری نقدی را نپذیرفته که تغییری ایجاد کند.
از روزی که باشگاه استقلال رای به بقای محمود فکری بعد از نیم‌فصل داد، مسئولیت مشکلات فنی و نتایج تیم تنها بر عهده محمود فکری نیست، بلکه مدیران باشگاه نیز در قبال جریان فنی حاکم بر تیم مسئول‌اند. اگرچه مسئولیت آنها همیشگی است و در انتخاب فکری در آغاز فصل نیز سلیقه خود را به رخ کشیدند و کیفیت ایده‌آل را از نگاه خود نشان دادند، کیفیتی که برای درخشش استقلال در لیگ کافی نبود.
آنچه طیفی از هواداران استقلال را به آینده فنی تیم خوشبین نمی‌کند، در باشگاه استقلال مورد بحث نیست. آنها که استقلال را اداره می‌کنند، توان تصمیم‌گیری بر اساس واقعیت‌های فنی را ندارند. این می‌تواند به آینده استقلال آسیب بزند.
حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال دیروز درباره حمایت از محمود فکری گفت: «ما باز هم حمایت خواهیم کرد اما اینکه آقای فکری در ادامه چه نتایجی بگیرد، بستگی به کادر‌فنی، بازیکنان و تیم مدیریتی باشگاه دارد و همه ما تلاش خواهیم کرد تا بهترین نتایج را به دست بیاوریم. فکری سرمربی ما است و حتماً حمایت خود را از او ادامه می‌دهیم. مطمئنیم حمایت تمام کسانی که به نوعی با باشگاه در ارتباطند از جمله پیشکسوتان، مدیران ادواری، مدیران فعلی و هواداران برای یک هدف یعنی تعالی استقلال، بی‌تردید بهترین نتایج را دربر خواهد داشت. کسانی که دوست دارند کمک کنند، بپذیرند که افراد دیگری اکنون در استقلال مسئولیت دارند.» اما سخنگوی استقلال که احتمالاً سخن و نظر هیأت مدیره را به زبان می‌آورد، بد نیست بداند که حمایت از سرمربی مسئولیت‌آور است و این مسئولیت بر عهده هیأت مدیره و مدیرعامل خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0050 sec