printlogo


کد خبر: 225176تاریخ: 1399/12/5 00:00
ستاره

کارلوس گونسالس
 
 
هالند بیشتر از امباپه به کار رئال می‌آید
با اوضاع و احوالی که رئال مادرید در این فصل داشته، شکی نیست که این تیم پیش از آغاز فصل آینده باید خط حمله‌اش را تقویت کند. رئال باید بازیکنی را به خدمت بگیرد که بتواند زدن 40 گل در فصل را برای این تیم تضمین کند. در حال حاضر دو بازیکن هستند که پتانسیل ارائه چنین خدمتی را به تیم پایتخت اسپانیا دارند: یکی ارلینگ هالند مهاجم نروژی بوروسیا دورتموند است و دیگری کیلیان امباپه.
اگر من جای فلورنتینو پرس بودم، سعی می‌کردم هر دوی آنها را بخرم اما حداقل در حال حاضر انجام چنین کاری غیرممکن است. پس به نظر من، باید یکی از این دو بازیکن که بهتر می‌تواند در سانتیاگو برنابئو بازی کند را انتخاب کنیم و آن بازیکن هالند است.
هیچکس نمی‌تواند به توانایی‌های خارق‌العاده امباپه شک کند، بازیکنی که در سطحی متفاوت از هم‌پست‌های خودش بازی می‌کند. او می‌تواند گل بزند، می‌تواند دریبل بزند و همین الان هم با وجود سن و سال پایینش، از جذابیت یک ستاره سرشناس در سطح جهانی برخوردار است. با این وجود من فکر می‌کنم که رئال مادرید در حال حاضر به بازیکنی با خصوصیات و قابلیت‌‌های نزدیک‌تر به ستاره نروژی نیاز دارد و دلیلش را هم توضیح می‌دهم.
امباپه از نظر من به نسبت هالندی بازیکنی کم‌ثبات‌تر است. در برخی از بازی‌ها او عملاً محو است و از نظر تاکتیکی هم او همیشه آماده نیست مخصوصاً هنگام دفاع کردن. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما بی‌ثبات‌تر از هالند است. گاهی اوقات او بیش از هم‌تیمی‌هایش در جریان بازی نیست و تکروی‌هایش هم زیاد می‌شود. در طرف دیگر، هالند در محوطه جریمه یک شکارچی تمام عیار است. او نسبت به تیم کاملاً احساس تعهد و مسئولیت می‌کند و بارها شده که برای دفاع روی ضربات کرنر به محوطه جریمه خودی برگشته است. علاوه بر این او نهایت همکاری را با تیم برای پرس کردن حریف دارد. از نظر هجومی هم او برای مدافع حریف یک کابوس است. در طول یک بازی ممکن است 20 مرتبه پیش آید که او از چنگ مدافعی که او را مهار کرد بگریزد و همین قابلیتش در زمینه غلبه بر پرسینگ حریف کمک زیادی می‌کند. او برای هر توپ بلندی که از سوی هم‌تیمی‌هایش در خط دفاع ارسال می‌شود می‌جنگد و همیشه خطرساز است.
اگرچه هر دو بازیکن سوپراستار هستند اما من اطمینان دارم که هالند برای بازی در برنابئو گزینه به مراتب بهتری است چون انگیزه‌اش بیشتر و شخصیتش در زمین بازی بهتر است. برای او چیزی به عنوان بازی بی‌ارزش و تشریفاتی معنی ندارد و این خصلتی است که کانون هواداران رئال مادرید به شدت تحسین‌اش می‌کنند. خرید هر یک از این دو بازیکن برای رئال مادرید دستاوردی تماشایی خواهد بود اما من اگر باشم ترجیح می‌دهم که هالند را بخرم.
منبع: مارکا
 
 
پوچتینو: امباپه را مقصر باخت ندانید!
برای دومین بار در فصل جاری، پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونا مغلوب موناکو شد و این بار در خانه با نتیجه 2 بر صفر باخت. در این بازی یکی از بازیکنانی که بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد، ستاره خط حمله این تیم کیلیان امباپه بود. با این حال مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید که مهاجم فرانسوی تیمش را نباید مسبب این باخت درکارنامه مدافع عنوان قهرمانی دانست.
سرمربی آرژانتینی  در دفاع از بازیکنی که هفته پیش مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرد، گفت: «امروز فقط کیلیان امباپه نبود که ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد بلکه کل تیم همینطور بود. تیم در حدی که برای کسب پیروزی لازم بود، بازی نکرد. اما همانطور که گفتم، همیشه اولین مسبب باخت یک تیم سرمربی است و من هم مسئولیت این باخت را برعهده می‌گیرم.»
پاری‌سن‌ژرمن در 4 بازی‌اش مقابل دیگر تیم‌هایی که در حال حاضر در 4 رده بالای جدول لوشامپیونا هستند، موفق به کسب پیروزی نشده و از 12 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز گرفته است: «داستان هر بازی با دیگری متفاوت است. ما نمی‌توانیم هر شب دقیقاً یک مدل بازی انجام دهیم. کاملاً مشخص است که ما مقابل موناکو به اندازه کافی خوب نبودیم. موناکو از دو موقعیت نهایت استفاده را انجام داد. این اتفاقی بود که در این بازی رخ داد. موناکو دو موقعیت داشت و دو گل هم زد. تیم ما بر بازی سوار بود هرچند که نتوانست از این سلطه برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش و گلزنی استفاده کند.»
این ششمین شکست فصل PSG بود که بدترین آمارش در یک فصل از زمان انتقال مالکیت این باشگاه به قطری‌ها در فصل 2012-2011 است.

Page Generated in 0.0070 sec