printlogo


کد خبر: 225196تاریخ: 1399/12/5 00:00
توپ و تور

آلکنو: ایران پیشنهاد خوبی داد، من هم پذیرفتم! 
هرکس قول نتیجه بدهد شارلاتان است
ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران می‌گوید المپیک نه‌تنها برای همه بازیکنان، بلکه برای هر مربی تعبیر رویاست چراکه بازی‌ها در المپیک جو بسیار خاصی دارد.
ولادیمیر آلکنو سرمربی جدید والیبال ایران که به‌تازگی هدایت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده گرفته است با حضور در چهارمین دوره بازی‌های المپیک به‌عنوان مربی فصل پایانی کارش را دنبال می‌کند، چراکه او با تیم با زنیت کازان و تیم ملی روسیه تقریباً هر آنچه یک مربی می‌تواند کسب کند را به دست آورده است. آلکنو درباره انتخاب تیم ملی ایران برای سرمربیگری در المپیک گفت: «ایده شرکت در چهارمین المپیک حرفه‌ای برای من هیجان‌انگیز است. المپیک نه‌تنها برای همه بازیکنان، بلکه برای هر مربی رویای پایانی است چراکه بازی‌ها در المپیک جو بسیار خاصی دارد.» او ادامه داد: «اگر بگویم عامل اقتصادی اصلاً مهم نبوده، دروغ می‌گویم چراکه این موضوع هم برای من مهم بوده است. پیشنهاد خوبی از سوی ایران ارائه شد که من آن را پذیرفتم.»
جان اسپرو مربی تیم ملی والیبال آمریکا در اظهارنظری گفته بود آلکنو و سیستم روسی بهترین گزینه برای ایران نیست. حتی این مربی تأکید داشت سیستم مربیگری آلکنو با سبک والیبال ایران مطابقت ندارد.
آلکنو به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «به مربی آمریکا توصیه می‌کنم تمرکزش بر روی تیم خودش باشد. من متوجه خواهم شد که چگونه می‌توان به تیم ملی ایران کمک کرد و کمک شخص خاصی را نیاز نمی‌بینم. بدیهی است که ایران از توانایی‌های فیزیکی مانند تیم روسیه برخوردار نیست. تیم والیبال ایران سریع‌تر از روسیه بوده که به لطف سعید معروف این مهم به دست آمده است. باید بگویم برای تیم ملی ایران کار و تلاش خواهیم کرد چراکه هیچ قرص معجزه‌آسای دیگری برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل وجود ندارد!»
آلکو اشاره کرد دستیار وی، توتولو ایتالیایی، بسیاری از ورزشکاران ایرانی را در مسابقات قهرمانی اروپا مشاهده و ارزیابی می‌کند.
سرمربی جدید تیم ملی ایران درباره نتیجه ایران در توکیو نیز اینطور اظهارنظر کرد: «آن مربی که قول نتیجه می‌دهد برای من یک شارلاتان است اما شما می‌توانید قول دهید بهترین کار را برای رسیدن به نتیجه انجام دهید و باید خود را به بهترین شکل ممکن برای هر حریف آماده کنید. گام به گام جلو خواهیم رفت برای امید به موفقیت.»
 
 
 احضار سرمربی سپاهان به کمیته انضباطی
سرمربی تیم والیبال سپاهان اصفهان به‌دلیل اظهارات تندش بعد از دیدار با شهرداری ارومیه به کمیته انضباطی احضار شد. رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان پس از دیدار مقابل شهرداری ارومیه که با شکست 3 بر یک تیمش همراه بود، انتقادهای تند و تیزی را خطاب به مسئولان فدراسیون مطرح کرد. محمدی‌راد در صحبت‌های خود نسبت به بخشش ناگهانی محرومیت پوریا یلی، پشت‌خط‌زن تیم والیبال شهرداری ارومیه که 2 جلسه از سوی کمیته انضباطی محروم شده بود، گلایه داشت. بعد از این اظهارات، کمیته انضباطی او را احضار کرده تا درباره صحبت‌هایش پاسخ بدهد. سرمربی سپاهانی‌ها اعتقاد داشت از مرجع اصلی والیبال به تیم سپاهان بی‌احترامی شده و مسئولان باید پاسخگوی این رفتار غیرحرفه‌ای و نادرست خود باشند. 

 


Page Generated in 0.0049 sec