printlogo


کد خبر: 225178تاریخ: 1399/12/5 00:00
کمال از بازی در دفاع میانی می‌گوید:
اینجا پشت سرم هیچ کس نیست

کمال کامیابی‌نیا در 5 بازی گذشته پرسپولیس به عنوان مدافع میانی به میدان رفته و این تیم تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است تا درخشش کمال در این پست موقعیت کنعانی‌زادگان ملی‌پوش را هم به خطر بیندازد. کمال مصاحبه مفصلی با ورزش سه انجام داده که تازه‌ترین و مهم‌ترین حرف‌هایش درباره تغییر پستش و البته مسائل مالی باشگاه را می‌خوانید:
یکسری اتفاقات افتاد که خودم هم دوست ندارم آن را باز کنم و تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که با تمام وجود تمرین و بازی می‌کنم. هر پست شرایط و سختی‌های خاص خودش را دارد. خدا را شکر توانستم جا بیفتم و به تیم کمک کنم. مهم‌ترین هدف من این بود که بتوانم طوری عمل کنم که جای خالی بازیکنان احساس نشود و امیدوارم کادرفنی و هواداران رضایت داشته باشند.
من سعی کردم با تمام تمرکزم بازی کنم. فوتبال خارجی زیادی دیدم و روی این موضوع که مدافعان آنها به چه شکل عمل می‌کنند و جاگیری‌شان به چه شکل است، تمرکز کرده‌ام. آقا سیدجلال هم کمک زیادی کردند. هافبک دفاعی عملکرد متفاوتی دارد. او دنبال توپ‌گیری است و شرح وظایف متفاوتی دارد و اگر به همان شکل در پست دفاع میانی عمل کنی، کار سخت می‌شود. سیدجلال صحبت‌های زیادی به صورت خصوصی با من کرد. آقا یحیی هم پیش از بازی با گل گهر شخصاً با مدافعان کار کرد و نکات مثبتی را به ما گفتند. خدا را شکر توانستیم در این 5 هفته گل نخوریم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم و تا پایان فصل به هدف بزرگ‌مان برسیم و هواداران را خوشحال کنیم.
کمالی که الان می‌بینید نسبت به گذشته خیلی فرق کرده! هم از نظر رفتاری و فنی متفاوت شده و هم پخته‌تر شده. در این پست نمی‌توانی خطا بدهی. وقتی هافبک دفاعی هستی، می‌دانی که پشت سرت مدافع آخر هست اما در دفاع میانی، دیگر هیچ کس نیست. همه بازیکنان به هم البته کمک می‌کنند و امیدوارم این روند خوب را ادامه بدهیم و به هدف خودمان در پایان فصل برسیم.
من در راه‌آهن و مس کرمان مهاجم بودم. در تیم‌های پایه هم مهاجم بودم و چند دوره آقای گل تهران شدم. شرایط الان به شکلی شده که  باید به پست دفاع میانی بروم. خودم پست هافبک دفاعی را دوست دارم ولی الان شرایط تیم و صلاح کادرفنی این بوده که در این پست به میدان بروم و امیدوارم بتوانم رضایت آنها را به دنبال داشته باشم.
جاگیری‌هایم بهتر شده و گلی که به آلومینیوم زدم، راضی کننده بود. باید تمرکز بیشتری داشته باشم و می‌توان روی جاگیری و ضربات ایستگاهی به نتیجه و گل رسید. یک پوئن مثبت برای ما استفاده مناسب از ضربات ایستگاهی بود و خوشحالم که به نتیجه مطلوب هم رسید.
ما تا به امروز 20درصد قراردادمان را گرفته‌ایم. من صادقانه می‌گویم که حاضرم قراردادم شفاف شود و در این شش سالی که در تیم بودم، قراردادم منتشر شود. من دوست دارم و رضایت می‌دهم که قراردادم منتشر شود و همه بدانند که چقدر و به چه شکل گرفتم. مشکلی نیست و قرارداد بازیکنان پرسپولیس و شخص مرا اعلام کنند. چیزی که بستیم و تعهد به باشگاه داریم. حالا در این 4،3 سال اخیر که در لیگ قهرمانان آسیا بودیم اندازه 20 برابر قراردادمان درآمدزایی کردیم. اصلاً منتی نیست و قراردادی است که بسته‌ایم و وظیفه‌مان است که بهترین شکل برای باشگاه کار کنیم. شرایط ما سخت است و تا الان تنها 20درصد گرفته‌ایم. باشگاه هم تمام تلاشش را می‌کند اما یکسری بدهی از گذشته ضربه بزرگی به باشگاه وارد کرده. باز هم هستند و می‌آیند! اما امیدوارم باشگاه بازیکنان فعلی تیم را هم حمایت کند. ما شرایط باشگاه را درک می‌کنیم و امیدوارم باشگاه هم شرایط ما را درک کند. الان نیم فصل شده ولی می‌دانیم که باشگاه هم کار می‌کند اما امیدوارم که مشکلات هر چه زودتر حل شود.

Page Generated in 0.0054 sec