printlogo


کد خبر: 225172تاریخ: 1399/12/5 00:00
استرلینگ، ستاره پنهان گواردیولا

بازی منچستر سیتی با آرسنال نشان داد که رحیم استرلینگ چقدر در نقش خود در منچستر سیتی جا افتاده، در حالی که کمتر کسی به او می‌پردازد.
بسیاری از هم‌تیمی‌های او در هفته‌های اخیر با ستایش منتقدان روبه‌رو شده‌اند، اما این ملی‌پوش انگلیسی در سکوت به کاری پرداخته که از زمانی که پپ گواردیولا به ورزشگاه اتحاد آمده، به آن مشغول بوده.
استرلینگ تنها گل بازی منچستر سیتی با آرسنال را در دقیقه 2 زد. به این ترتیب او در هشت بازی اخیر در لیگ برتر، پنج گل زده و دو پاس گل داده است.
او همچنین از آغاز فصل گذشته تاکنون در بازی‌های خارج از خانه، 20 گل به ثمر رسانده است، یعنی بیش از هر بازیکن دیگری. این سومین سال پیاپی است که او در خانه آرسنال گل می‌زند، کاری که تنها دو بازیکن تاکنون انجام داده‌اند.
این نتیجه باعث شد سیتی روند پیروزی‌های پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها را به 18 مسابقه برساند که 12 بازی در لیگ برتر بوده است. آنها به این ترتیب فاصله خود با منچستر یونایتد را در صدر جدول روی 10 امتیاز نگه داشتند.
مدتی پیش بود که انتقاداتی از استرلینگ می‌شد و می‌گفتند که او نمی‌تواند قدرت تمام‌کنندگی بالایی داشته باشد، اما حالا این انتقادات به تاریخ سپرده‌ شده‌اند.
این بازیکن 26ساله گاهی در هنگامی که موقعیت نصیبش می‌شود وحشت‌زده عمل می‌کند، یا عجولانه ضربه می‌زند و این می‌تواند گاه و بیگاه روی اعتماد به نفس او تاثیر منفی بگذارد. او ممکن است فرصت‌های آشکاری را خراب کند، مانند شکست مقابل لیون در فصل پیش لیگ قهرمانان که توپ را مقابل دروازه خالی به بیرون زد، اما گواردیولا خودباوری این بال را چنان تقویت کرده که او حالا می‌داند وقتی فرصتی نصیبش شود، چه کند.
استرلینگ که 170 سانتی‌متر قد دارد پس از بازی گفت: «کم نشده که با ضربه سر گل بزنم. چند باری این کار را کرده‌ام، اما خب زیاد هم نبوده. گل با ضربه سر برایم خاص است و از بابت گلی که زدم خوشحالم. نمی‌دانستم توپ به کجا خواهد رفت، اما باید در محوطه جریمه حاضر باشید تا گل بزنید و این کاری بود که من انجام دادم. من پیش‌بینی کردم که ریاض محرز توپ را به کجا ارسال خواهد کرد و به آن ضربه زدم.»
استرلینگ روی صحنه گل کاری کرد که مدافع آرسنال در جای‌گیری اشتباه کند و این نشان می‌دهد که چرا او در برنامه اصلی گواردیولا تا این حد موثر است. مربی سیتی در شمال لندن تیمش را در حالی به زمین فرستاد که نه‌تنها مهاجم اصلی نداشت که حتی مهاجم کاذب هم نداشت.  پست مهاجم را بازیکنان تهاجمی سیتی در 60 دقیقه ابتدایی بازی پر می‌کردند، تا این که گابریل ژسوس به زمین رفت.
استرلینگ در اواسط نیمه دوم به عقب رفت و به اولکساندر زینچنکو کمک کرد. استرلینگ گفت: «ما باید در طول فصل نتایج یک بر صفر زیادی کسب کنیم و اینجا هم یکی از این بردها را به دست آوردیم. ما باید بتوانیم این پیروزی‌ها را به هر ترتیب به دست بیاوریم و حالا موقعیت بهتری برای کسب آنها داریم.»
 

Page Generated in 0.0044 sec