printlogo


کد خبر: 225173تاریخ: 1399/12/5 00:00
لاتزیو - بایرن مونیخ 23:30
نشانه‌های ضعف در قهرمــان

 
 بایرن‌مونیخ در حساس‌ترین مقطع فصل و در آستانه بازی امشب با لاتزیو در دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نشانه‌هایی از ضعف را در بوندس‌لیگا بروز داده، امتیاز از دست می‌دهد و زیاد گل می خورد. مدافع عنوان قهرمانی همه جام‌های فصل گذشته، شنبه 2 بر یک برابر آینتراخت فرانکفورت شکست خورد در حالی که دوشنبه قبل هم در خانه برابر تیم ته جدولی آرمینیا بیلفلد 3 بر 3 متوقف شده بود. این یعنی برتری بایرن در صدر جدول لیگ از هفت امتیاز چند هفته قبل به تنها دو امتیاز رسیده است. دفاع تیم مایه نگرانی است چون در 22 بازی لیگ 31 گل خورده‌اند و این بدترین رکورد باواریایی‌ها در 29 سال گذشته است. بایرن از دو هفته قبل و قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها خسته به نظر می‌رسد و در دو بازی اخیرش 2 بر صفر از حریفان خود عقب افتاده. کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بعد از باخت شنبه به ZDF  گفت: «خیلی بی‌ثبات شده‌ایم، از دست دادن پنج امتیاز برای بایرن عادی نیست.»
بعد از سفر به قطر، قدرت و عمق نیمکت بایرن به شدت زیر سؤال رفته. بنژامین پاوار و توماس مولر به دلیل مثبت بودن تست کووید 19 کنار رفته‌اند، کورنتین تولیسو بعد از جراحی ران ماه‌ها نمی‌تواند بازی کند و سرژ گنابری به شدت در حال تلاش است تا خود را به بازی امشب برساند. اریک ماکسیم چوپو موتینگ که جای مولر را گرفته و قرار بوده روبرت لواندوفسکی را حمایت کند، کارایی لازم را نداشته. کاپیتان تیم ملی لهستان که در دیدار با آینتراخت بیست و ششمین گل خود در لیگ این فصل را زد، نتوانست مانع از شکست تیم شود. بایرن نتوانسته خود را با بازی‌های متعدد منطبق کند، آنها در سال 2021 که هنوز ماه دومش به پایان نرسیده، 12 بازی انجام داده‌اند.
رومنیگه ادامه داد: «کل فصل خسته کننده است، بازیکنان هر سه روز یک بار باید به زمین بروند و فشار زیادی رویشان است.»
باخت شوکه کننده جام حذفی در ضربات پنالتی برابر تیم دسته دومی هلشتاین کیل به معنای آن است که بایرن نمی‌تواند سه گانه فصل قبل را تکرار کند. برای دفاع از عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان هم باید به روزهای اوج برگردند و این با بازی لاتزیو شروع می‌شود. هانسی فلیک از آبان سال گذشته که جای نیکو کواچ را روی نیمکت بایرن گرفت، شش شکست در کارنامه داشته درست به اندازه جام‌هایی که در بایرن‌مونیخ به دست آورده است. خبر خوب درباره بازی شنبه اینکه لئون گورتزکا بعد از تست مثبت کرونا برای نخستین بار در ترکیب بایرن قرار گرفت. این بازیکن تاثیرگذار خط میانی بایرن احتمالاً دوباره همکاری با یاشوا کیمیش را از سر می‌گیرد. اما لاتزیو که در بازی امشب در استادیو المپیکو میزبان بایرن است، در گروه F  پشت سر بوروسیادورتموند قرار گرفت تا برای اولین بار بعد از سال 2000 به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. تیم سیمونه اینتزاگی که با برد یک بر صفر این هفته برابر سمپدوریای کلودیو رانیری به منطقه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، اگرچه بدون شکست از مرحله گروهی عبور کرد اما در بازی آخر برابر کلاب بروژ به زحمت زیادی افتاد. حالا این تیم خودباوری بیشتری پیدا کرده و درست به موقع به پست بایرن‌مونیخ خورده است که تا همین چند هفته پیش هیچ کس درباره پیروزی‌اش برابر لاتزیو تردید نداشت؛ بایرن در مرحله گروهی با 16 امتیاز از 18 امتیاز ممکن صعود کرد. تیم هانسی فلیک در 17 بازی آخر خود در اروپا شکست نخورده و اگر بتواند انگیزه و سازمان دفاعی خود را حفظ کند، می‌تواند به یک‌چهارم‌نهایی صعود کند.
 
خاطره خوش رم
میلیون‌ها توریستی که سالانه از مکان‌های تاریخی «شهر ابدی» دیدن می‌کنند، تنها کسانی نیستند که از سفرشان لذت می‌برند. بایرن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2015-2014 به المپیکو آمد و 7 بر یک رم را در هم کوبید که یکی از گلزنان آن بازی لواندوفسکی بود. بایرن در پنج بازی آخرش در ایتالیا سه برد و دو تساوی داشته. در مراحل حذفی هم برابر رقبای ایتالیایی، چهار برد، دو تساوی و پنج شکست داشته.
 
اخبار تیمی
لاتزیو برای این بازی لوییز فلیپه، استفان رادو، توماس استراکوشا و سیلویو پروتو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. چیرو ایموبیله و خواکین کوره آ در خط حمله همکاری می‌کنند و با استفاده از سرعتشان سعی دارند به خط دفاع بایرن که این روزها آسیب‌پذیر نشان می‌دهد، ضربه بزنند. بایرن هم علاوه بربازیکنان مزبور، داگلاس کاستا را هم در سفر به ایتالیا به همراه ندارد اما خاوی مارتینس هم به ترکیب تیم برگشته و می‌تواند خط میانی بایرن را تقویت کند.
 
 
ترکیب احتمالی
لاتزیو: رینا؛ پاتریچ، آچربی، موساکیو؛ لاتزاری، میلینکوویچ- ساویچ، لوکاس، آلبرتو؛ ماروشیچ؛ کوره آ، ایموبیله
بایرن‌مونیخ: نویر؛ سوله، بواتنگ، آلابا، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا، مارتینس؛ سانه، لواندوفسکی  کومان

 


Page Generated in 0.0051 sec